ادبي ټوټه
دافکر مه کوه چی دغې سترې ونې ته به څنګه ور خیژم بلکه دا فکر وکړه چی زه به بیرته له دغې سترې ونې څنګه را کوزیږم .
ودې سترې ونې ته په ور ختلو کی هیڅ ستونزه
مه احسا سوه !
ستونزه یی په را کوزیدو کی احسا س کړه !
همدا مثال دعلم دی
په علم کی هیڅ ستونزه نشته هر څوک کولاي شي چی علم حاصل کړي مګر ستونزه یې په عمل کی نغښتی ده
موږ با ید دعلم تر حا صلولو وړاندې دعلم وعمل ته ځیر شوفکر پکښي وکړو او بس
عمري
هندوباغ
08.07.2022
- شریف منصور
زندگینامه حضرت محمد مصطفی (ص)
قسمت چهارم
قریشی ها که پس از وفات ابوطالب گستاخ تر شده بودند بیشتر بر آن حضرت سخت می گرفتند و ایشان را می آزردند. پیامبر در دهمین سال پس از بعثت مجبور شد که مکه را ترک کند و به طائف برود. آن حضرت ده روز در طائف ماند و مردم را به اسلام دعوت کرد اما نه تنها هیچکس به دعوت ایشان لبیک نگفت [۱] بلکه آن ها سخنان پیامبر را تکذیب و خود ایشان را سنگ باران کردند و آن حضرت را از آنجا بیرون کردند. [۲] حضرت محمد مصطفی ناگزیر شد که به مکه برگردد. ...
10.07.2022
- ع. شریف زاد
مشروعیت سیاسى عبارت است از «باور جمعى اعضاى درون یک نظام و حاکمیت سیاسى به وجود و استمرار نظام یا حاکمیت همان جامعه» تعریف نمود. این باور و اعتقاد باعث مىگردد که هر یک از اعضا، تبعیت از قدرت اعمال شده و پیروى از حاکمیت سیاسى را بر خود لازم تلقى کنند. بدین ترتیب اطاعت هم از قدرت وهم نهاد سیاسى به یک امر هنجارى، اخلاقى و منطقى بدل مىشود و دیگر نیازى به اعمال زور و سلطه نیازى نخواهد بود. در واقع باید گفت مشروعیت سیاسى، فرایندى است که در آن قدرت به اقتدار تبدیل مىشود و قدرت سیاسى، خصلتى عقلانى...