محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ، درست موقعی که در محاصرۀ افراد مربوط به آقای نور در میدان هوایی شهر مزار شریف گیر مانده بود و نمی توانست از میدان هوایی بیرون برود، به صدای امریکا گفت که در قسمت ورود وی به شهر مزارشریف، افراد مسلح عطا محمد نور، ممانعت ایجاد نموده اند، و همچنان دلیل ممانعت ورود وی را انتقادات شدید وی از والی بلخ و افشا دوسیه های فساد اداری عطامحمد نور عنوان کرد.

سید کمال سادات، قومندان امنیۀ بلخ به صدای امریکا با تایید این خبر گفت که در درگیری، صورت گرفته است، قومندان امنیۀ بلخ تاکید کرد که تلاش وی "به عنوان فرماندۀ امنیۀ ولایت این بود تا به دستور ویس برمک، سرپرست وزارت داخله و جنرال مراد علی مراد، معین امنیتی آن وزارت، آقای مهمند را دوباره به کابل اعزام کند؛ اما، افراد مسلح مربوط والی ولایت پس از درگیری وکیل شورای ولایتی را با خود بردند.

در صورتی که در عین حال قومندان امنیۀ ولایت بلخ در صحبت با رادیوآشنا گفت "حکم بازداشت آصف مهمند نزد وی وجود ندارد و وی تلاش می کرد تا این عضو شورای ولایتی را دوباره به کابل اعزام کند."

در صورتی که عطامحمد نور خلاف قانون و بر اساس زور گویی های سطحی یک نماینده ای مردم را به زور و جبر از میدان هوایی می رباید، آیا این یک جرم آشکار و واضع نیست؟

زمانی که افراد مسلح وابسته به عطا محمد نور، والی بلخ، از راه های غیر قانونی، پس از زد و خورد مسلحانه در میدان هوایی شهر مزارشریف، یک عضو شورای ولایتی آن ولایت را با خود می برند، که وی یکی از منتقدان عطا محمد نور بوده است، آیا این عمل زشت و خلاف قانون عطامحمد نور نمایانگر یک جرم واضع و آشکارای عطامحمد نور نیست؟

پس چرا عطامحمد نور بخاطر همین عمل خلاف قانونی اش به پای میز محاکمه کشانیده نمی شود؟ اگر عطا محمد نور، بخاطر اعمال خلاف قانونی اش به پای میز محاکمه کشانیده می شود، چه وقت این کار صورت می گیرد ؟

و اگر یک والی به اصطلاح "حکومتی" به خاطر اعمال ضد قانونی اش به پای میز محاکم کشانده نه شود و به پاسخ گفتن حاضر ساخته نشود، پس این چنین یک وضعیتی در مملکت چه تاثیراتی روی جمله مردم ما خواهد نمود و مسولیت آن بر دوش کی خواهد بود؟

بلی سوال در این است که چه تاثیراتی با چه پیامد های؟

---------------------------------------------------------------
به امید اصلاحات وسیع اجتماعی در افغانستان عزیز
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما