نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ
اسلام ، ملتپالنه او ولسواکي ؟
Anonymous
23.07.2007
د دغې پاڼې له مسئولينو نه پوښتنه کوم :
ځما دوه ليکنې څه شوې؟
په هغو کې کنځل منځل هيڅ نه و، ما د تروريسم او تشدد پر خلاف مستلې خبرې مطرح کړې وې او دا مې په ګوته کړي و چې ځينې دلته د اسلاميت - وطنپالنه - او ولسواکي د عوامفريبه شعارونو تر شا خپل تحجر، وهابيت ، عربيزم او د پردېو اجنتي پټول غواړي، همدارنګه مې اوغانمليتيان د سياسي بانکروټانو په صيپت رسوا کړي وو٠
نو څه شوه هغه؟ ولې مو ړنګه کړه ؟
منطق مو ورته نه درلود؟
ولې د مچانو دښمن تر نامه لاندې په خپله بې عفته او بې منطقه لګيا هستئ ليکنې کوی، ؟
ولې خپلې کنځلې نه ړنګوئ چې زما ليکنه مو ړنګه کړن؟
ايا ساسو درغواجنه او په کنځلو لړلې ولسواکي همدا وه؟
نورو ليکوالو او لوستونکو ته مې سوال دی :
په دې هکله چوپ مه پاتېږئ، ځکه دوی به په راتلونکې هم خپلې له مردارېو ډکې ليکنې پريږدي، او خپل دمخالفينو منطقي او له کنځلو پاک نظريات به هم ړنګوي٠
بې بازخاسه ئې مه پرېږدئ!!!!!!!!!!
پښتونخواه
Anonymous
23.07.2007
وروره پښتونخوا جانه
منطقي ليکنه ړنګېږي زما دوه ليکنې هم ړنګې شوې دي ایا همداسې ده که نه ده ؟
Anonymous
23.07.2007
تاسې ښه پسې وګرزی، ليکنې به مو هرو مرو چېرته موجودې وی. زما خو باور نه راځی، چې د ټول افغان چلوونکی د د چا ليکنې ړنګې کړی وی.
دا ښکنځلې ، بې ادبۍ او سپکې سپورې خو وينې، نو که ړنګېدای، تر ټولو لمړی به همدا ړنګې وای. دا چې نه دی ړنګې شوې، نو ستا هغه چې ښکنځلې او بدې خبرې هم ورپکې نه وې، به څنګه ړنګې شوې وی؟
Anonymous
23.07.2007
خبره هم دغه ده چې د ترهګرو ښکنځلې نه ړنګېږي او سمې ليکنې ړنګېږي ټول افغان د ترهګرو په ولکه کې دى او د کوريايي اتباعو په څېر يرغمل نيول شوى دى
Anonymous
23.07.2007
[quote:52ae8465cd="Anonymous"]تاسې ښه پسې وګرزی، ليکنې به مو هرو مرو چېرته موجودې وی. زما خو باور نه راځی، چې د ټول افغان چلوونکی د د چا ليکنې ړنګې کړی وی.
دا ښکنځلې ، بې ادبۍ او **کې **ورې خو وينې، نو که ړنګېدای، تر ټولو لمړی به همدا ړنګې وای. دا چې نه دی ړنګې شوې، نو ستا هغه چې ښکنځلې او بدې خبرې هم ورپکې نه وې، به څنګه ړنګې شوې وی؟[/quote:52ae8465cd]
ميلمه صيب،
زه هم ورپسې ښه ؤګرځېدم، رښتيا ښه ليکنه وه٠ خو دغه ليکنې دوی رښتېا هم ړنګې کړي٠
البته دمقابل لوري ځيني استازي لکه قايم او ځيني نور هم ښه نه کوي،
خو حقيقت دادۍ چې پتنګ شروع کړي، لارغوني هم پرخلکو د خلقي پرچمي ټاپې لګولې او يواځې خپل ځان (افغان ملت ګوند) وطنپال او مسلمان باله، بېا وهاج خو بيخي د وهابيت او القاعدې د پروپاګنډې مستقيم مجري جوړ شوی و٠
د پښتنونخواه ورور دغه ليکنه ماپرون ولوستله په هغې کې بيخي واقعيت څرګندشوۍ و، هلته د ټول افغان ځينو اډمينانوليکنو ته هم اشاره شوې وه چې دپورتنی خصوصياتو لرونکې وې او د ټول افغان ېوه کوربه غړي ښاغلي غيرت خپل يو غبرګون هم ښودلی و،( چې پوه نشوم بيرته ستاسو له خوا ځواب ورکړ شوی و که نه؟ ما بيګا کار درلود)
نو شايد به ئې په همدې خاطر هم ړنګې کړي وي،
د دروغو ولسواکي خو همداسې وي که نه!
