پس از آنکه دوروز قبل، گروپ های تروریستی و ضد صلح و رفاه مردم افغانستان بار ديگر در کابل وحشت آفريدند، بیشتر از صد نفر را در حمله ای تروریستی شان از بین بردند و بيش از ۴٠٠ تن دیگری از انسانهای بی گناه را زخمی ساختند، امروز یک تعدادی از مظاهره چیان به شمول عبدالطیف پدرام با فرستادن شعار های بر ضد ریس جمهور مملکت و پرتاب سنگ و خشت به نیرو های امنیتی افغانستان و زخمی ساختن یک تعدادی از نیرو های امنیتی افغانستان به سمت ارگ ریاست جمهوری تاختند!

بدون شک که دولت افغانستان، حکومت افغانستان وظیفه و مسولیت تامین امنیت مردم را دارند، که در این امر کوتاهی های دوامداری ادامه دارد. و بدون شک که خواست مردم از حکومت در این راستا بی جا نیست. مگر زمانی که عبدللطیف پدرام با مظاهره چیان سنگ انداز به طرف ارگ ریاست جمهوری می شتابند، و شدیداٌ بر ضد داکتر اشرف غنی شعار می دهند، سوالی در این رابطه عرض اندام می کند، و آن این است:

اگر مردم عادی بخش صلاحیت های کاری، وظایف کاری و مسولیت های کاری را در داخل یک دولت، در داخل یک حکومت، آنهم در حکومت فعلی افغانستان، نمی دانند، جای گله ای از ایشان نیست، زیرا آنها در این امرملامت نیستند:

مگر زمانی که عبدللطیف پدرام که خود را گاهگاهی از سر خیره چشمی، به اصطلاح از خود را عقل کُل تراشیدن هم باکی ندارد، بلی زمانی که همین آقای پدرام که دیروز به رسمیت شناختن خط دیورند را هم مطرح کرد، چرا مظاهره چیان سنگ اندازش را به عقب در های وزارت داخله نه برد.

آیا از نگاه وظایف کاری و مسولیت های کاری در قدم اول وزارت داخله ای مملکت، با همه اعمالی که در آنجا بر پاست، مسؤول شناخته نمی شود؟

آیا از نگاه وظایف کاری و مسولیت های کاری تامین امنیت مردم وظیفه ای ریس جمهور کشور است و یا مسولیت وزارت داخله یک کشور؟

اگر از نگاه وظایف کاری و مسولیت های کاری تامین امنیت مردم مسولیت وزارت داخله یک کشور میباشد، پس چرا عبداللطیف پدرام و همچنان یک تعدادی از ایرانمحوران و مزدوران ایران در داخل و خارج افغانستان برای تضعیف و تخریب نظام نیم بند افغانستان، برای تضعیف و تخریب حکومت ضعیف افغانستان، به امر و اشاره ای رژیم ایران و روسیه، جوانان احساساتی و کم معلومات را به توهین ریس جمهور علمگرای مملکت سوق می دهند؟

قسمیکه مشاهدات دقیق به ما این موضوع را میرسانند، رژیم آخوندی ایران با طرح ریزی های محیلانه و ماهرانه از یک طرف به نا آرامی های داخل افغانستان دست می زند و نیرو های مخالف دولت را همه جانبه حمایت و تشویق به تضعیف و تخریب نظام نیم بند افغانستان می نماید، و از جانب دیگر مزدوران خود را در داخل و خارج از افغانستان به مصدوم ساختن چهره و شهرت جهانی ریس جمهور علمگرای ما حمایت و تشویق می نماید!

بدون شک که دولت ضعیف افغانستان بار ھا وعدۀ تأمين امنيت را برای مردم ما داده است و با آنهم هرروزه متاسفانه مردم بی گناه ما در هر گوشه و کنار مملکت و یا هم حتی در پایتخت کشور جان های شیرین شانرا از دست می دهند، ضعف دولت ضعیف افغانستان در بسا ساحات موجود است‌ وهمین ضعف ها، که نا کامی در پیش برد موفقانه ای پروسه ای صلح بین الافغانی نیز یک جز از همان ضعف ها محسوب می شود، باعث میشوند که سازمان ھای تروريستی به جرأت حتی در قلب افغانستان يعنی کابل رخنه نموده و کشتار را مرتکب شوند.

مگر ما امروز چه ثبوتی در دست داریم که رژیم ایران در این همه حملاتی تروریستی در داخل افغانستان دخیل نیست؟

رژیم ایران که از پانزده سال بدینسو، یعنی بعد از فرار اعضای فامیل بن لادن و فرار اعضای القاعده از افغانستان به ایران، هنوز هم میز بانی بخشی از اعضای سازمان ترویستی القاعده را در داخل ایران به دوش دارد. بلخصوص شاخه ای مصری تروریستان القاعده در نوایی تهران، تحت حفاظت، مهمانداری و حمایت رژیم ایران به سر می برد.

آیا ایران روی چه منظوری از پانزده سال شاخه ای مصری تروریستان القایده را در داخل ایران مهمانداری می کند؟ ناگفته نماند که همین افرادی از شاخه ای مصری تروریستان القایده را که رژیم ایران در دست خود دارد، با ارتباط با شبکه های ارتباطی و عملیاتی تروریستان در داخل پاکستان نیز می باشد:

یعنی رژیم ایران با ارتباطات اش با شاخه های تروریستی و شبکه های تروریستی مصری-پاکستانی، و با همکاری با چند تن افغان احساساتی، مجذوب و مجنون، همه امکانات را در دست دارد تا آزادانه و به راحتی از داخل خاک پاکستان، هر نوع پلان ها و طرح های تروریستی را، حتی خارج از حلقه های دولتی پاکستان و یا هم همرا با حلقات دولتی پاکستان، در اکثر نقاط افغاستان جنگزده ای ما، عملی نماید.

بدون شک که دولت پاکستان نیز برای ازدیاد نفوذش در داخل افغانستان از دست درازی های صرفه نخواهد کرد و نمی کند، مگر سوال بر انگیز است که چرا و به چه دلیلی بلخصوص افراد و گروپ های افغانی و نیز افغانستانی های بر حالی که در نزدیکی با ایران قرار دارند، در عین حالی که به یک زبان درداخل و خارج ازافغانستان، در پی تضعیف وتخریب دولت و حکومت افغانستان اند، در عین حال شدیداٌ در پی تضعیف وتخریب ارتباطات افغانستان-پاکستان، نیز می باشند.

همه ای تلویزیون ها و نشرات انترنتی ایران محور شدیداٌ در پی تضعیف وتخریب چهره ای علمگرای ریس جمهور ما بوده وبه وی اتهام قومگرایی را وارد می کنند، که این خود یکی از طرح های محیلانه ای رژیم ایران را به ما می رساند!

بطور مثال زمانیکه گزارش ھای تکان دھنده نشان می دھد که گروه ھای تروريستی انفجار مھيبی را در کابل خلق نموده که به اثر آن ده ھا تن کشته و صد ھا تن زخمی شدند . اين انفجار در نزديکی ارگ و محل اکثر نمايندگی دول خارجی اتفاق افتاد که خسارات مدھشی را سبب گرديد. آقای امرالله صالح دفغتاٌ اعلان می کند که این حمله ای تروریستی کار طالبان و پاکستان است. سوال در این است که آقای امرالله صالح نظر به روی کدام تحقیقات درست و دقیق دفغتاٌ اعلان می کند که این حمله ای تروریستی کار طالبان و پاکستان است؟

نه تنها همان روز، بلکه تا به امروز به ملت مظلوم ما به صورت دقیق نتایج تحقیقات نشان داده نشده، اثبات موضوع هویدا نیست، مگر در عین حال تمامی بلندگو های ایران محور، احساسات افغانها را به سمت تخریب ریس جمهور ما و نیز به سمت تخریب ارتباطات افغانستان-پاکستان، سوق می دهند.

در همچو حالت و وضعیت بغرنج باید ما افغانها بیدار باشیم!

یعنی در عین حالی که متوجه مداخلات بی شرمانه ای پاکستان باشیم، نباید توجه خود را از مداخلات بی شرمانه، محیلانه و ماهرانه ای ایران و همچنان از مداخلات بی شرمانه ای دیگر کشور ها دور کنیم! بلخصوص زمانی که ایران و روسیه نظام و سیستم حکومتی افغانستان را یک پروژه ای امریکایی می خوانند و در پی تخریب و تضعیف آن اند!

مګر دا خبره یوه واضع خبره ده چې ټول افغانان، زمونږ افغانیت او هم زمونږ افغانی فلسفه او زمونږ افغانی اخلاق داسی تروریستی او مخرب پیښی د انسانی کرامت په خلاف یو عمل محسوبوی!

که د دا او دا همداسی نورو تروریستی چاودنی تر شا، د ایران رژیم مزدور تروریستان، که د پاکستان مزدور تروریستان، که د روسیه مزدور تروریستان ، که د هند مزدور تروریستان، او یا که د کوم بل هیواد مزدور تروریستان دی مګر دا خبره یوه واضع خبره ده چې باداران یی، په ګران افغانستان کې صلح نه غواړی، نظم نه غواړی، بلکه بی نظمی او هرج او مرج غواړی!

آیا واقعا د تاسف او د مل ماتم ځای نه دی، چې په ګران افغانستان کې زمونږ بی وزلی افغانان د ایران رژیم مزدور تروریستان، د پاکستان مزدور تروریستان، د روسیه مزدور تروریستان ، د هند مزدور تروریستان، او یا کوم بل هیواد مزدور تروریستان په ذریعه تلف شی؟

اینکه، چرا مظاهره چیان خواستار برکناری وزیر داخله نیستند، و از بجای او به ریس جمهور علمگرای ما می تازند، سوالیست قابل غور، دقت و تا هنوز بدون جواب!

-------------------------------------------------
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما