د Karim Halimi لخوا خپرې شوې لیکنې


حضرت شعیب لورګانو، او د حضرت موسی مېرمني کارکاوه او ام المومنین نقاشي کوله

د شرم خبره ده چه کفار و یو مسلمان امیر ته په نیکي کولو امر کوي  ،  او له منکر کړني نه ئې منع کوي  ( اې مسلمانه ښه کوه بد مکوه )  پنځه زره کاله پخوا کسب او کار په عام ډول زراعت او مالداري وه  د حضرت شعیب  علیه السلام لورګانو د مالدارۍ کار  کاوه  ، او دغه د مالدارۍ په کار کښي حضرت موسي پر پېښ سوی ،چه واده ئې ورسره وشو   حضرت خدیجه کبرا رضی الله عنھا د رسول الله لمړۍ مېرمن وه چه تجارت ئې کاوه ، چه حضرت محمد بن عبدالله  يې کاریګر و ، چه په پای کښي د واده کولو دعوت ورګړه سو

22.10.2021 Karim Halimi

غیر متوازنه ټولنه

ښه زراعت ، ښه صناعت ، ښه تجارت ، پوره  تولید برق ، پوره خوراکي ټوکي ، پوره دوا او دارو ، خو بالاخره چه ریشتیا سي هیڅ نه لرو.    څه چه لرو  هغه استقلال  او بل د دین علماء کرام لرو   الهي خلقت : یو متوازین کیفیت لري ، سترګي د مخ سره یو تناسب لري ، لاسونه د بدن سره یو تناسب لري ، د لاس ګوتي د خپړي سره ،داکیفیت يه ټول خلقت کښي لیدل کیږي  او انسانان چه کوم صنعتي تولیدات کوي نو توازون او تناسب له نظر نه دی غورځولی ، دغه هندسي شکل او توازون او تناسب  دی چه هر شي ته ښا

19.10.2021 Karim Halimi

هر خدمت او معاملې ته اجل «مسمی» فرض دی بغیر له درو (ملكيت فكري ، مادي ملك شرعي ملکیت او نکاح

هره ملي ، تجارتي ، بین المللي د  وثیقې  او معاهدې   لپاره ضرب الاجل ( "مسمی" ) فرض عین دی !! او  تمدید تذکر  هم ضرور دی !!!  کله چه د لیک دود ډیر کم و ، په هغه وخت کښي  ، رب العزت و خپل رسول ته ښوونه په وحی سره وکړه چه د معاهداتو او معاملاتو له پاره لیکل وکړی ( أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا تَدَايَنْتُمْ بِدَيْنٍ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاكْتُبُوهُ ۚ) ژباړه : اى مؤمنانو، كله چې دكومې ټاكلې نېټې له پاره تاسې په خپلو مينځو كښې دپور دراكړې وركړې معامله كوئ، نو هغه وليكئ . 

16.10.2021 Karim Halimi

زه تعجب کوم: نظامنامه یا دستور ندی اعلان سوی اود مشروعیت ادعالری.

تاسو تر دا نن پوري  نظامنامه او یا دستور ندی  اعلان کړې  او له جهان نه مشروعیت غوښتنه لرې ، په غالب ګمان چه سیاسي بې سوادي ( عرفي جهل ) در سره مل وی  ټول علوم  مثلاً  (کیمیا ، ریاضي ، هندسه ، جیالوجي او فیزیک )خپله ژبه لري شریعت او فقهه هم خيله ژبه او  مصطلحات  لري ، دغه سبب دی ، که څوک ځني اظهارت په هغه مسلک او فن کي وکړي چه پکښي وارد نه وي  ، لکه جنرال صاحب چه په شریعی مسائلو کی خبري کوي  ، مونږ ټول په وپوهېږو  چه جنرال صاحب د علم دین نه ښه پوره لیری دی ، ولي ؟  چه جنرال صاح

14.10.2021 Karim Halimi

په ټولنه کي چه نوی بشري نظام یا مفکوره را مینځ ته کیږي ، سپېځلي قران ته اړتیا نه لري ځکه چه قران د حق څښتن وینا وه

قرآن د ټولني د سیاسي جوړښت له پاره ندی نازل سوی  د مسلمانانو په ټولنو کښي ستر سیاسي او متدین  او متقي شاهان او آمرین تېر سویدي (صلاح الدين الايوبي ، عمر بن عبدالعزیز ، سلطان محمود غزنوي …..) خو د ټولني د سیاسي جوړښت له پاره ئې له قران نه استفاده نده اخیستې ، په سبب د دې کله  چه : خير خلق الله  محمد عبدالله رسول الله  د مدینې منورې ټولنه جوړول نو دستور مدینه ئې ولیکلی ، دستور مدینه او بل نوم ئې میثاق مدینه ، میثاق مدینه د انسان کلام دی   او د مدینې د ټولني خلک پر سپېڅلي کلا

13.10.2021 Karim Halimi

د خوف او رجاء په متقارن نقش كښي مسلمان موفق وي ، تنها په خوف کښي ناکام دی

د مځکي پر مخ ډېر انسانان اوسیږي او ټول د خالق مخلوق دي او اکثریت خلګ د خالق نه په ډار کښي ندي ، ژوند په اومېد مخته وړي او ډېر بیا ژوند په خوف کښي تېروي او هیځ اومید نه لري ، او له تریخ ژوند سره لاس او ګرېوان دي  ، او سته لږ فیصدي خلګ چه : د ژوند په هره برخه او رابطه کي د خوف او رجاء تر مینځ ژوند تېروي چه : ژوند يې خوښ او له سعادت نه ډک دی ، دا خبره لازم ده چه دا درک کړو چه په مادي شیانو کښی د سعادت رسولو قدرت نسته نسته ، او نه په ماده کښی د شقاوت او بدبختۍ رسولو قدرت سته البته دا جهان درې حصې

10.10.2021 Karim Halimi

پټي لوبي

پــټــي لوبـــــي یو تحلیلي نظر لیکونکی : طاهر اڅکزی دا مضمون په ۷ دقیقو کي لوستل کېدای سي   د نړۍ له تاریخ او جغرافیې څخه ښکاري چي کوچني هیوادونه تل د لویو او په تېره بیا د سترو هیوادونو د لوبو میدانونه دي او ستر هیوادونه کوشش کوي د دې لوبو ګټندوی وي، په دې پسې نه ګرځي چي دغو خوارو کوچنیو هیوادونو ته څه پېښیږي. که خبره را لنډه کړو نو له دغو کوچنیو هیوادونو څخه یو افغانستان دی چي پخوا هم د سترو هیوادونو د لوبو میدان و او اوس هم دی. خو پخوانۍ لوب

07.10.2021 Karim Halimi

ایا واقعاً موسیقي حرامه ده ،؟

ایا واقعاًموسیقي حرامه ده ،؟  که څوک د خوښیو او ښادیو پر ساز د حرام والي فتوی ورکړي ، مفتي پر خداي تور تړي ?   ایا واقعاً موسیقي حرامه ده ؟ ولي نن مطلق حرامه شوه !!   لهو الحدیث او تعریف یی : د مفسرینو مقصود له لهو الحدیث نه،   د لهو الحدیث د آیة شان نزول .   قال الله سبحانه وتعالى، بسم تعالی :   (وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُو

02.10.2021 Karim Halimi

اخلاق ، دستور او قانون

د اخلاقو، دستور او قانون مفاهیم د مسئلی د څیړلوپه درشل کی باید د جامعی کلتوراو اجتماعی رواجونه او مناسبات په نظرکی ونیول سی. د تاریخ په مختلیفو دورو کی دهری جامعی کلتور او رواجونه تغیرمومی او تکامل کوی او کله کله اجتماعی روابط و یو داسی لور ته درومی چی د دینی اوامرو او ارزښتنو سره په تضاد کی واقع کیږی. پداسی مواردو کی کلتوری مناسبات د جوامعواو ټولنو د روشنفکرانو او منورینو  اشخاصوپه تدبیر او لارښونه د اسلام ددین د پیشوا حضرت محمد ص د ارشاداتو سره مطابق تهذیب کړل سی. د بیلګی په

30.09.2021 Karim Halimi

حجاب ، ستر عورت ، زینت پټ ساتل او سترګي نه جنګول

بسم تعالی :  وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْ

30.09.2021 Karim Halimi

طالبه زما مداحي نه زده ، نقد کوم خو دزړه د دق لپاره نه

طالبه : هفتې وسولې چه ته و ملت ته  ډاد او اطمنان ور کوې ، او راکوې ، دا چه تاسو اطمنان اطمنان وایاست ، د اطمنان په ویلو سره موږ نشو مطمئن کېدلی ، ستاسو ډاډ راکول په هغه مانا دي ، لکه څوک چه په ګوړه ګوړه ویلو خوله خوږه کوي  ملت د اقتصادي مرض په تبه اخته دی ، پر تندي باندي لانده ټوکران ایښي او هر دوې دقیقې وروسته د تندي لوند  ټوکر وچیږي بیا يي لندېلو ته اړسي ، او ته و مریض ته ناست يی ، تنها دغه دوې جملې ورته وایی چه ډاډه اوسه او لګ صبر وکړه جوړېږې ، په داسي حال کي چه مریض ښه پوهېږي ، چه

29.09.2021 Karim Halimi

همه شموله دي له چا زدهکړه ، په دام کي ئې اچولی يي

دهمه شموله واضح تعریف  هر طرف د همه شموله خبره كوي او هر طرف خپل تعریف ورته لري . ملا ګله د دوي د همه شموله په تعریفاتو نه پوهېږم ، او نه ئې تر اوسه  د همه شموله نظام تعریف وړاندي کړی ، ممکن تاسو ته ئې په دوحه کښي تعریف کړی وي ؟!  ستاسو   دهمه شموله تعریف  ، په عملي ، په کلماتو  واورېدلی او په عملي ډوول مو  وليدلی ، ریشتیا چه همه شموله دامانا نه چه د هر قشر خلګ به حکومت کښي ځای لري ، ممکن هم نده یو ناممکنه خبره ده  او دغه ستاسو د همه شموله ، طرزالعمل او تعریف ه

26.09.2021 Karim Halimi

مسیار نکاح

مسيار نكاح    دا خپل را کړی  اندام او شریعت  مو مکلف کوي په   «واده او نكاح»    ږمونږ خواږه محمد رسول الله فرمایلي چه : النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی     واده کول یو طبیعي جبر دي ، غریزه او فطرت دی  خو بعضي ځواناني او ځوانان د واده سره مل هغه عرفی بارونه او بوج د پورته کېدلو جوګه ندي ، بعضی د  واده کولو  ارزو لري  خو نه غواړي چه د واده کولو په سبب خپله ازادي اوخپل  مستقل ژوند په یو عرفي دام کښي راګیر کړي

24.09.2021 Karim Halimi

د طبیعي علومو علماء کرام هم ډېر د خیر خلګ دي (خیر الناس من ینفع الناس)

محترم او مكرم د دين پوهانو ! زمونږ خواږه نبي علیه السلام څومره ښه فرمایلي چه : إن العلماء ورثة الأنبياء، وإن الأنبياء لم يورثوا دينارا ولا درهما، إنما ورثوا العلم.  علماء د انبیاو وارثین دي ، دا مانا دا چه علماء تنها د محمد علیه السلام وارثان نه دي ، بلکي ۱۲۴۰۰۰ زیات او کم ، انبیا و ارثین دي ، په انبیاء و کښي مهندسین او کاسبکاران تېر شوي  دي ، ښه مثال ئې نوح علیه السلام دی ، چه مهندس او نجار هم و، دغه سبب دي چه علماء کرامو فرمایلي چه : اَلكاسبُ حَبیبُ اللهِ و اِنَّ اللهَ یُحبُّ المُتَ

23.09.2021 Karim Halimi

دوی پوهه لري ، خو چه ښه تحلیل ورسره نوي : نو پوهه بیا لا ینفع وي : دوهمه برخه

دوی پوهه لري ، خو چه ښه تحلیل ورسره نوي : نو پوهه بیا لا ینفع وي : دوهمه برخه    په کلماتو کښي ډېر زور قوت او طاقت سته .   او ذهن هم  ډېر قوي او سخت کلک دی ، دومره قوي او کلک دی چه جهان ته تغیر ورکوي ، ذهن د الماس په شان هم کلک دی تنها کلمات دي چه ذهن ته تغیر ورکوي    د ذهن تجربې یا زدګړي دي چه ذهن ته د تحلیل او خلاقیت قوت وربخښي ، د ذهن قوت په خپله تجربه تر سره کول  زر کاله عمر  ته ضرورت لري ، دا چه زمونږ عمر ډېر کم دی ، نو د تېرو خلګو له تجربو

22.09.2021 Karim Halimi

دوی پوهه لري ، خو چه ښه تحلیل ورسره نوي : نو پوهه بیا لا ینفع وي

پوهه به مفیده وي او یا زهرجنه خنثی نه لري ( مولانا سیدنا محمد رسول الله  دا خواست او دعاء کول چه :اللَّهمَّ إنِّي أعوذُ بك مِن عِلمٍ لا يَنفَعُ، وقلبٍ لا يَخشَعُ،.......  ........     نن سبا دا علماء کرام د عصري علوم خبری پورته کښته کوي ، دوی! وایی چه په مکتبونو کښي عصري علوم تدریس کيږي او په مدرسه کښي دیني علوم . زه په ریشتیا سره نه پوهېږم چه د عصري علم اصطلاح له کومه سوه ، په ګوګل کښي مي وکتل د پاکستان په اوردو ژبه لیکنو کښي دا دعصري علومو اصطلاح ډېره کارېدلې ده ، او خورا  په شوق ،

19.09.2021 Karim Halimi

د نارینه او ښځو اختلاط ، دوهمه برخه

د اختلاط خبره داسي یو موضوع ده  ،چه هیڅ شرعي او صریح نص وجود نه لري د اختلاط په باب کښي  ، ټوله خبري په دلالة الآیة باندي تکیه لري ، اما صریح ایة وجود نلري ، خبره د فتنې کوی (النساء فتنة للرجال والرجال فتنة للنساء) او شریعت د فتنې د مخ نیولو حکم کوي ، حکومت ته لازمه ده چه په ټولنه کښي د فتنو مخ ونیسي ، په داسي یو انداز چه د حکومت په دا اقدام باندي بله فتنه خلق نسي ، دا یوه لویه فتنه ده چه ۵۰ ٪ نفوس انسانانو ژوند ته خنډونه پېښ سي ، په درسي صنف ، تفریحي پارکونو ، په ملي ښاري ترانسپورت او د کار

17.09.2021 Karim Halimi

د نارینه او ښځو اختلاط ….،،،،،

د نارینه او ښځی اختلاط :  شرعي حیثیت  نن ورځ د اختلاط د موضوع څېړل بل تر هر وخت نن ورځو کښي ضرور او لازمي ښکاري  شریعت و مونږ ته حکم کوي  په عفت ، عدالت ، او تقوی ، او دغه درېواړه د انسان لپاره لوړ فضلتونه دی ، او شریعت  موږ منع کوي  له رذيله کړونو نه او شریعت راته حرام کړیدی لکه زنا او انواع د فجور چه په نام رذیله الفحشاء دي مسلمان ته حرام  دي  او خبره دې ځای راځي چه : اختلاط د نر او ښځي حرام دی ؟  دا خبره د اختلاط ډېر عمق لري ، د نارینه او ښځو اختلاط

15.09.2021 Karim Halimi

زما ورور په کوڅه کښي جنګ کړی ؤ ، مور مي د ماما کره واستولی

د کوچنوالي وختونه وه ، هلکان یو شپه کوزه واخلي  او ټول احساس جسمي او فکري تغیر وکړی ، ددغه طبعي تغیر او تکامل  اثرات جانبی موږ په کوچنیوالي نشولی درک کولی ، اما په کور او کلي کښي هر سړي او ښځي ته دا زموږ جسمی او فکري تغیر تر لمر روښانه ؤ . د غه بایلاجکل تغیر سره سم یو ډول فکري تغیر او د قوت احساس پیدا کیږي دغه قوت مظاهره کول غوښتل . چون زمونږ د کلی او کوڅی په ماحول کښي مجلس پر (فلانی زورور ، غښتلی ، خورا کلک ، میدان وړونکی  ، او  فلان خورا بې .... ، او ډیر س پ ی ، او د یوې چپلاخي طاقت

14.09.2021 Karim Halimi

طالبه چه قدرت دي ړوند نکړي ، طالبه زما توصیه واوره ،

ابن خلدون لیکلي چه د عصر پاچهانو په شوری کښي د أهل الحل والعقد خلګ راغونډ کړي وه ،  که غواړي چه ملت او بین الملل ته د منلو وړ سې نو درې ملي مجلسونه جوړ که ، یو د وکیلانو مجلس بل د سنا مجلس او درېیم د عقد جلس  یعني اول مجلس به اهل  خلګ او  د دوهم مجلس خلګ به حل خلګ وي او د دریم مجلس خلګ ټول ستا علماء کرام څخه جوړ که !  چه دا درې مجلسونه به و ونمول سي   په أهل الحل والعقد سره  په جهان کښي د ټول ملکونو دقوه مقننې لپاره دوه مجلسونه  لري ، اما د امارت اسلامي نظام به

12.09.2021 Karim Halimi

OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more