د بل اند خو دوی زغملی نشي، بيا چې منطقي ځواب ونلري نو
بيا دخلکو ليکنې ړنګوي، نو ځکه کنځا ټولې پر ځای پاتې دي او ستا منطقي ليکنه ړنګيږي!!!
تا سو به هغه وخت څه کړي وای چې په حکومت کې مو برخه لرلای؟
سانسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسورررر :!:
او
ډيکټټټټټټټټټټټټا ټټټټټټټټوري!!!!!!!!!
همداسې نده ورڼو؟؟
Anonymous
23.07.2007
کوشن صاحب بيلکل اوس منم
هګر اسلام ته بد مه وايه په اسلام کی هيڅه ګونه نشته
او ګونه دادوخت په نيمچه مسلمانانوکی دی
دادب لارکی کاميابی مو هری خوا نه غواړم .
Anonymous
23.07.2007
زېد ميلمه وروره،
خبرې مو بالکل سمې دي، خو دغه د ټول اخوان مديريت که ځان پوه کي بده به نه وي،
تاسو څه پيکر کوی، دغه ځينې ميلمانه چې و خپل د مفکورې مخالف ته بدې بدې ښکنځلې کوي او د منطق لاره نه نيسي دا به څوک وي؟
که څه هم دلته اسناد نيشته، خو داهم کومه محکمه نده يوازې په انټرنيټ
کې بحث دی، خو د ليکنو او دريځونو نه ئې ښکاري چې د دې پاڼې
ښه اصلي کوربه ګان دې او مازې ځان پټوي، تر څو خپل د کولمو
بړاس اوباسي او خلک توهين کړي٠ زمونږ دپښتنو بدبختي پدې کې
هم ده چې د نوک پر ځای سوک منډو او د خبرو او مدارا په عېوض جنګ جدل
کوو، څوک چې زمونږ بې قيد او شرطه همنظره نه وي نو هغه مو شخصي
دښمن او د پلار نيکه تربور نه هم بدتره وي، نو پداسې رقم ته نه بحث کيږي
او نه د نظرياتو تبادله٠
دغه يو پښتو سايټ رارسيږي، ولې مونږ ترې سمه ګټه نه اخلو؟
په انټرنيټ کې خو هسې هم يو بل نه سره پېژنو، نو دا بړبړ کيدل
او ښکنځلې کول څه ګټه لري؟
ولې بايد تحريک اميزه ليکنې وکړو؟
ولې بايد د بل توهين د هغه د بل ډدل پېکر او عقيدې پخاطر وکړو؟
دا خو هم جوته ده چې ټول ليکونکي زياتره پ ها روپا ناست دي
او د وطن له غرو رغو نه کوم بې سواده چې په هيڅ خبر نه وي خو دلته
هېڅ ليکنه نه کوي٠
زما په مقصد به هغه کسان هم ښه پوه شوي وي چې کله له زابله کله له کابله، کله
له مزاره او يا هم پښتونخوا ! څخه ليکنې کوي٠
پښتونخواه
pattang
23.07.2007
د پښتونخوا ځوانه ته خو په پښتونخوا کې نه يې !
خو دا مهمه نده، ته پخپله هم تهمت وايې ، ددې پاڼې مودراتور دومره وخت نلري
چې په چټياتو خپل وخت ضايع کړي ٠ وطنمل صيب او لرغونی دومره وخت نلري
چې له داسې نورم څخه ( لو٠ چکي ٠زم ) کار واخلي ٠
ما ستا ليکنه ولوستله نوره به خ٠ و٠له پټه ونيسم ، خو يوه پوښتنه در ځخه کوم
ستا کوپړۍ به راته څه ځواب ووائي ??
که چېرې اسلام له اولسواکې سره compatible او څنګ په څنګ روان وي
اوا لسواکي خپل مخ د افغاني / پښتني کلتور په هنداره کې وويني ( زوړ مسال ئي خلفائي راشدين او يا اوسنۍ ملا زيا ده ) نو دا به بيا کوم ډول اسلام وي ?
دځواکمن صيب په فلسفه دسر ندی خلاص شوی ٠
زه دومره درته وېلی شم چې د ديموکراسي اود پوهې زده کول يواځې په تعليم
او په ډېرو کتابوکې ندي ، بلکې نور ډېر فکتورونه لري .
زمونږ د پښتنو ډېر با سواده ځوا نا ن تحليل نشي کولی په چټياتوکې لګيادي٠
دوزيرستان دبا غيرته پښتنو د برياليتوب په هيله٠
پتنګ
ډاکتر وطنمل
23.07.2007
درنو ورونو !
اسلام، ملتپالنه او افغاني دموکراسي هغه ارزښتونه دي چې باید لږ تر لږه یې په ټول افغان کې د سترګو د کسو په ډول ساتنه وشي . سر بیره پر دې د شخٌص درناوی هم د فرد فرد لاینفک حق دی او هیڅوک حق نه لري بل کس ته ښکنځلې او بی احترامي وکړي .
نو ددې ارزښتونو د ساتلو له پاره هغه موضوعګانې چې د ناوړو لیکنو شمیر یې زیات وي او لا زیاتیږي، کورټ له منځّه وړل یې اړین او یوه نیمه رغنده لیکنه هم ورسره ړنګیږي . اړونده لیکونکې بايد په دې تړاو وپوهیږي او د خپلې خواشینۍ سبب دې نه انګیري .
په درنښت
Anonymous
24.07.2007
[quote:783d82b076="پښتونخواه"]
دا خو هم جوته ده چې ټول ليکونکي زياتره پ ها روپا ناست دي
او د وطن له غرو رغو نه کوم بې سواده چې په هيڅ خبر نه وي خو دلته
هېڅ ليکنه نه کوي٠
زما په مقصد به هغه کسان هم ښه پوه شوي وي چې کله له زابله کله له کابله، کله
له مزاره او يا هم پښتونخوا ! څخه ليکنې کوي٠
پښتونخواه[/quote:783d82b076]
ياريه پښتونخواه دی ځانته لیکلی، خو ددی لیکنی نه داسی ښکاري، چی ډیر زیات
کلونه پښتونخواه ته نه يي راغلی،
وروره: پښتونخواه اوس هغه پخوانۍ پښتونخواه نه ده،او نه کابل او مزار پخوانۍ کابل او مزار،
ګرانه: دانترنیټ سهولت هر چیرته ښه په کمه بیه شتون لري، په پیښور کی اوس چی 1200 روپۍ ورکړی، نو دیوی میاشتی لپاره به درته نټ چالان وي، چوبیست ګهنټی.
او دغه پیسی ځما په ګمان ډیری نه دي، او دهری متوسطی کورنۍ خلک کولاي شي، چی دغسی یو لاین را تیر کړي،
پاتی کافی ګاني، خو دومره زیاتي دي، چی اروپا کی به هغومره نه وي،
:shock: :shock:
نو یاریه: دغه خپل وروسته پاتی نظر دی دپښتونخواه باره کی بیرته په جیب کی
واچوه.
:lol: :lol:
او که ځما خبره درته دروغ ښکاري، نو راشه او پښتونخواه ته یو چکر راولګوه
چی دهرڅه پته درته ولګي.
همداسی په کابل کی ورور جانه هر شرکت او مؤسسه کی دکارکوونکو لپاره دغه سهولت موجود دی،
ډیر ملګری را سره هر وخت له کابله ګپ شپ لګوي.
او هر وخت ان لاین وي.
دمچانو او چنجیو دښمن: تارومار.
ډاکتر وطنمل
24.07.2007
دروند ورور پښتونخواه او د بی ادبیو دوښمنانو ته سلام !
[quote:9ba48892da]تاسو څه پيکر کوی، دغه ځينې ميلمانه چې و خپل د مفکورې مخالف ته بدې بدې ښکنځلې کوي او د منطق لاره نه نيسي دا به څوک وي؟ [/quote:9ba48892da]
وروره دوی غواړی ټول افغان بدنام کړي ، ځکه :
۱ ـ ټول افغان یواځینی پښتو سایت دی چې په پښتو د بحث فورمونه هم لري .
۲ـ ټول افغان هڅې کوي چې د بحث ادبي چوکاټ وساتل شي ، او دا دپښتو او پښتنو دوښمنان نشي زغملای چې پښتانه دې علمي ادبي او منطقي بحثونو ته دوام ورکړي
۳ـ ټول افغان د ټــــــــــــــول افغان له امو تر اباسینه او په ټوله نړۍ کې د افغانانو وحدت غواړي ، او دا هغه وخت امکان لري چې د اسلام، ملتپالنې او اولسواکۍ
دریواړو درناوی او پر وحدت یې ټینګار وشي او خوندي شي ځکه افغانان
صادق مسلمانان دي، ملتپالنه لري او اولسواکي یې دګډ ژوند اړینه لار ده !
ددریواړو ارزښتونو ډلې او پلویان سره یو کول ددریواړو ارزښتونو یووالي،
نږدیوالی یا لږ تر لږه تر منځ یې متقابل درناوی حتمي کوي . دا په اوسنیو شیبو کې
د ملي وحدت دنده ده چې ټول افغان ورته تر ټولو د مخه ملاتړلی او د هر افغان ملي رسالت بولي چې د اسلام، ملت پالنی او دموکراسۍ تر منځ وحدت غښتلی او پیاوړی کړي ، مرسته او ملاتړ یې وکړي !
هو، دا کوم اسانه کار نه دی، دا له ځانه سره جګړه او د نورو افغانانو سره افغاني مینه محبت ، زړه سوی او ورورولي غواړي :
ځکه چې افغانان په ناوړو سیاسي ډلو ویشل شوي او هیڅوک داسې نشته چې زمونږ د ملي وحدت دریواړه ارزښتونه اسلامیت، ملت پالنه او ملي اولسواکي یې په ځان کې سره متحد کړي وي .
که له خلقي لو پرچمي څخه دموکراسي ، اسلام او ملت پالنه غواړې، هغوی اسلام پالو ته ښکنځل او بد رد ویل دموکراسي بولي او د دموکراسۍ نوم بدوي او ملت پال ته مرتجع وایي.
که له غرب خوړلي دموکرات صيب نه ملتپالنه او اسلام وغواړې، لیبرالیزم درته مخکې ږدي چې په یو ملي اسلامی ارزښت هم بند واز نه دی.
که له اسلام پالو څخه ملت پالنه او ولسواکي غواړې، هغوی په ولسواکۍ او ملتپالنې د کفر ټا په لګوي .
که له ملت پالو څخه اسلام او ولسواکي غواړې په نظري ډول یې مني خو په عمل کې یې د ملتپالنې سره د هغوی د وحدت له پاره کار نه کړی او نه یې کوي .
[color=blue:9ba48892da]حال داچې تر څو پورې د اسلام ملت پالنې او دموکراسۍ تر منځ دوحدت وړۍ شړۍ نشي ، نو تر هغه وخته به د لوی افغان ملي خونه هم جوړه نشي ! [/color:9ba48892da]
[color=yellow:9ba48892da]نتیجه :
چا چې ددغو زرینو ارزښتونو وحدت ته تن نه وي ایښی ، هغه درغنده بحٍثونه توان او لو ښه هم نه لري !
خو که ته ترې دغه وحدت غواړې ، نو اخوانی به دې کافر، خلقی پرچمی ا و لیبرالان به دې اخوانئ او ملتپالان به دې یوه معما وبولی . [/color:9ba48892da]
په درنښت !
Anonymous
24.07.2007
ټولو درنو او محترمینو دزړه له تله ښه راغلاست وایم،
دروند وطنمل صاحب، او نورو درنو پا ادبه ورونو!
یو ځل بیا زه له تاسی ټولو څخه بخښنه غواړم، او دپښتنوالې عذر تاسی ته وړاندی کوم.
درنو ورونو!
ځما ســـ.ـپکی ســ.ـپوری هغه چا ته متوجه وی، چی اسلام ته يي بی غیرته دین ویلی وو، یونیم ملیارد مسلمانانو ته يي بی غیرته ویلی وو،
لوی لـ.ـعین سلمان رشدي يي ځمونږ تر خوږ پیغمبر بهتر او لوړ بللی وو.
اسلام ته يي د نه دین خطاب کړی وو،
ددین لویه نښه کعبی شریفی ته يي په ســ.ـپکه کتلی وو،
دټولو پښتنو او پښتو يي هر اړخیزه ســ.ـپکاوۍ کړی، او رنګا رنګ ښکنځلی يي ورته کړی وی،
ځما دغه ســـ.ـپکی ســ.ـپوری ددی لپاره نه وی، چی له دین څخه دفاع وکړم، ځکه دین دغ رنګ دفاع ته ضرورت نلري، خو ددی لپاره چی دغه خلک پوه شي، چی دغه ښکنځل هر څوک کولاي شي، خو دادب په لاره تلل هر چا لپاره غور دي، او له خپلو
بی ادبیو تیر شي، او په دی هم پوه شي، چی له ده سره په دغه حالت کی هیڅ وخت منطق بحث کیدونکی نه دی.
په درناوی
یوځل بیا هم له ټولو درنو او با ادبه ورونو څخه بخښنه غواړم، او هیله لرم، چی هغوي می وبخښي، خو یوه غوښتنه دا لرم، چی دفورم چلونکی دی ددین لوي ارزښت مقابل کی دهیچا خیال ونه ساتي، که څوک ورته ســ.ـپکه ســ.ـپوره لیکی، نو دهغوي مقابل کی دی جدي اقدام پورته کړی.
دمچانو او چنجیو دښمن: تارومار
Anonymous
24.07.2007
وطنمل!
اسلام ، ملت ، وطن
این سه شعاریست که افغان ملتی ها میدهند.
اول که مانند تول افغان ده ها سایت پشتو در انترنت وجود دارد که دارای فاروم هم هستند
تل افغان ، ورانگه ، اوربل ....
2: از کدام اسلام خودت حرف میزنی؟
مگر همین اسلام تو طالبی نبود.مگر همین تول افغان تو مبلغ اندیشه های ترور ، دهشت ، وحشیگری ، نفاق امگنی ، دشمنی با تاج-یک و هزاره و ازبک نبود.
