د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

مکتوب ربانی عنوانی پوتين!!!

پاچا 13.10.2014 12:08


پاچا- کليفورنيا – امريکا
۱۲- اکتوبر ۲۰۱۴

مضمون ذيل توسط نويسندۀ توانا محترم بروس ريچاردسن بلسان انګليسی نوشته شده و من انرا بلسان دری ترجمه نمودم. خواننده ګان محترم در اين نوشتار شما ملاحظه خواهيد نمود که حزب جمعيت اسلامی به رهبری ربانی و دستيار وی احمد شاه مسعود در حق مردم نجيب و بلا کشيدۀ افغانستان چی خيانتها و جنايات را به سطح ملی مرتکب شده، ولی به کمال تآسف بايد ګفت که اين خاينين ملی در دوران جهاد و بعد از مردن شان چه القاب که هيچ شايسته شان  نبود بنا بر سفارشات مربيون خارجی شان  داده شد و بسياری مقامات  در افغانستان بنامهای کثيف اين خاينين ملی و ملعونان مسمی ګرديد. قضاوت بشما خوانندګان محترم.
"در سالهای اخير، مسعود و ربانی ازتبليغات ګستردۀ که ګويا انها در طول تجاوز اتحاد جماهير شوروی ميهن پرستان واقعی استند، لذت ميبردند. طرز ديد من (بروس ريچاردسن.م) در اين مورد متفاوت است، البته در اينباره از طرف ايالات متحدۀ امريکا، روسيه، بريتانيا و فرانسه شواهد بيشمار وجود دارد که به تهاجم نيروهای اشغالګر ارتش ۴۰ (چهلم) شوروی همنوا بودند. که البته هيچ جای شک موجود نيست. کسانيکه در اين باره تحقيقات نموده و نوشته اند، بوضوح ثابت ميسازد که ربانی به ولاديمير پوتين (رئيس جمهور روسيه.م) نامه فرستاده بود، در  نامۀ مذکور از طرف جـمـعيت (اسلامی.م) بـسـيـاری چيز ها از روسيه تقاضا و نيز همکاری مداوم خويش را به (شوروی.م) ابراز نموده بود.
سند ترجمه شده ٭٭
مکتوب از طرف  برهان الدين ربانی رئيس جمهور منتخب عنوانی ولاديمير پوتين رئيس جمهور منتخب روسيه، مورخ ۲۵ دسامبر ۱۹۹۹.
جلالتمعاب رئيس جمهور:
من از طرف مردم  جمهوری اسلامی افغانستان فرصت را غنيمت شمرده حلول سال جديد ۲۰۰۰ را به شما، دولت شما و مردم روسيه از صميم قلب تبريک ميګويم. آقای رئيس جمهور، با استفاده از اين فرصت ميخواهم به تعهد ات شرکت همکاری جمهوری اسلامی افغانستان با مسايل مهم پيشروی دو کشور بشما اطمينان کامل بدهم. دولت و مردم (افغانستان .م) به اين باورند که روسيۀ متحد، قوی و دموکراتيک تشکيل دهندۀ اصلی برای صلح، ثبات،وحدت وعدالت در منطقه و جهان است. روسيه جديد در اين جهت  تحت رهبری شما ګامهای مثبت را بر ميدارد، که در نتيجه انتخابات پارلمانی موفقيت عظيم خود را ثابت نموده است. پس به اين منظور لطفآ شما اقای رئيس جمهور تبريکات صميمانۀ بنده را بپزيريد. در اين راستا بشما اطمينان ميدهم که جمهوری اسلامی افغانستان با تمام تلاشها در برابر دشمن مشترک دو کشور بزرګ ما و شما عليه تروريزم، قاچاق و بی عدالتی خواهيم ايستاد.
۱
مقاومت قوی مردم افغانستان در برابر اشغال ګسترده و هرج و مرج تنها در دفاع از حق خودرايت خلاصه شده نميتواند. حاکميت ملی و حق تعيين سرنوشت، بخودی خود تضمين کنندۀ صلح در منطقه و جهان است. در اين مورد مردم افغانستان از دولت روسيه  و کشور های ديګر جامعه بين المللی خواها ن حمايت و همکاری ميباشد.
دوستی ستراتيژک افغانستان و روسيه ارزشهای تاريخی دارد، بنا بر اين ملحوظ ما نياز به همکاری بيشتر برای روابط قوی در حال حاضر و اينده داريم.
با احترامات فائقه
پروفيسر برهان الدين ربانی
رئيس جمهور درلت اسلامی افغانستان
ياداشتها:
ترجمه: سيد نورالحق حسينی ٭٭"

با عرض حرمت
پــا چــا

م : مترجم

۲