دیدگاه بعضی از هموطنان ما در قبال عطا محمد نور:

بدون شک که جمله گفتنی های مردم عزیز ما و یا تمامی گفتنی های هموطنان عزیز ما در قبال عطامحمد نور در اینجا نمی گنجد، مگر در اینجا فقط به یک نوشته ای کوتاه از هفت هشت سال پیش اکتفا می کنیم، که یکی از هموطنان ما در یکی از وبسایت ها نوشته اند، و همچنان تبصره های بعضی هموطنان دیگر ما در قبال همان نبشته نیز در اخیر نبشته مذکور بازتاب می یابد.

یکی از هموطنان محترم ما، از شهر مزار شریف، به تاریخ بیست وهشتم ماه جنوری سال ۲۰۰۸م. در ارتباط عطا محمد نور، تحت عنوان "بلخ در چنگال چپاول گران" چنین نوشته بودند:

"بلخ یکی از ولایات مهم و تاریخی شمال افغانستان است .امروز این سرزمین باستانی که تاریخ روشن اضافه ازپنچ هزار سال دارد در چنگال چپاولگران معلوم الحال قرارگرفته است .

فردی بنام عطامحمد که خود را" نور" می نامد، با پیشینه تاریک اندیشی و تاریک فکری که در عملنامه سیاه او از روز گار مکتب سوزی وزن ستیزی درج گردیده است بربلخ فرمان می راند.
این مرد سیاه کار وسیاه دل و یاران دیگر تنظیمی او همه انگشت به دهن کرده اند وبیشرمانه دارایی های دولت ومردم مظلوم را غارت میکنند .
شمار قصر ها وبلند منزل های این فرومایه گان قرن بیست ویکم از حساب بیرون است، بگونه نمونه از چند مارکیت وقصربلند منزل سرباند دزدان جمعیت "اسلامی"دربلخ یاد آور میشویم تا خواننده گان به غفارپهلوان و رسول پهلوان که اسلاف این وطنفروشان درچپاول و ثروت اندوزی بودند روی سفیدی تاریخی دهند.
اگر امروز از روضه مزار شریف که در وسط شهر قراردارد بطرف غرب حرکت کنید در کمتر از یک کیلومتر تماشا خواهید کرد که چگونه سینمای سابق مزار ننداری به مارکیت والی بلخ تبدیل گردیده است و در مقابل آن مارکیت دیگر عالی جناب بنام ارجمند مبارک او" خالد نور" قد برافراشته وکمی پیشتر قصر مهمانان این جناب ساخته شده و در مقابل قصر،اتحادیه باربری و ترانسپورتی "خالد و طارق" با صد ها موتر قرار دارد و متصل آن پطرولیم "طارق نور" به خیابان غربی انوارچراغهای گوناگون بخشیده است و کمی پیشتر به شفاخانه الفلاح می رسید که با باجه مبارک شان آقای میرویس ریس شفاخانه بلخ تازه سرمایه گذاری نموده اند.