مگر از روز اول نشرات خو.د تا به حال همان سیاست پنجابی ها را در رابطه با اقوام افغانستان تعقیب نمیکنی : شراندازی و ایجاد خصومت پشتون با سایر ملل.
مگر تو همکه این کار ها را مفت میکنی. والله گه پوا آی اس آی برایت نرسداگر یکروز هم در پشت انترنت بشینی
قبلا اخوانی بودی ، طالب شدی مثل اکثر اخوانی ه و حالا در خایه های پوچ افغان ملت خود را کشال کرده ای.
تر به وجدانت که س-گ خلقی و پرچمی سر این جهادی و طالب وحشی تو شرافت ندارن که هر روز بزضد خلق و پرچم مینویسی.
از کدام ملت تو حرف نمیزنی.
هر روز زیر نام پتنگ به تمام ملیتها خودت اهانت میکنی بارز ملتپال هم تو شدی.
از وطن خو گپ نزن که از دست شما در خاک و خون نشسته و تو تا هنوز تول افغانت را مبلغ تروریستهای خرفوی مانند خودت ساخته ای. این آزادی بیان و دموکراسی نیست . تو هر روز ترور و حشت را تبلیغ و حمایت میکنی. آنهم زیر نام اسلام ، وطن وملت.
نور پاتی
Anonymous
24.07.2007
برادر و هموطن عزيزم قايم المقام اسلام عليکم!
اينکه بالای موضوع مطروحه به طور مفصل نظردادی خوشحال شدم. هرکس به اندازه قد خويش جامه می دوزد و هرکس به اندزه عقل خويش مينوسد. آرزو مندم که هميشه موضوعات را به شيوه احترامانه و مفصل تحليل نمائيد.
حالا ميايم به اصل موضوع:
[quote:86404fdc34]وطنمل!
اسلام ، ملت ، وطن
این سه شعاریست که افغان ملتی ها میدهند. [/quote:86404fdc34]
به نظر من لازم است تا ما مضمون و محتوی شعار ها را تحليل و تجزیه نمايیم و ببينيم که با عقل و منطق ما برابر است و با منافع و اهداف سياسی ما که به خاطر بهبود تمام هموطنان زحمتکش خويش طرح نموده ايم، مطابقت و سازګاری دارد يا خير. اګر دارد با آن موافقت خويش را ابراز ميداريم و اګر ندارد با منطق و فرهنګ عالی علمی و سياسی برای رد آن دليل و استناد مياوريم . حال نوبت ديګران است که دليل و استناد ما را بخوانند و بسنجند که با عقل و منطق آن ها جور مياید يا خير.
قبول کنيم که اين شعار افغان ملتی ها باشد، آيا اين شعار از نظر خودت چطور است؟ اګر قابل قبول نيست چرا؟ بايد دليل بګوئيد که ديګران هم بفهمد و قانع شوند. اګر شما برای رد آن دليل و برهان مقنع نياوريد، در آنصورت ناخواسته به نفع افغان ملتی ها تبليغ ميکنيد!!
[quote:86404fdc34]: از کدام اسلام خودت حرف میزنی؟
مگر همین اسلام تو طالبی نبود.مگر همین تول افغان تو مبلغ اندیشه های ترور ، دهشت ، وحشیگری ، نفاق امگنی ، دشمنی با تاج-یک و هزاره و ازبک نبود. [/quote:86404fdc34]
اين سوال که ما و يا یک فرد معين ازکدام اسلام ګپ میزند، سوال قابل طرح است. توضيح اين مطلب به آرامی و حوصله از جانب مقابل به خوبی خواسته شده ميتواند، ضرورت شدت و دندانخایی نيست. مګر به نظر من اتهامات بالای نشرات تول افغان ازجانب شما به جای نميتواند بوده باشد. برد ګردانندګان تول افغان شاید ازچند نفر متشکل باشد، که خدا شاهد است من یک نفر آن ها را هم به اسم و بيوګرافی اصلی شان نميشناسم، که طبعا نظرات متفاوت ميتوانند داشته باشند. آنها نيز مانند سايرين و حتی زيادتر از ديګران حق ابراز نظر خود را در موضوعات متفاوت دارند و بايد نظر خويش را آزادانه اظهار نمايند. مګر اينکه تول افغان منحيث المجموع « مبلغ اندیشه های ترور ، دهشت ، وحشیگری ، نفاق امگنی ، دشمنی با تاج-یک و هزاره و ازبک» بوده باشد دور از حقيقت است و برای من دور از انتظار بود که شخص مانند شما چنين حکم نماید.
