در متن مدعا
(معرفی کتاب)
مصطفی عمرزی

ادعای عمومیت شیعه گری در افغانستان با مدعای ولایت فقیه، گره خورده است. در جنگ های داخلی، شعار های ایرانی «پنجاه درصد مردم افغانستان شیعه اند»، گروهک های مزدور و وابسته به ایران را در مقابل همه قرار می دادند. از بخت بد، جامعه ی اقلیت اهل تشیع افغانستان که کمتر از ده درصد مردم ما را تشکیل می دهند، در فجایعی نیز قربانی شدند که گذشته ی آنان را در میان عامه ی افغان ها نادیده می گرفتند.
صرف نظر از پس منظر تاریخی رشد و نضج تشیع در افغانستان، زنده گی برادروار و صلح آمیز اقوام، اقشار و طیف های مختلف افغان ها در افغانستان، مردم ما را در نوع زنده گی خاصی که در این جا یافته بودند، در برابر اکثر امراض و گرایش هایی وقایه کرده بود که در ایران و پاکستان به نام تضاد های فرقه یی و قومی، پیشینه های دور و دراز دارند.
از زمانی که داعیه ی شیعه گری به مثابه ی ادعای ایرانی- فارسی مبدل شده است، حلقات داخلی وابسته به ولایت فقیه، دست کم از ستمیان ندارند. شراکت های مذهبی به نام سادات اهل تشیع، جوامع سیاست زده ی شیعه ی افغانستان را به زشتی هایی نیز تشویق کرده اند که در کار رسانه یی- فرهنگی، پنهان نکردند.
احساس می شود در مراحل و مراتبی وابسته گان به مقام مذهبی ایران همانند وابسته گان به فارسیسم ایران، در افغان ستیزی رقابت می کنند. به این منظور توسعه ی هرچه بیشتر مراکز مذهبی از مساجد تا موسسات تحصیلات عالی که بعضی را با سوء استفاده به نام دانشگاه راه انداخته اند، در شرایطی که سیاست های خارجی ایران، روی عوامل خویش سود می برد، جامعه ی افغانی را به نابسامانی های بیشتر می کشاند.
شعار های علنی در جاده ها و پیاده رو های کابل با محتوای «مهدی از اهل بیت است» یا «هر کسی مهدی را انکار کند، همانا کافر می شود»، کفر علنی ضد سلامت اجتماعی افغانستان شمرده می شود. ناگزیری ها یا اغماض عمدی، حرف را به جایی رسانده اند که زیر سوال بردن مشروعیت واحد سیاسی افغانستان نیز از ریخت نحس به اصطلاح آزادی هایی بیرون زد که به نام رسانه و کار فرهنگی، مجوز داده اند. در اوضاعی که اولویت های افغان ها تامین نیاز های اولیه است، مردم مظلوم و ستم دیده ی ما را در بستر تنازعات مختلف به جان هم می اندازند.
در کتاب «در متن مدعا»، واقعیت های هولناک و تلخ جامعه ی اهل سنت ایران را می خوانیم. برخلاف آزادی های شاخدار و حتی وقیحی که وابسته گان ولایت فقیه در افغانستان با استفاده از آن ها افغان ستیزی می کنند، جمعیت اهل سنت ایران که چند برابر بزرگ تر از اهل تشیع افغانستان اند (در حدود20 میلیون) از کمترین حقوق مذهبی برخوردار نیستند. این بی عدالتی در حالی که سیاست های خارجی ایران، ولایت فقیه را به وسیله ی سود سیاسی مبدل می کند، حقیقت تلخ دیگری ست که چه گونه بعضی سیاستگران بی کفایت و خائن ما به دشمن فرصت داده اند و در سایه ی فرهنگ توجیهات بی معنی، مردم ما از پی آمد مداخلاتی بی خبر می مانند که شاید دیر یا زود با مُعضلات نمونه ی لشکر فاطمیون، عملاً درگیر تفرقه ی مذهبی شوند.
دستگاه های تبلیغاتی ایران، بی هیچ اختفایی همواره و به افتخار از مزایای حضور نظامی در یمن، سوریه، افغانستان و سراسر منطقه ی پیرامون ایران خبر می دهند. بر اثر این بازی ها که از همه قربانی می گیرند، جمهوری اسلامی ایران در معاملات جهانی، کسب درآمد می کند. در واقع همین سیاست ها که داخل ایران را نیز دچار فاجعه ی بشری کمبود خدمات و کار کرده اند، بقای نظامی را طولانی می کنند که از مدرک دست آورد های اقتصادی، هشتاد درصد به نفت ایران وابسته می باشد.