و اگر از روضه مبارک بطرف جنوب بروید در نخستین گام زیر زمینی افسانوی دروازه شادیان عالی جناب را می بینید و الی سیلو چند قصر وخانه و مهمانخانه شانرا که برای هفت پشت خود ساخته اندو تا کوه های شادیان که پروژه خالد بن ولید با هزاران نمره رهایشی باغضب زمین های دولتی ادامه می یابد همه را جناب والی به نفع شخصی غضب نموده اند.
وبه همین ترتیب بطرف شرق سرای سابق عجب خان که از تهداب قرار است به شکل پخته و اساسی در چند جریب زمین اعمارمی شود وتا کارته آریانا به چندین قصر و تعمیر دارایی یک فرد می رسد در سمت شمال مارکیت ترکاری سابق حق مسلم این" سلطان بزرگوار" گردیده و دها جایداد غیر منقول دیگر که درین مختصر ذکر آن نمی گنجد.
این به اصطلاح مجاهدین که هرلحظه واژه جهاد را به رخ مردم می کشند و پای کافران امریکایی و یاران غربی شیطان بزرگ روی زمین را میبوسند بی شرمانه صد ها هزار جریب زمین دولتی را غضب نموده اند که شهرک های خالد بن ولید و همدرد نمونه های ناچیز آن محسوب میگردد.
باند مافیایی والی چون پادشاه کل اختیار بلخ هرکسی را که مانع اغراض حیوانی خود فکر کنند بی هراس گردن می زنند وپروایی از محاکمه ومحاسبه هم ندارند .
جلادان پلید والی بنابر تقابل منافع بالای جایداد غند عسکری وزارت داخله غاصب دیگر ی که اشرف رمضان نام داشت در روز روشن و در وسط خیابان تیر بارانش کردند وچون اشرف ، داکترهمدرد وچندین فرد دیگر را نیز سر زدند.
باری لوی سارنوال جهت بررسی غضب جایداد های دولتی به مزارشریف سفر کرده بود که ناکام با ناله و فریاد برگشت و زور اش نرسید و تا امروز سکوت کرد.
در چنین اوضاع و احوال که اضافه از هفتاد در صد مردم بلخ در زیر خط فقرزنده گی میکنند و این معامله گران خون و خاک با نازونعمت در بلند ترین قصر های افسانوی بسر میبرند .حدس بزنید که وجدان در برادران شیطان چگونه است.و وای به حال مردم بیچاره که در زیر ساطور این شیاطین بد سرشت خورد و خمیر شده اند و داد رسی هم ندارند تا درد شانرا فریاد کند.
درین اواخراین دون فطرتان پلید تاریخ معاصر دو مارکیت بزرگ لباس و وسایل آرایش فروشی را ابتدا غارت و بعد به آتش کشیدند که هزاران دالر مردم بیچاره طعمه حریق شد وحال برای مردم اجازه اعمار مجدد را هم نمی دهند بخاطری که مارکیت های متذکره ملکیت اسلاف این دزدان یعنی از چپاول گران جوزجانی است و با این کار نامردانه مردم مجبور ساخته شدند تا به مارکیت زیر زمینی درواره شادیان والی نقل مکان نمایند. آنچه در بالا بدان اشاره شد شمه ی از بیان ماهیت و سرشت مافیای ثروت و قدرت که امروز در افغانستان حکومت میکنند است.تا خواننده گان بدانند که در گوشه و کنار این وطن چه میگذرد."

تبصره های بعضی از هموطنان ما در ارتباط نبشته ای بالایی از این قرار بودند:

27 جنوری 2008, 13:31, بوسيله‌ى شهپر
نمیدانم امریکا و غرب با این دزدان و چپاولگران تاریخ ، با این شیاطین دیده درا ، با این کرزی و برادران قاچاقچی او ، با این جنایت سالار های بیمانند کدام دموکراسی را میسازد. کارد به استخوان رسیده.
جنایت ، خیانت ، و جعل برکشور حکومت میکند.
این عطا محمد خان و این رهزن حضرت علی و این همه باند های تبهکار کدام اداره را میسازند.
مردم درد دارد ، گرسنه است ، مریض است و این حریصان سرمایه و معتادان جنایت باگذشت هر روز بیرحم تر و دیده درا تر میشوند.
امریکا و غرب به این دلقک بازیها پایان دهد.
مردم که دیگر بپا نمیخیزند. طالب در راه است و از عدم رضایت مردم سود میبرد.
ای باند ها بروید به دوبی !!!! با سرمایه های تان که از ان بوی خون و غارت برخاسته است.
از سر این ملت مظلوم دست بردارید!!!
شهپر

27 جنوری 2008, 17:16, بوسيله‌ى پرتو
جالب است، اکثرا افراد تخلص خود را چیزی میگذارند که از کمبود آن در رنج اند.
این در مورد جنایتکار بزرگ عطا محمد هم صادق است. وی خود را "نور" مینامد که ممکن کسانی را فریب دهد اما سیاهی را نمیشود با نام گذاشتن پنهان کرد.

16 فبروری 2008, 04:42, بوسيله‌ى بلخی
متاسفانه ما نمیتوانیم معیارات شفافیت یک جامعه و کشور مرفه،پیشرو، قانونمند و به دور از شرایط جنگی را از رهبران و زنده گانی سیاسی-اجتماعی خود داشته باشیم. همچو توقعات با شرایط ما ناسازگار و غیر واقعی اند.
ما بهتر است خرسند باشیم که کار های برجسته عمرانی در بلخ در حال اجراست و چهره شهر را دگرگون کرده است. امنیت نسبتآ خوبی پابرجاست و مهمتر اینکه رهبران محلی توان و سرمایه خود را در راه آبادانی شهر و دیار خود صرف میکنند نه برای وارد کردن سلاح های مخرب و بدبختی و ایده های خانمانسوز و شرر افگن. برای من عجیب نیست که ارزش وجود استاد عطا در ثبات و امنیت را این ولا را مخالفین هم درک کرده اند و بار ها دست به اقدام خوشبختانه ناکام از بین بردن او زده اند که به فضل الهی کشف و خنثی شده است.
امروزه جوانان پسر و دختر با روان نسبتآ آرام مصروف آموزش و کار در ین ولایت هستند و این شهر با یک حیثیت نمادین ایده های ناب پیشرفت های اجتماعی را به کشور به ارمغان آورده است. این اولین ولایت عاری از کشت کوکنار است که نمونه ی برای دیگر ولایات بوده و خواهد بود.
شاید قدری نامنصفانه است تصویری از استاد عطا را که احتمالآ نویسنده عزیز در ینجا انتخاب کرده اند. قسمی معلوم میشود که از سال ها پیش و از وقت جهاد موصوف بوده باشد. طبعآ شرایط آنزمان و زنده گی دور از شهر آن روز ها متقضی همچو نما بوده ولی خوشحالم که امروزه والی مان دیگر سرو وضع مناسبی دارد.
در مورد دست داشتن در آتش سوزی و چور دکان ها قبل از آتش سوزی من شک دارم که راست بوده باشد و اگر چنین حرفی واقعیت داشته باشد من بی نهایت نا امید خواهم شد. از نویسنده محترم خواهشمندم که توضیحات و گزارش های بیشتری در مورد ارائه داده و مایان را در روشنایی قرار دهند چون بهر صورت این یک اتهام بسیار بسیار جدی است.

16 فبروری 2008, 23:23, بوسيله‌ى دانشجوی بیدار
اقای بلخی!!؟
به جای انکه خود را طرفدار و کاسه داغتر از آش والی بلخ معرفی کنید بهتر بود از قصرهای مجلل و هتل ها و شهرک های شخصی جناب والی صاحب و اطرافیانش بازدید می کردید که از غصب اموال و زمین های دولتی و مردم بیچاره بلخ و رشوه گیری حاصل شده که پرونده های شکایات مردم هنوز بواسطه حمایت جریان سلطه و فساد و رشوه در محاکم رسیدگی نشده و یا زور قانون هم به والی صاحب نرسیده است. چون حتی اگر رئیس جمهور هم تصمیم به برکناری او بگیرد معاون اولش تهدید به اسعفاء میکند... مگر حقوق ماهانه یک والی چقدر است که از ان ده ها هتل پاساژ و شهرک و قصرهای مجلل داشته باشد در دنیایی که نخست وزیران و زرای کشورهای پشرفته ای چون ژاپن و
کره یای جنوبی و ... به خاطر رشوه های کمتر از ده هزار دلاری برکنار و یا مجبور به استعفا می شوند مگر افغانستان چقدر عقب مانده و بد بخت است که یک والی حتی خودرا حاکم بر اموال مردم مظلوم ولایت تحت امرش بداند زیرا جریان های حامی او به گونه به او اعتماد به نفس داده اند که حتی قومندان تازه منصوب شده امنیه ولایت به خاطر اعتراض به والی صاحب مجبور به حبس در منزلش بوسیله اسلحه بدوشان والی می شود. تا از موضعش عقب نشینی کند و یا سارنوال کشور مجبور به فرار از ولایت پادشاهی سلطان عطا محمد میشود. مگر انروز در قتل اشرف رمضان شهید و ... والی صاحب چگونه از چنگ قانون فرار کرد که امروز نتواند به چپاول امول دولتی و مردم فقیر بلخ بپردازد. چون حتی زور کرزی صاحب هم به او نمی رسد. و یا کسانیکه اموالشان عضب شده چگونه جرات اعتراض داشته باشند!؟ زیرا خونشان به ناحق ریخته می شود که اگر خونخواهش کرزی صاحب هم باشد نمی تواند انرا ستاند.
اقای معاون رئیس و ... اگر امروز برای رسیدن به اهداف عیر مشروعتان می خواهی همچنان از والی منصوب به خود حمایت کنی زود نیست زمانی که اتش این فتنه ای که از این جنایات والی به پا میشود دامن خودت را هم بگیرد انوقت است بساط چپاول و غارتگری که بپا کرده اید بوسیله مردم زجر کشیده سرنگون و کاخهای ظلم فرو می رزد
و بدان زور مردم زور خداست که از زور جناب کرزی هم بیشتر است...

27 جنوری 2008, 21:30, بوسيله‌ى رامین راستین
امیدوارم آنچنانیکه مردم بیچاره ولایت باستانی بلخ صابون این نابکار ( عطا) را خورده اند و جای و جایدادشان توسط وی غصب شده تو هم روزی به این سرنوشت گرفتار شوی, برایت معلوم باشد که این خاینین به هیچ کس رحم نمی کنند و حتی به نزدیکترین اقوامشان زمانیکه پای مفاد شخصی خود شان در میان باشد, مزدور خایین خودت با اعطای لقب (مرد با ایمان و با خدا) به عطای جانی بار گناهانت را زیاد کرده ای.

اگر خوبی کرده ای امیدوار باش و اگر بدی کرده ای در انتظار باش.
والسلام.

22 جون 2008, 08:27, بوسيله‌ى محمدی
ای بی نام ونشان بنظرم خودت هم همو اینجه بزن هائی والی معلوم میشی .ازرئیس شورای ولایتی تان پرسان شوید؟اوهم زیادچاپلوسی کرده مگرنتیجه اش چه؟

27 جنوری 2008, 22:12, بوسيله‌ى رعيت بيچاره و درمانده ي مزار شريف
برادر از دختران ١٨ ساله ي ارمني و تاجکي هيچ حرفي نزدي که شبها را با اين مجاهد به اصطلاح اصلاح شده و زراعتي سحر ميکنند و بعد هم اين قوماندان شياد آنها را با پولهاي که به قيمت خون مردم بدست آورده است سرشار ميسازد. برادر از چار کلاهاني هم بنام فرهاد عظيمي نام نبردي که در سمت ريس شوراي ولايتي فقط وظيفه يافتن دختران جوان داخلي و خارجي و خريد عطر و پودر به اين والا نعمت خود را داشته و کرسي نماينده گي مردم را به کرسي مورده گوي اين قوماندان مجاهد مبدل کرده است. از هزاران همچو بيناموسي هاي اين قواماندان کثيف که ريش خود را هم حالا کوتاه کرده و با نکتايي اکت دموکراسي ميکند نميدانم چطور ياد کنم. قانون را هيچ نپرس فقط به خواست وي تفسير ميشود. و شوراي ملاهاي کثيف که دروازه بانان شريعت اين ولايت هستند و شريعت را به خواست او تنظيم ميکنند. اينست امپراتوري پادشاهي که فرعون در برابرش صدها بار خجالت ميکشد و شيطان در برابرش تعظيم ميکند.

27 جنوری 2008, 23:18, بوسيله‌ى قلیچ آغا
آقایانی که از دزدان به ظاهر مسلمان و در اصل شیطان دفاع میکنند شریک و چرخه گیر آنها هستند. در احادیث پیامبر گرامی آمده است که اگر همسایه شما گرسنه باشد و شما بی خبر ازآن باشید مسلمانی شما در شک خواهد بود حال بیبینید که تکه داران اسلام و جهاد این نوکران کفار امریکایی،انگلیسی و شرکا چه مسلمانی دارند؟ شرم باد برهمتی که ازین دون فطرتان تاریخ دفاع میکند!!

28 جنوری 2008, 00:24, بوسيله‌ى راستگویک
متن بسیار جالبی بود. ولی از نابکاری های بعضی ها در این متن چشم پوشی شده بود. مثلا، از آقای اسحق سروری (صابون لکس) آقای نور هیچ سخنی گفته نشده است. این مرد که دیروز یک بایسکیل کهنه سوار میشد، امروز از زمینهای مستوفیت برای خود خانه میسازد. این مرد کهن سال که پایش به گور رسیده است، نصف عمر خود را به تاجکستان و ازبکستان برای خوشگذرانی سپری میکند.
برعلاوه، از شخصی بنام کهمند که خود را گاهی داکتر و گاهی هم مهندس میگیرد، هیچ حرفی گفته نشده است. این داکتر انجیر صاحب که وظیفه اش معلوم نیست، در هر ختم و خیرات همرای گروه 200 نفری والی حضور دارد.
آخر تا کی خود این ملت را میچشید؟
با احترام
آنلاين بنگريد: بلخ در چنگال چپاول گران

28 جنوری 2008, 00:41, بوسيله‌ى جاوید بزاز ، مزارشریف
متن جالبی بود. اما در این مقاله از کارکردهای بعضی ها چشم پوشی شده. از جمله از کارکردهای اسحق سروری (صابون لکس آقای نور) مستوفی ولایت بلخ.
این آقای بی نام و نشان که چند سال پیش یادم میاید یک بایسکل کهنه سوار میشد، امروز زمینهای مستوفیت را انحصار کرده و برای خود بلند منزل میسازد. این آقای فلج – ملج که خدا کورش نیز کند تا دیده نتواند، از امضا برای گرفتن پاسپورت هم پول اخذ میکند. آخر کجاست قانون که بالای این معیوب کله خور تطبیق شود؟
از این گذشته، از شخصی دیگر باید نیز یاد کرد. کهمند که گاهی خود را داکتر و گاهی هم مهندس معرفی میکند. این اقا نیز سرمایه های بلخ را به گور پدرش برده و حالا صحبت از تجارت میکند.
آخر آقای نور، آن همه تعهد شما در مقابل ملت کجاست؟ شما چرا این همه لاشخوران را پهلوی خود جذب کرده اید که نام و نشان خودتان را زیر سوال میبرند.

28 جنوری 2008, 21:34, بوسيله‌ى علی زاده
جاوید جان مه میگم قربانت شوم قدی همی نظر جالبت در مورد همی لنگ و شت (هدفم اسحق سروری است) مه میگم خدا تره هزار سال زنده بداره که اصلیت ای مرد عیاش لاشخوره افشا کدی. اگه پیشیم میبودی از رویکیت یک ماچ میکدم ، قربانت شوم.... مه از ای آدم کثیف بسیار خاطرات خراب دارم زمانیکه میخواستم تکس حویلی خود را تحویل کنم. امروز چی خوب فرصتی است که دل خود را بالایش بکشم.
ما خو دعا میکنیم که خدا همچو اشخاص بی دین، بی غیرت، بی همت، دزد را همرای فرزندان کثیف شان بگیره.
با احترام
جمشید علی زاده، کرمان، ایران