در تول افغان من هم نظريات خويش را در مورد موضوعات متفاوت نوشته ام. من نه افغان ملتی هستم و نه هم طرفدار ترور و نه هم دشمن تاجيک و هزاره وپشتون و غيره. در بعضی موارد احساس کرده فهميده ام که با کارګردان تول افغان رو به رو هستم. من به عوض احتياط از کلمات نسبتا شديد و انتقاد صريح کارګرفته ام. ولی در همه موارد من از جانب آنها حلم و حوصله را ديده ام. تول افغان نوشته ها و نظريات مرا هم نشر نموده و تاکنون يادم نيست که حتی یک نوشته مرا ازبين برده باشد!!! نوشته هايم به هر نام مهمان و مستعار و اصلی که داده ايم نظم بوده و يا نثر، سياسی بوده و يا ادبی و اجتماعی و غيره، همه اش درجای خود محفوظ است.
ميخواهم بګويم که تول افغان نظريات و نوشته های اکثر افغان ها و اينک از شما را هم نشر مينمايد.
[quote:86404fdc34]
مگر تو همکه این کار ها را مفت میکنی. والله گه پوا آی اس آی برایت نرسداگر یکروز هم در پشت انترنت بشینی
قبلا اخوانی بودی ، طالب شدی مثل اکثر اخوانی ه و حالا در خایه های پوچ افغان ملت خود را کشال کرده ای. [/quote:86404fdc34]
اين حدث شما که وطنمل پول اي اس آی ميګيرد، همان فیر هوایی احساساتی هست که اکثر افغان های بالای رقبای خود ميکنند. يکی ميګويد، فلان از پاکستان پول ميګيرد، ديګرش ميګويد که فلان از ايران و دیګران از جاهای ديګر....
اګر راستی شما وطنمل را به نام، چهره و سابقه اصلی اش میشناسيدو وی را خوش نداريد، ضرورت عصبانيت و طعنه دادن نيست. صاف و ساده بيوګرافی و فعاليت هایش را تاريخ وار ، مستند و صريح بنويسيد و در همين تول افغان نشر کنيد، تا ما و همه علاقمندان آن را خوانده و خود ما قضاوت نمايیم.
من فکر ميکنم که« خايه پوچ افغان ملت» تاب آويزان شدن افراد مانند وطنمل را نخواهد داشت. با لرغونی هم کسی اتهامات مشابه را وارد نموده بود. حال اينکه همين لرغونی چندين مراتبه کار و فعاليت های حزب افغان ملت را انتقاد نموده است و سند تا هنوز هم در تول افغان موجود است.
يک واقعيت را نبايد فراموش کنيم، که انور الحق احدی حزب افغان ملت خود را نه تنها به موجوديت جهادی ها در جلسات بلکه همچنين باحضور قوی پرچميها و خلقيها زنده ساخت. پول پرستان و چوکی پرستان نه تنها در بين اخوانيها، بلکه در بين هر ګروه، منجمله خلقی و پرچمی نيز وجود دارند.
ډاکتر وطنمل
24.07.2007
قایم القام !
ایا دا بی پولو جهالت ندی چې د یو لیکونکی ( ښاغلی پتنګ) ګمان په بل لیکونکی (وطنمل) باندې کوې او بیا ځانته اجازه ورکوی چې سترګې پټې اوشونډې خلاصې کړې اوهغه څه دوړوې چې هیڅ چاته د ویلونه وي؟
که باور لرې چې وطنمل پتنګ دی ، نو پتنګ ته خو دې څو ځلې ځوابونه لیکلی اولیکلی یې شې ، نو بیا ولې پتنګ ته پخپله د هغه په نامه خطاب نه کوې چې اړونده ځواب درکړي ؟
ایا ددې خبرې کوم ثبوت لرې چې پتنګ وطنمل دی ؟ که یې نه لرې او هیڅکله یې لرلی نشې، نو ایا پخپله به دا ستره تیروتنه نه بولې چې په یو لیکوال د بل ګمان کوې او بیا دومره د انسانیت له چوکاټه وتلی بیشرمانه تورونه او تهمتونه پرې لګوې ؟
که له تاسره څوک دغسې چلند وکړي چې دیوه بل لیکونکی ګمان درباندې وکړي او دهغه په بهانه درته اخوانی، فاشیست یا جنایتکار او مرتجع ووایی ، څه ډول فکر اواحساس به وکړې ؟ ایا دغسې بیعقله انسان ته به له بیعقله پرته بل څه ووایې ؟
دا کوم عقل دی چې ددغو تورونوسره د وطنمل نومیادوې او لیکې :
[quote:aab78975da]مگر همین اسلام تو طالبی نبود.مگر همین تول افغان تو مبلغ اندیشه های ترور ، دهشت ، وحشیگری ، نفاق امگنی ، دشمنی با تاج-یک و هزاره و ازبک نبود. مگر از روز اول نشرات خو.د تا به حال همان سیاست پنجابی ها را در رابطه با اقوام افغانستان تعقیب نمیکنی : شراندازی و ایجاد خصومت پشتون با سایر ملل. [/quote:aab78975da]
ایاد وطنمل په نامه یوه لیکنه ښودلی شې چې دغسې څه پکې لیکل شوی وي ؟
زه حق لرم ستا هره لیکنه له همدې کبله ړنګه کړم چې د یوۀ په ګمان بل ته بدرد وایې اوکه دخپلو تیروتنو بښنه ونه غواړې همداسې به وشي .
اوس به راشو د :[color=white:aab78975da] اسلام ، ملت ، وطن [/color:aab78975da]
شعار ته ، وګوره چې دلته دموکراسی نشته او زما شعار نشی کیدای !
دادې یوه بله ړنده تیروتنه ده چې دافغان ملتیانو شعار پر وطنمل تپي !
افغان ملت که اسلام ته له یوه تش شعار پرته زیات رول ورکولای ، نو نوم به یې هم سوشل دموکرات ګوند نه ،بلکې دافغانستان ملی اسلامی دموکرات ګوند وای، حال داچې په دموکراسۍ یې ه ان ته خپله شکمن یې او یواځې افغان ملت یې بولې.
نو کله چې ستا په اند نه دموکراسی او نه اسلام دافغان ملت لپاره اساسی رول لوبوی نو بیا څنګه د اسلام ملتپالنې او دموکراسۍ په ژور وحدت غوښتونکو باندې دافغان ملتی ګومان کولی شې؟
څرګنده ده چې څوک دغه وحدت غواړی ،هغه نه افغان ملتی ،نه اخوانی ، نه خلقی ـ پرچمی اونه کوم لیبرال غرب وهلی سیاسی لوبغاړی کیدای شي .
Anonymous
24.07.2007
محترمو لوستونکو او د بحث ګډونوالو ته سلام،
راځئ په يوه ار سره په اتفاق شو چې اهانت او کنځلې د بحث کولو ميتود نشي
کېدای، زمونږ په وروسته پاتې ټولنه کې خلک خپل د نظرياتو اظهار د ډيموکراسي له اصولو سره سم نشي کولای، نو راځئ چې مونږ او تاسو دغه هوډ پر ځاۍ کړو او دا د زړه له کومې ومنو چې هر انسان خپل د افکارو د څرګندولو ازادي او مسئوليت يوازې په خپله لري، نو هر څوک بايد د قلم دعفت په ساتلو سره حق ولري چې بحث وکي او خپل نظر ووائي بې له دې چې توهين او يا وګواښل شي٠
څنګه منئ ئې ؟ او که نه؟
په درنښت ملنګ
Anonymous
24.07.2007
[quote:857e1909a4]محترمو لوستونکو او د بحث ګډونوالو ته سلام،
راځئ په يوه ار سره په اتفاق شو چې اهانت او کنځلې د بحث کولو ميتود نشي
کېدای، زمونږ په وروسته پاتې ټولنه کې خلک خپل د نظرياتو اظهار د ډيموکراسي له اصولو سره سم نشي کولای، نو راځئ چې مونږ او تاسو دغه هوډ پر ځاۍ کړو او دا د زړه له کومې ومنو چې هر انسان خپل د افکارو د څرګندولو ازادي او مسئوليت يوازې په خپله لري، نو هر څوک بايد د قلم دعفت په ساتلو سره حق ولري چې بحث وکي او خپل نظر ووائي بې له دې چې توهين او يا وګواښل شي٠
څنګه منئ ئې ؟ او که نه؟
په درنښت ملنګ[/quote:857e1909a4]
پتنګه پوه شوې؟ نور چاته د 0x0 = 0 د نه پوهیدلو طعنه ورنکړې :!: :!: :!: که څوک پرې نه پوهیدل، لکه انسان غوندې ورته تشرېح یې کړه.
Anonymous
24.07.2007
[quote:bb3a7d3ebf="Anonymous"][quote:bb3a7d3ebf]محترمو لوستونکو او د بحث ګډونوالو ته سلام،
راځئ په يوه ار سره په اتفاق شو چې اهانت او کنځلې د بحث کولو ميتود نشي
کېدای، زمونږ په وروسته پاتې ټولنه کې خلک خپل د نظرياتو اظهار د ډيموکراسي له اصولو سره سم نشي کولای، نو راځئ چې مونږ او تاسو دغه هوډ پر ځاۍ کړو او دا د زړه له کومې ومنو چې هر انسان خپل د افکارو د څرګندولو ازادي او مسئوليت يوازې په خپله لري، نو هر څوک بايد د قلم دعفت په ساتلو سره حق ولري چې بحث وکي او خپل نظر ووائي بې له دې چې توهين او يا وګواښل شي٠
څنګه منئ ئې ؟ او که نه؟
په درنښت ملنګ[/quote:bb3a7d3ebf]پتنګه الوزه چې دواپاشی ده!
