ماهیت ، اهداف ، وسائل وادبیات جنگ فرعونیان دیروز و امروز علیه ما !!!

عبدالخالق صارم

قسمت اول

هنگامیکه جنگ فرعون علیه موسی (علیه السلام ) را با جنگ فرعونیان عصر خود به مقایسه می گیریم در ماهیت ، اهداف ، وسائل و ادبیات، هیچ فرقی نمی بینیم ، یگانه فرق که احساس می شود اینست که وسائل فرعون در جنگش و بت های مورد پرستش وی ، بخاطر ابتدائی بودن جاهلیت ، ابتدائی بودند و وسائل جنگی فرعونیان عصر ما و بت های مورد پرستش شان ، با ترقی نمودن جاهلیت ، خیلی مترقی بوده و مطابق با روحیه جاهلیت معاصر می باشد ، در ذیل با تذکر دادن و به مقايسه گرفتن چند مثالی از وسائل جنگ فرعونیان دیروز و امروز اکتفاء می کنیم !!!
بعد ازینکه موسی (علیه السلام ) بخاطر مبارزه علیه شرک ، کفر ، ظلم ، استکبار و استبداد فرعون، دست به انقلاب زد ، فرعون به یک سلسله جنگ های فکری و روانی علیه موسی (علیه السلام ) ، دست زد !

از جمله :

1-فرعون به مردم مصر گفت : موسی دین شما را تبدیل نموده دین دیگری می آورد و مذهب شمارا تخریب می نماید ، طوریکه قرآن کریم از زبان فرعون حکایت می کند : (...إنی أخاف أن یبدل دینکم ... فرعون گفت : ... من مي ترسم که موسی دين شما را تغيير دهد ... ) سوره غافر آیت 26
طوریکه فرعون عصر ما (ترامپ) نیز می گوید که اسلام گرایان، اسلام افراطی و تندرو را می خواهند و مذهب شمارا تخریب می نمایند و ما برای شما اسلام معتدل و میانه رو می خواهیم و حتی کنفرانس اسلام شناسی را در ریاض تشکیل داد و خودش نیز بخاطر معرفی نمودن اسلام میانه رو در آنجا با خانم و دخترش حضور یافت ! و چند روز پیش یکی از جنرالان آمریکایی در جنگ افغانستان می گفت : مجاهدین واقعی ، سربازان ما آمریکایی هاست ، نه آنانیکه در برابر ما می جنگند !!!

2-فرعون بخاطریکه ملت مصر را در جهل و خرافات نگهداشته باشد و وضعیت موجود را حفظ نموده باشد به مردم مصر گفت : دین و آئین شما خوب و پسندیده می باشد و موسی و هارون آن را نابود می کنند ( ...ویذهبا بطریقتکم المثلی " موسی و هارون می خواهند، آئین عالی و برتر شما را از بین ببرند). سوره طه آیت 63
طوریکه فرعونیان عصر ما همیشه شرک ، خرافات و چرندیات را رنگ دینی زده در جامعه ما رشد می دهند و از طریق مطبوعات خود ، قبر پرستی ، فال بینی ، جنده بالا، نذر ونیاز به غیرالله و ... را ترویج می نمایند و خودشان نیز عملاً در آن سهم می گیرند و بودجه ای را برایش تخصیص می دهند !

3-فرعون ، موسی را مفسد فی الأرض و دهشت گر و فساد پیشه نامید ( ...أو أن یظهر في الأرض الفساد" ... می ترسم که موسی در این سرزمین فساد و تباهی به بار آورد ). سوره غافر آیت 26
طوریکه فرعونیان عصر ما نیز کسانی را که خواهان شریعت اسلامی به جای شریعت دموکراسی هستند ، تروریست ، تندرو ، دهشت گرد ، هراس افگن، افراط گرا و .... می نامند !!!

4-فرعون طغیانگر ، انقلاب موسی را یک توطئه و دسیسه بیرونی علیه خود و علیه مردم مصر قلمداد نمود و طبق معمول همه زمامداران زورگو ،گفت که شما با این توطئه مردم را از شهر بیرون رانده شهر را اشغال می کنید:(... أجئتنا لتخرجنا من ارضنا بسحرک یا موسی " ... ای موسی ! آیا آمده ای که ما را از سرزمین و وطنمان با سحرت بیرون کنی) سوره طه آیت57)یعنی هدف تو توحید نه ، بلکه حکومت و سیطره بر این سرزمین و بیرون راندن مخالفان است!
این تهمت درست همان حربه ای است که فرعونیان و استعمارگران عصر ما نیز در دست دارند که هر گاه خود را در خطر ببینند ، می گویند که اسلام گرایان ، قدرت و چوکی می خواهند وبرای تحریک مردم به نفع خود، مسئله خطری که کشوررا تهدید می کند، پیش می کشند و بر عکس ، نیروهای اشغال گر حامی خودرا ، دوست های بین المللی می نامند !
و مشرکین مکه نیز ملت های دیگر را سازنده قرآن و تمویل کننده فکری انقلاب اسلامی پیامبر(صلی الله علیه وسلم ) و پیامبر را جاسوس آنها معرفی نموده گفتند(... وأعانه علیه قوم آخرون " و كافران گفتند : ... ديگران او را بر ساختن آن يارى داده اند) سوره فرقان آیت4 .
طوریکه امروز هم می گویند اسلامگرایان و کسانیکه حکومت اسلامی می خواهند، جاسوس کشور های بیرونی هستند و در آخرین لحظات اعدام شهید سید قطب ، تلاش کردند تا از وی اسنادی بدست بیاورند که جمعیت اخوان المسلمین وابسته به کشورهای بیرونی است !!!

5-فرعون با یک اندیشه امپریالیستی و براى تقويه كردن پايه هاى استكبار خود و بخاطر استثمار بهتر از مردم مصر واستفاده خوب تر از انرژی های تراکم کرده شان آنها را به گروه ها و احزاب مختلف و متعدد تقسیم نموده بود، در این باره قرآن کریم می فرماید (إن فرعون علا في الأرض وجعل أهلها شیعاً... " همانا فرعون در سرزمين مصر ، برترى جويى و سركشى كرد و مردمش را گروه گروه ساخت ... ) سوره قصص آیت 4
این هـمـان سـيـاسـتـى است كـه همیشه پـايـه اصـلى اشغال گران و حکومت های مزدورشان را تـشـكـيل داده است ، چرا كه حكومت ساخته اشغال گر با یک مشت از اجیران فروخته شده جز با برنامه (تفرقه بينداز و حكومت كن ) امكان پذير نيست!
گاهی موضوع شمال و جنوب را مطرح می کنند ، گاهی خودرا مدافع حقوق پشتون ها و یا تاجیک ها جا می زنند ، گاهی موضوع اقلیت و اکثریت را پیش می کنند ، گاهی داد از افغان بودن و غیر افغان بودن می زنند و ....

6-فرعون از وکلای پارلمان خود برای ترور موسی ،توجیه می خواست و دلائل خودرا برای ترور موسی نیز تذکر داد تا مردم در روشنی قرار داشته باشند و گفت ( ذرونی أقتل موسی و لیدع ربه إنی أخاف أن یبدل دینکم أو أن یظهر فی الأرض الفساد" مرا بگذاريد تا موسى را بكشم و او پروردگارش را [ براى نجات خود ]بخواند ، چون من مي ترسم دين شما را تغيير دهد ، يا در اين سرزمين فساد و تباهى به بار آورد )!سوره غافر آیت 26
طوریکه آمریکای جنایتکار یک لانه تروریستی را به نام سازمان ملل متحد ایجاد نموده واین لانه را در شهر نیویورک که کارخانه تولید و قاچاق تروریزم به سوی کشورهای اسلامی است ، جابجا نموده است ، تا این لانه ، جنایات و حملات صلیبی آمریکا بر کشورهای اسلامی را توجیه نماید .

7-فرعون، مردم مصر را استحمار نموده و با عقل هایشان بازی نمود و چنین وانمود ساخت که أهل نظر و کارشناس امور سیاسی و شخصیت با تدبیر فقط خودش می باشد و گفت ( ... ما أریکم الا ما أری و ما اهدیکم الا سبیل الرشاد" ...من جز آنچه را [ صواب مي بينم و به آن يقين دارم و آن انكار موسى و كشتن او و تقويه حكومت من است ] به شما ارائه نمي كنم ، و شما را جز به راه راست هدايت نمي كنم ).سوره غافر آیت 29
فرعونیان ، طغیانگران و اربابان استکبار در عصر ما نیز همیشه رأی درست و راه صواب، رأی و راه خود را می دانند که همه باید بدون چون و چرا بپذیرند.
طوریکه آمریکای جنایتکار یک بتی را به نام دموکراسی تراشیده و رنگ و رونق داده به سوی کشورهای اسلامی صادر نموده است و هر آنچه را که کاهنان و مجاورین این بت می گویند، امت اسلامی باید بپذیرند ، در غیر آن برچسپ تروریست بر آنها زده می شود .

8-فرعون یک جنگ تبلیغاتی علیه موسی براه انداخته گفت (إِنَّ هَذَا لَسَاحِرٌ عَلِيمٌ" البته موسی یک جادوگر ماهر است) سوره أعراف آیت 109) .
طوریکه فرعونیان امروزی علیه قوانین حقوقی ، جزائی ، اجتماعی و ... اسلام و همچنین علیه شخصیت های اسلامی جنگ تبلیغاتی را براه انداخته اند، گاهی می گویند : قوانین اسلامی ، با قضایای معاصر همگام نیست و گاهی می گویند: طرح های اسلام گرایان خیالی است !

9-فرعون بخاطر بسیج مردم بسوی جبهه جنگ علیه موسی ، مبارزان پیرو موسی را در نزد ملت ناچیز و کم اهمیت جلوه می داد و آنها را به هیچ می گرفت و می گفت : (... إن هؤلاء لشرذمة قلیلون" البته اينان [ كه بر ضد من برخاسته اند ] گروهى اندكند ) سوره شعراء آیت 54
حقیر و ناچیز جلوه دادن قدرت و توانایى هاى جبهه مخالف و حق طلب، همیشه از ترفندهاى قدرت هاى اشغالگر و نظام هاى فرعونى می باشد .
طوریکه فرعونیان امروزی همیشه تبلیغات می نمودند که اسلام گرایان در اقلیت هستند و ملت این هارا نمی خواهند ، و هنگامیکه انتخابات برگزار می گردید و اسلام گرایان اکثریت قاطع آراء را از آن خود می نمودند ، این جابود که فرعونیان دست به توطئه و کودتا می زدند ، چنانکه ما وشما شاهد همچو توطئه ها و کودتا ها در تاجکستان ، الجزائر ، تونس ، لیبیا و مصر و بالآخره در ترکیه ، بودیم .

ادامه دارد