امیدوارم با مرور و ملاحظه ی حقایقی که در روشنگری هایی چون کتاب «در متن مدعا» رونما می شوند، ماهیت حضور و مداخله ی بیگانه گان را هرچه بیشتر درک کنیم. باز گذاشتن دست بیگانه در کشور، در منطقه ی زیست ما که با بقایای جمهوری های شوروی سابق، شرارت پاکستان و ایران آلوده است، افغانستان را در شرایط دشواری که تامین نیاز ها وابسته به امداد بین المللی می باشد، در شدت وابسته گی ها دست بسته می سازد.
فهرست مطالب کتاب «در متن مدعا»:
1-اتحاد شیعه و سنی، قصه ی مفت است!
2- فصل اول: تراژیدی اهل سنت در ایران
3- حقیقت
4- فتوای تکان دهندهء شیخ در مورد صد ها میلیون مسلمان سنی مذهب
5- وضعیت هولناک مسلمانان اهل سنت ایران
6- هدیهء منافقانهء رهبر جنایتکاران ایران به مردم اهل سنت کردستان
7- احوال اهل سنت در ایران
8- ظلم دیگر بر اهل سنت مشهد
9- آیندهء نامعلوم تحصیلی جوانان اهل سنت ایران
10- نامه ای به آقای احمد شهید
11- بهای فتوای مکارم شیرازی از نظر علمای اهل سنت
12- کینه با عمر، از کجاست؟
13- اعتراض به دخالت دولت در مدارس اهل سنت
14- حکومت آخوندی و وحدت اسلامی
15- اعتراض علمای اهل سنت به اهانت به حضرت عایشه (رض)
16- اوضاع اهل سنت در ایران
17- دانشمند جاهل
18- دین ستیزی با اعتقادات اهل سنت و جماعت در پوشش مبارزه با وهابیت
19- گفت و گو با عبدالکریم لاهیجی
20- فصل دوم: اخبار اهل سنت ایران
21- فصل سوم: بزرگان و شهدای اهل سنت ایران
22- فهرست شهدایی که به جرم عقیده تی و سنی بودن، ترور یا اعدام شده اند
23- ماموستا ربیعی را کشتند گفتند سکتهء قلبی کرده است!
24- سال ها گذشت از بهمن (دلو) 71
25- برخی جنایات حکومت آخوندی در قتل و ترور سران اهل سنت ایران
26- علامه کاک احمد مفتی زاده
27- شهید مولانا فیض محمد حسین بر
28- دکتور عبدالغفور حسین بر
29- مولانا عبدالناصر جمشید زهی
30- مولانا عبدالله روانبد
31- استاد شهید فاروق فرساد
32- استاد شهید ناصر سبحانی
33- دکتور احمد سیاد
34- استاد ملا محمد ربیعی
35- محمد رئوف توکلی
36- قاضی محمد خضری نرزیویی اشنوی
37- شیخ ابراهیم انصاری
38- استاد ملا عبدالمجید نادری تبار
39- مولانا محمد عیسی سیدی پور
40- علامه محمد شهداد سراوانی
درک این حقیقت تلخ که اگر اهل سنت در ایران، بدتر از کافر تلقی می شوند، مداخله ی ولایت فقیه در کشور های اهل سنت، توام با نفرت است. به این دلیل تخریب و تخریش پایه ها و ارزش هایی که تا سرحد سقوط (تجزیه) مثال ایرانی دارند، نباید باعث تعجب بسیار شوند. مداخله ی ایرانی در جهان مسلمانان غیر تشیع با دو گونه ی فرهنگی و مذهبی، اما به یک منظور صورت می گیرد: مصادره ی سرزمین های اهل سنت به نام کافر و غیر فارس.
یادآوری:
از طریق لینک های زیر، کتاب «در متن مدعا» را رایگان دانلود کنید!
در وب سایت «کتابتون»:
https://www.ketabton.com/book/12547
در وب سایت «دانشنامه ی افغان»:
http://www.afghanpedia.com/projects/libraries/pdfs/get_pdf.jsp?book_id=BAAAADE127B3B9460EE1C6D098CA9A5D