تحلیلی آقای محترم داؤد نعیم از وضعیت ناگوار کنونی افغانستان عزیز ما:

"
حزب جمعیت، نفوذ ایران و بی ثباتی در افغانستان عزیز

صلاح الدین ربانی و عطا محمد نور، که در پانزده سال گذشته خود را میلیادر های غیر قانونی ساخته اند، امروز به اشاره ای ایران - روسیه مملکت ما را به سمت بی ثباتی می کشانند!

حزب جمعیت با شورای نظار که از پانزده سال به ادارات و مقامات بلند و پُر عاید دولتی تکیه زده، یکتعداد رهبران شان خود را از راه های غیر قانونی و فساد اداری به میلیونران و میلیادران تبدیل نموده اند، امروز از ترس محکمه شدن و از ترس آمدن صلح در افغانستان، دست به آشوب گری و بی ثبات ساختن افغانستان می زنند!

از پانزده سال بدینسو، هر زمانی و در هرمکانی که از صلح بین الافغانی، که زیر بنای امنیت و ثبات را تشکیل می دهد، حرفی به میان آمده است، فعالین حزب جمعیت و شورای نظار، با اعمال و گفتار محیلانه، سنگ اندازی های ماهرانه ای را در مقابل صلح بین الافغانی راه اندازی نموده اند.

اعضای برجسته ای حزب جمعیت و شورای نظار در عین حالی که از احساسات جوانان افغانستان سو استفاده های نموده اند و می نمایند، در عین حالی که از پانزده سال بدینسو از پول های امریکا و غرب خود، از راه های مقامات دولتی را، از راه های غصب زمین ها دولتی، از راه های غصب قدرت سیاسی، از راه های غصب مالکیت های خصوصی و شخصی هر یک خود را در یک کشور فقیر مثل افغانستان، صاحب میلیونها دالر ساخته اند، تا امروز توانایی معاملات شانرا در خفا با کشور های ایران و روسیه نیز از دست نداده اند.

با آنکه اکثر رهبران این حزب منفور در بین مردم افغانستان به مفسدین اداری و مخالفین صلح بین الافغانی مشهور اند، مگر با بکار گیری ادبیات متملقانه و لفاظی های بوقلمون نما رهبران این حزب در نزد امریکایی ها و در سفارت خانه های غربی خودشان را مدنی، طرفدار حقوق بشر و طرفدار غرب جلوه میدهند، در عین حال در نزد آخوند های رژیم ایران خود را ضد امریکا و ضد غرب نشان داده و با پلان های آن رژیم همکاری می کنند، در مسکو خود را همکار ترین همکار پوتین خوانده با وی همکاری های خود را می نمایند، در عربستان سعودی با رفتن ادای حج عمره خود را دوست و همنوای عربستان سعودی جلوه می هند، به شیخان عربی به اشکال غیر قانونی پرنده های افغانستان را می فروشند، در مارکیت های جهانی سنگ های قیمتی لعل و لاجورد و یاقوت افغانستان را به اشکال غیر قانونی می فروشند.

اینکه در قاچاق مواد مخدر و بقیه مواد غیر قانونی وابستگان این حزب تا چه حد دخیل اند، تحقیقاتی دقیقی تا هنوز وجود ندارد.

بطور مثال عطامحمد نور با اقاربش، صلاح الدین ربانی با اقاربش، احمد ضیا مسعود، احمد ولی مسعود با اقاربان شان، یونس قانونی با اقاربش، تورن اسماعیل با اقاربش، بسم الله محمدی و اقاربش، و ... در طول پانزده سال اخیر ، اگر مفسدین اداری نبوده اند، این همه دارایی های میلیونها دالری شان را از کدام طُرق به دست آورده اند؟

امروز هر یک از این رهبران مفسد حزب جمعیت و شورای نظار بخاطر منافع شخصی و فردی شان جوانان احساساتی و ناراض را به سمت خواسته های رژیم ایران و روسیه و به سمت تضعیف و تخریب نظام نیم بند افغانستان سوق می دهند.

یکی از دلایل اصلی موجودیت خشونت ها در داخل افغانستان، موجودیت فساد اداریست، از جانب دیگر تا به حال صد فیصد معلوم و آشکار نشده است که تا به چه اندازه در کنار گروه های تروریست های افغانستان این حزب برای اهداف و مقاصدش از افراد تروریست های جنون زده استفاده های ابزاری می نماید؟

بزرگترین مشکل دیگری را که حزب جمعیت و شورای نظار در پانزده سال اخیر برای افغانستان و افغانها ایجاد نموده است، ایران محور ساختن اکثریت مطلق میدیای افغانستان و ایران محور ساختن اکثر پوهنتونهای افغانستان می باشد، پرابلمی که نفوذ کشور ایران را در اذهان نسل فعلی و نسل های بعدی شدیداٌ ارتقا بخشیده است! پلان ایران محور ساختن اذهان جوانان افغانستان، طرح شوم رژیم ایران میباشد که آنرا از پانزده سال بدینسو، تحت پوشش های مختلف و متنوع رژیم ایران از کانال مزدورانش در افغانستان، با همکاری های همه جانبه ای حزب جمعیت و شورای نظار در داخل افغانستان پیاده می کنند!

در بعد منطقوی، تیره ساختن روابط پاکستان - افغانستان و چسپاندن افغانستان به ایران از جمله خواسته های رژیم ایران است که از کانال حزب جمعیت، شورای نظار و بقیه حلقات مزدور ایران در داخل افغانستان به شدت پیاده می شود!"

-------------------------------------------------
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما