شانزده سال قبل آقای لخضر براهیمی نماینده ملل متحد و آقای زلمی خلیل زاد نماینده ایالات متحده امریکا در کنفرانس پترزبرگ ۲۰۰۱ میلادی، پس از سقوط طالبان، شورای نظار و جمعیت را با سائر تنظیمی ها، با وجود آنکه آنها در ویرانی کابل رولی بزرگی را ایفا نموده بودند، دو باره موقع به قدرت رسیدن را دادند. چرا و روی کدام سنجشی به همچو افراد زور گو و قانونشکن، و در عین حال کمسواد چنان موقف حاکمه در ساختار دولت سازی افغانستان داده شد، که بعد از شانزده سال چور و چپاول، هنوز هم مردم فقیر ما از دست زورگویی های این مفسدین اداری آرامش ندارند؟

یک هموطن دانشمند و تحصیل کرده ای ما به اسم داکتر نور احمد خالدی در این باره به آدرس آقای زلمی خلیل زاد و به آدرس ایالات متحده امریکا، چنین می نویسد:

"وقتی به شورای نظار موقف حاکمه در دولت جدید دادید، وقتی اردوی ملی و پولیس ملی را از افراد و قوماندانهای شورای نظار تشکیل دادید، وقتی اداره دولت را در اختیار شورای نظار و به تهدید شورای نظار قرار دادید و بالاخره وقتی به بدنام سازی انتخابات توسط کاندید بازنده حمله بر ارگ و حکومت موازی توسط شورای نظار سر تعظیم فرو آوردید، انتخاباتیکه در آن بعد از تفتیش بینالمللی هفت ملیون افغان رآی پاک داده بودند، امروز نباید تعجب کنید که وزیر خارجه معزول و والی معزول مربوط به شورای نظار نه تنها حاظر به ترک چوکیها نیستند بلکه در عوض امتیازهای بیشتری نیز تقاضا دارند!
بر عکس شما، مردم افغانستان به یک فرد تحصیل یافته، تکنوکرات وغیر جنگسالار اعتماد کردند تا این کشور را از وجود جنگسالاران پاک کند، به فساد پایان دهد و به جزیره های قدرت محلی که حاکمیت ملی را به خطر انداخته است خاتمه دهد. تمرد و یاغیگری عطا به حمایت صلاح الدین ربانی در مقابل حکومت وحدت ملی غنیعبدالله که به حمایت دولت امریکا تشکیل شده و با سرمایه گذاری هنگفت امریکا ادامه دارد یک امتحان برای دولت افغانستان و دولت امریکا است. هرنوع عقب نشینی و باج دادن حکومت وحدت ملی در برابر زورگویی، یاغیگری و تمرد عطا و ربانی در حقیقت مرگ قانون اساسی، مرگ دولت متکی به قانون اساسی در افغانستان، حمایت امریکا از جنگسالاران و بازگشت به حاکمیت انارشی شورای نظار خواهد بود.
غنی-عبدالله در این درامه به عنوان ضعف دولت از جانب عطا- ربانی تلقی شده و آنها تا کنون صبر و حوصله را جری تر ساخته است."

---------------------------------------------------------------
به امید اصلاحات وسیع اجتماعی در افغانستان عزیز
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما