د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

آیا زموږ وطن ته راغلی خارجیان مستأ منین دي ؟

هجران
18.06.2013

آیا زموږ وطن ته راغلی خارجیان مستأ منین دي ؟

پنجشنبه, 02 February 2012 15:51 مفتي ابوحمزه

محترم مفتي صاحب : یوسړی دیرغلګرو راتګ ته په توجیه سره استدلال کوي چې دغه خلګ زموږ وطن ته په استیمان راغلي اوددي لپاره یې دغربیانو دځینو تالي څټو علماو خبري نقل کولي ، اودهغوئ دخولي څخه یې دځینو عربي فتاواو دعباراتو یادونه هم کوله نوماته پوښتنه پیداشوه چې دامان ورکولو لپاره په اسلام کې څه شرائط شته اوکنه ؟ اوکه وي نوکوم دی ؟

الجواب حامدا ومصلیا وبعد: لمړی باید داووایو چې یرغلګرو ته مستامینین ویل ، یادهغوئ یرغل په استیمان نومول یوداسې جرم دی چې ګني په ښکاره دقرآن کریم اوحدیثونبویه و تحریف یاهم تردید دی .

مؤمنان باید دکافرانو هرډول دسیسې ته بیداره اوویښ وي ، اومؤمنان باید پوه وي چې یرغلګرو داسې ډیر تش په نامه مسلمان لیکوالان ،ملایان اونورمبلغین ګمارلي څوددوئ په ګټه اوددوئ دراتګ په مشروعیت باندي دخلګو دمقاومت په وړاندي ژبه اوقلم وچلوي . هغوئ نه له قرآن کریم ،نه له حدیثو اونه هم دفقهي له یوه کتاب څخه دغه موضوع ثابتولی شې ، بلکه په دغه مصادرو کې په تحریف اوتصحیف سره کیدی شې ځیني بي مصداقه حوالي ورکړي .

اوس راځو اصلي مسئلي ته :

په اسلام کې کافر ته امن ورکول اوپه استیمان سره دهغه راتلل هم رکن لري اوهم شرائط .

رکن یې : دمسلم ملک له امیر یادهغه دنائب یاځآنګړي ټاکل شوي مسئول څخه اسلامي ملک ته دداخلیدو اجازه ، ویزه لیک ، اسیتمان یانور هغه څه لاس ته راوړل دي چې په عرفونوکې داستیمان په معنی اومفهوم دلالت کوي .په لنډ تعبیر داستیمان لپاره رکن ایجاب اوقبول دی .

اوشرائط یې دادي :

۱= کافر ته په امان ورکولوکې به یواځې دمسلمانو مصلحت په نظرکې نیول شوی وي . ۲= دغه کافر لره به هیڅ ډول قوت زور اوبالادستي په مسلمانانو نه وي بلکه ذلیل اومغلوب به ګرزي ،

۳= داسلامي هیواد قوانین به مراعات کوي اوددي ملک په هیڅ چاروکې به لاس نه وهي

۴= داسلامي هیوادامان ورکونکی به داځواک اوقدرت لري چې دغه امان هروخت وغواړي مات یې کړي نوماتولی به یې شې .

۵= دامان موده به یوکال څخه زیاته نه وي اوکه دیوه کال نه زیاته وه بیابه دجزیې په قبلولو سره پریښودل کیږي اودجزیې په اړه چې کوم شرائط دي هغه به مني . اوکه یې ونه منل نوبیا یې مال ټول فئ یاغنیمت ګرزي .

اوس نودپورتنیو شرائطو په نظرکې نیولو سره یوادنی مسلمان هم دافیصله کولی شې چې آیا زموږ وطن ته ددغه یرغلګرو راتلل استیمان ګڼل کیږي ، آیا دغه راغلي کفار مستامینین دي ؟

نه دغه راغلي کفار ټول یرغلګر ګڼل کیږي ، چې په اړه یې الهي حکم داسې ذکرشوی : واقتلوهم حیث وجدتموهم . الآیة البقرة ، اواسلامي فقه یې په هکله وایې : چې ددغه خلګو مال غنیمت دی اوهرچاته یې په وژلو زیات الهي اجرونه ورکول کیږي ،اوله دغه خلګو سره هرډول مرسته کونکي دهمدوئ له ډلي ګڼل کیږي اوتردوئ یې وړاندي وژل بهتر دي .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مأخذونه :

في الموسوعة الفقهیة ۶\۲۳۵ وقال الحنفية : يشترط في الأمان أن تكون فيه مصلحة ظاهرة للمسلمين الخ وفيه ص ۲۳۵وعدم الخوف من الحربيين: فلا يصح أمان المقهورين في أيدي الكفرة. ومثله في بدائع الصنائع 7 / 106، 107

و نص جمهور الفقهاء على أنه لا يصح الأمان من مكره لأنه قول أكره عليه بغير حق، فلم يصح كالإقرار .

. وفیه ایضا ۳۷\۱۷۴ وذهب الحنفية إلى أنه لا يجوز أمان من كان مقهورا عند الكفار الی قوله… والأمان يختص بمحل الخوف، ولأنهم يجبرون عليه، فيعرى الأمان عن المصلحة الخ

وفيه ايضا ۱۷۶\۳۷ نص الحنفية وفي قول للشافعية على أن مدة الإقامة في دار الإسلام للمستأمن لا تبلغ سنة، وقال الحنفية: يجوز التوقيت ما دون السنة كشهر أو شهرين، لكن لا ينبغي أن يلحق المستأمن ضرر وعسر بتقصير المدة جدا، خصوصا إذا كان له معاملات يحتاج في اقتضائها إلى مدة أطول .

وایضا المصادر للعباراة المذکورة :

بدائع الصنائع 7 / 107، وابن عابدين 3 / 248، 249، وفتح القدير 4 / 351، 352، والاختيار 4 / 136، والأحكام السلطانية للماوردي 146 ط. دار الكتب العلمية، والأحكام السلطانية لأبي يعلى ط. دار الكتب العلمية – بيروت 161، وروضة الطالبين 10 / 281

وفي المبسوط 10 / 91، 92، وفتح القدير 4 / 352، 353. ولا يجوز إعطاء الأمان له ليكتسب به ما يكون قوة لأهل الحرب على قتال المسلمين، وله أن يخرج بالذي دخل به. فإن باع سيفه واشترى به قوسا أو نشابا أو رمحا مثلا لا يمكن منه، وكذا لو اشترى سيفا أحسن منه، فإن كان مثل الأول أو دونه مكن منه (2) ۳۷\۱۷۹

وفي المبسوط ۱۱\۱۸ ایضا : فلو قلنا لا تقام على المستأمن يرجع ذلك إلى الاستخفاف بالمسلمين وما أعطيناه الأمان ليستخف الخ وفيه … وما أعطي الأمان على أن يستخف بالمسلمين
About these ads


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more