29 جنوری 2008, 22:01, بوسيله‌ى رستم
عطا (خطا) از جمله شاگردان احمد شامسعود است که از استاد خود در کار خیانت ورزالت پیشی جسته. این مار رنگ عوض کن در هر محیط و شرایط بدون در نظر گرفتن موازین اخلاقی و اسلامی یخاطر بقا خود چهره عوض میکند. و اگر فردا خدا نخواسته یهود ها در کشور ما حاکم شوند عطا(خظا) یهود خواهد شد. همه ما ریش دراز و پکول او را بیاد داریم که با آمدن امریکایی ها ریشش کوتا و نزدیک ته تیغ زدن شد و در اوایل از چاپلوسی زیاد نزدیک بود دو تا نکتایی بی اندازد. نسل های قبلی عطا مالکان قمار خانه های مزار شریف بودند که بعد ها جهاد را از پرخانه داشتن تجارت پردرامدی انتخات کردند. من به تمام هموطنان وعده میدهم که در صورت موجودیت افراد همچو عطا در رده های دولت نه روز خوشی نصیت ما خواهد شد و نه هم کشور به طرف نظم حرکت خواهد کرد. 

18 فبروری 2008, 22:06, بوسيله‌ى مبشر دوست
سلام م بشر دوست هستم ازمزارشریف درباره مقاله که شمانوشته ایددرقدم اول بایذازشماتشکری کنم شما واقعت های که درشهرمزارشریف جریان دارد شما انتشار دادین باید گفت شخصی که درباره این مقاله نظرداده اویکی ازمزدوران وچاپه لوسان ولی بلخ میباشد وباید شما بکوشین تا بتوانن حقایق رابیان کنید باتشکر ازشما

22 فبروری 2008, 00:04, بوسيله‌ى بشر دوست ا
سلام برادر چاپلوس درحقیقت باید گفت که خودت کور استی چشم نداری اکردرچهارااطراف مزار بنگری قصرهای ازعطا محمدنور رامیبینی اگراوبنام جهاد جنگ گی برای هدف کیداشت کرده بود وامروز به اوهدفش رسیددرپیش دوکان های مردم چهاردیواری کرده بعد آنجارا خرید تعمیری بابیش رادرآنجا ساخت نوشته های که درین مقاله نوشته شده اگرچشم کورت رابازکرده بیبینی واقیعت راخودت میدانی شاید درشهرمزارزندگی کنی پس چند لحظه همرای وجدانت فکر کن که مقاله دراین سایت درباره عطانورتاریک دل حسود که میخواهد همه چهان از اوباشد او واقعت را بیان کرده من منحیث یک افغان با وجدان ازاین دوست که نویسنده مقاله می باشد تشکری مرده موفقیت وکامیا بی بیشتر وبهتر برای شان خوان هستم.

فبروری 2008, 21:35, بوسيله‌ى Ziba
در قدم نخست از سایت بسیارتشکری نموده تازمینه معرفی چنین اشخاص پلید وخونخوار جامعه مظلوم افغانانرا معیا میسازد.
این شخص که ازکلمه پاک جهاداستفاده نموده وخودرا درسطر اول قلمداد میکند مردم مظلوم افغانستان اینرا می شناسد.کاری های را دربلخ دوست ما نوشته بود کاملا" درست وبا اساس میباشد. برای انتقال دادن دوکاندران دو مارکیت جوزجانی وبابر چه خساره انگفت رابرای مالک مارکیت هاوبرای مردم شریف بلخ به ارمغان آورد.این چهره پلیت وزشت را مردم باید بشناسد.و ازدولت آقای بوش با همکاری محترم کرزی صاحب خواهانیم تا جلواین مافیای قدرت وخون راهرچه زودتر بگیرد.

27 فبروری 2008, 04:50, بوسيله‌ى بشر دوست
باسلام خدمت تمام شما عزیزان اگرتمام روز رابخطارخود میگزرانیم چی میشود تا چنددقیقه رابرای کوش آوردن یک ملت وکشورآگاه صرف کنیم
برای این نوشته شمانظرنمی دهم بخاطر که شما هم ازچاپلوسان معلوم میشویددودخانه رادوکش خانه میداند چرا که شمادرمزار زندگی نمی کنید یاااگر هم...چشم ندارید

6 مارچ 2008, 03:43, بوسيله‌ى عسكر
... نبشته بلخ در چنگال چپاولگران بطور كامل با زبان مطبوعاتی تحریر گردیده است نظریات دوستان هم باید در همین محور میبود . به هر حال می خواهم نظر كوتاهی درین باره داشته باشم
عطا محمد نور والی فعلی بلخ یك شخص مجهوللهویت بوده هیچ گاهی سمت و سو عطا از لحاظ عقیدتی و سیاسی روشن نبوده است مبارزات عطا دایما به خاطر زنده ماندن خود و فامیل خود صورت میگرفته است
بنده عطا را از نزدیك میشناسم ٫ عطا نه حرمت دوستی و نه حرمت آب و دانه را میداند من فكر میكنم همین قدر برای معرفی عطا كافی است .
نویسنده محترم کاژبن دارایی های غیر مشروع والی صاحب بلخ را افشا كردند ولیكن از جنایت های خیلی سری كه امروز روشن نشده چیزی تحریر نكردند ولیكن ناگذیر یك جنایت تكان دهنده را افشا كنم
قتل خواننده مشهور حسن بسمل كه از طرف عطا طراحی گردیده بود دوستان ما ممكن آگاهی نداشته باشند
علت آن را نمیخواهم درین جا افشا نمایم .
فقط یك نكته بسیار مهم و عمده را میخواهم درین جا یادآوری كنم در زمان اوج قدرت عطا كه زمان حكومت جهادی ها بود عطابا حمله قوت های نیروی مخالف خود در ظرف ۶ ساعت با همه رزمنده های مسلح خود به كوه های اطراف مزار شریف گریخته بود باز هم خواهد گریخت من مطمن هستم عطا با تملق طلبی اخیر خود به كرزی جایگاه اجتماعی خود را كاملا از دست داده و رو به زوال است
به امید آنروز

28 مارچ 2008, 07:50, بوسيله‌ى بشر دوست
سلام به ...دوستان ما بسیارنظریات داشتن امامن که یکی از باشنده گان شهرمزارشریف هستم هرقدرکوشش میکنم تایکی از خوبی عطامحمدرابی بینم اما جنایت بیشترش به نظرم قسم منظره قرار میگیرد دیگر چیزی گفتنی ندارم ازقول شاعر شیرن کلام فقت این قدر میگویم

چراغ ظولم ظالم تا دم مشهر نمی سوزد
اگر سوزد شبی شبی دیگر نمی سوزد

دراخیرتشکر از تما همنظرانم درباره این مقاله

18 اكتبر 2008, 09:27,
سلام دوست عزيز!
حسن بسمل زنده است و او را کسی نکشته است بسيار معذرت ميخواهم که خبر نداشته و افترا می نماييد.

22 جولای 2011, 10:02, بوسيله‌ى فواد
اولتر از همه سلام برای تمام خوانندگان عزیز تقدیم میکنم
بعدا باید بگویم که موضوع بسیار خوب را اقای نویسنده مطرح نموده اید در افغانستان همه انهای که به شکلی از اشکال در ویرانی افغانستان دست داشتن و مردم افغانستان را در بیچاره گی نگهداشتن و افغانستان را 100سال عقب تر از دیگر کشور ها قرار دادند، حال خود را در یک مقام گرفته اند و از چنگال محاکمه مردم در گریز اند و دولت انها را حمایت میکنند به امید ان روزی که تمام جنایت کاران قبلی و فعلی به محاکمه کشانده شوند."

ختم تبصره های بعضی از هموطنان ما در قبال نبشته ای بالایی که آن هم از خامه ای یک وطن دیگر ما به نشر رسیده است.

به امید حقیقت یابی ها

---------------------------------------------------------------
به امید اصلاحات وسیع اجتماعی در افغانستان عزیز
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما