تاسو په ځواكمن ګومان سره تر اوسه له دغه سبك څخه بېلابېلو مخاطبينو ته د بېلابېلو مطالبو د وړاندې كولو لپاره ترې ګټه پورته كړې ده. دغه سبك د مطالبو په ډلبندۍ (دسته بندۍ) كې د خبري كيسو يا داستانونو له يوې برخې څخه ډېر اغېزمن طرز او روش دى، لومړى د خبر چڼ يا نچوړ وړاندې كېږي، په هغه ډول چې د لوستونكي ذهن په بشپړه توګه راويښ كړي او وروسته په وروستنيو برخو كې د كيسې يا داستان اصلي كرښې وړاندې كېږي.
د دغه سبك په كارولو كې يو له مهمو كارونو څخه، لاندينيو سرليكونو ته پاملرنه او توجه ده. د بېلګې په توګه، شونې ده تاسې يو فيچر د يوه رسټورانټ په باره كې د غذا لكه چينايي غذا، ميكسيكويي، پيتزا او همبرګر تر سرليكونو لاندې وړاندې كړئ او يا يو فيچر په سياسي مسايلو پورې تړلى د اقتصادي، ښوونيز، جرم او جنايت تر سرليكونو لاندې جوړ او تشكيل كړئ.
معمولاً يو ليكوال په خپله ليكنه كې په نېغه توګه د داستان اصلي كرښو ته اشاره نه كوي، بلكې د خبر د اصلي كرښو په پام او نظر كې نيولو سره د داستان د بېلابېلو پړاوونو پر جوړولو اقدام كوي. دغه سبك په ټوليزه توګه په اوږدو خبرونو كې د كارېدلو وړ دى، ولې چې په هغه كې د داستان د لارښوونې وړتيا شتون لري. په دغه سبك كې ليكوال اړ او مجبور نه دى چې مطالب د ارزښت او اهميت له مخې جوړ او تشكيل كړي، له همدې امله د داستان ټولې اصلي كرښې د ارزښت او اهميت له مخې يو ډول برخمنې دي.
په دغه سبك كې ليكوال موظف دى، تر څو يوازې اصلي كرښې په يوه وړ او مناسب چوكاټ (قالب) كې ځاى كړي او يو ډول انسجام د هغوى په مينځ كې څرګند او ښكاره كړي. په دغه سبك كې اړتيا نشته چې تاسې زياته پلټنه او تلاش د خبري جوړښتونو په پام او توجه باندې مصرف او ولګوئ. په لږې پلټنې او تلاش سره په دغه زمينه كې بېلابېل خبري جوړښتونه په بشپړه توګه ستاسو په ذهن كې توږل كېږي. هغه وخت ستاسو نااړونده (بې مورده) اندېښنه لېرې كېږي او يوازينۍ مهمه مسئله به د ګزارش منځپانګه (محتوا) او ليكنيز مهارتونه وي. په ياد ولرئ چې د جوړښت اصلي موخه او هدف خاص د مخاطب لپاره د مطالبو په جوړولو كې له ليكوال سره مرسته ده. له همدې امله هيڅكله خپل ذهن له دې ډول مسايلو لكه د سرچپه هرم جوړښت او يا د ګيلاس له سبك سره بوخت او مشغول نكړئ، بلكې تل هڅه وكړئ، تر څو خپله پاملرنه او توجه مو د كلام منځپانګې ته اړولې وي.
تېرېدونى
معمولاً نوي ليکوالان د خپلو مفاهيمو په لېږد او انتقال کې چندان بريالۍ کړنه نه لري او موفق نه وي. د هغوى ليکنې د يوې برخې حقايقو او نقل قولونو رانغاړونکې وي چې په خاصه توګه بغير له کوم ترتيب او نظم څخه راټولې شوې وي. له همدې امله اړتيا ده چې دغه ليکنې په هغه ډول ولېږدول شي، تر څو د لوستونکي په ذهن کې يو ډول منطقي ارتباط يا اړيکه زياته کړي. د پيغام لېږد په حقيقت کې مجرايي دى چې د ذهني واقعيتونو او په متن کې د شته کلام يا وينا تر مينځ يو ډول ارتباط او اړيکه ځاى پر ځاى کوي.
په پيغام لېږدولو کې اغېزمن لاملونه عبارت دي، له:
تکراري کليمې، افکار او مفاهيم
په مخکينيو پاراګرافونو کې، د بېلګې په توګه د لېږد او انتقال عبارت څو ځلي تکرار شوى دى، د پيغام په لېږد کې يو له ساده طرزونو او روشونو څخه د کليمو تکرار دى. په ښو ګزارشونو کې د ترتيب او وړاندې شويو داستانونو په اړه حتماً په متن کې د وړاندې شويو تکراري کليمو، افکارو او مفاهيمو او څه ډول د هغوى لېږد او انتقال له يوه پاراګراف څخه بل پاراګراف ته کېږي، پام او توجه وکړئ.
ربطي کليمې
يوه برخه کليمې په ګرامري ساحه کې اړيکوال او ارتباطي رول لري چې ځينې کليمې او ربطي قيدونه يې له دغو څخه ډېر مهم دي. دغه ربطي عبارتونه په حقيقت کې له لوستونکي سره مرسته کوي، تر څو نور داستان وپلټي.
زماني او مکاني قيدونه
ليکوال د هغو عبارتونو او کليمو پر کارولو سره چې په ځانګړې توګه ځاى (مکان) او مهال (زمان) ته اشاره کوي، کولى شي خپل لوستونکي د داستان له پروسې څخه خبر او آګاه کړي. همدارنګه ((د منهتن ښار، په ټول ښار کې، وروسته له نيمې شپې څخه، 3:15 وروسته له ماسپښين څخه او د کنزاس په شاوخوا يا اطرافي ځايونو کې)) عبارتونه کولى شي چې دغه مقوله کې ځاى شي.
اعداد
له اعدادو څخه ګټه او استفاده کول، ستاسو داستان ته ځانګړى نظم او ترتيب وربښي. په پام کې مو وي چې د ليکوال په کارونو کې شونې ده چې له ټولو ربطي عبارتونو او کليمو څخه د خپل پيغام په لېږد او انتقال کې ګټه پورته کړي. دغه د تکراري کليمو، عبارتونو او د بېلابېلو مفاهيمو لازمي امر د داستان له يوې برخې څخه بلې برخې ته د خوځښت او حرکت په منظور دى.