پتنګه پوه شوې؟ نور چاته د 0x0 = 0 د نه پوهیدلو طعنه ورنکړې :!: :!: :!: که څوک پرې نه پوهیدل، لکه انسان غوندې ورته تشرېح یې کړه.[/quote:bb3a7d3ebf]پ
pattang
24.07.2007
[quote:a3397a4cd0]پتنګه پوه شوې؟ نور چاته د 0x0 = 0 د نه پوهیدلو طعنه ورنکړې که څوک پرې نه پوهیدل، لکه انسان غوندې ورته تشرېح یې کړه.[/quote:a3397a4cd0]
لېونيه !
چې نه پو هيږي هغه د خدای پوه کړي ، ضرور ندی چې هر څوک په هرڅه پوه شي
څوک چې دکار اخلاق لري په جارو کشي هم نه شرميږي ٠
خبره خو ډېره اسانه ده ولې ئي دومره سختوې ٠
25.07.2007
ښاغلی کوشان لیکی :[quote:bc8395b7ed]
اوس دغه اسلاميستان ، ملتپالان او دمکراتان خو يو وخت نه يو وخت که يو افغانستان غواړي ، نو سره وحدت بايد ټينګ کړي . خو تاسي ندي ويلي چې په کوم اساس دغه وحدت منځ ته را شي . يو مشخص ټکې خو بايد موجود وي چې دغه درې ډلې سره متحد شي [/quote:bc8395b7ed]
سړی دا اټکل کولی شي چې ددغه درې ګوني وحدت محور به ولسواکي وي، ځکه دموکراسي ده چې د خلکو رایې، غوښتنې او هدفونو ته د هغوی کار او فعالیت ته ښه شرایط وړاندې کوي ، د اسلام اجتماعي ارزښتونه او د ملتپالنې ګټورې نتیجې ټولې د ولسواکۍ په ګټه تمامیږي او ولسواکي یې ملاتړ او تضمین کولی شي ، خو برعکس اسلام او ملتپالنه کیدای شي دموکراسي او ملتپالنه په محوري برخو کې نه، ولې په جزي برخو کې ټکر وکړي .په تیره بیا سیاسي اسلام د اسلامي سیاست په خلاف پر مسلمان امت یا اتباعو نه،بلکې په دیکتاتورۍ ډډه لګوي او له دموکراسۍ سره په اساسي او محوري توګه ټکرکوي .دغه راز رښتینې ملتپال سیاست د موکراسۍ غوښتونکی وي او هغې ته وده ورکوي . د شهید محمد داود
ملتپالنه له همدې کبله نیمګړې بللی شو چې نوموړی یو دموکرات واکمن نه و، خو برعکس د فقید مرحوم ظاهر شاه ملتپالنه دافغان ملت له پاره د هغه ولسواکي وه او بس ! د خوانې او تنکۍ دموکراسۍ په لسیزه کې اسلام ملتپالنه او دموکراسي دریواړه جوخت پلي کیدل . او دا یوه زرینه او الهام بښونکې تجربه وه .
موضوع
و.افغان
25.07.2007
ډیر محترم او دروند ښاغلی ورور ځواکمن صاحب ته سلامونه وایم: السلام علیکم.
محترما! که مهرباني وکړۍ، او دغه لاندی جملي راته لږی دمثال سره واضحی کړۍ، منندوي به مو یم.
دی اوله جمله کی ستاسی مطلب داسلام پالنی څخه کوم رنګ پالنه ده، چی دیموکراسۍ سره په جزي برخو کی ټکر کوي؟
بیا ستاسو دسیاسي اسلام او اسلامي سیاست څخه موخه څه ده؟ یعنی ستاسی په نیز ددی دواړو فرق څنګه کیداي شي، که له مثال سره يي راته واضح کړۍ، نو ډیره به ښه وي.
[quote:ff276adcd6="ځواکمن"] خو برعکس اسلام او ملتپالنه کیدای شي دموکراسي او ملتپالنه په محوري برخو کې نه، ولې په جزي برخو کې ټکر وکړي .په تیره بیا سیاسي اسلام د اسلامي سیاست په خلاف پر مسلمان امت یا اتباعو نه،بلکې په دیکتاتورۍ ډډه لګوي او له دموکراسۍ سره په اساسي او محوري توګه ټکرکوي ..[/quote:ff276adcd6]
له لاندینۍ جملی څخه ستاسی موخه کومه لسیزه ده، چی تاسی یوه زرینه او الهام بښونکی تجربه بللی، او که ستاسی موخه د ظاهر پادشاه رحمه الله، دپادشاهۍ اخرنۍ لسیزه وي، نو بیا ددی لسیزي او دشهید سردار داود رحمه الله دپنځه کلنۍ پاچاهۍ تر منځ کوم کوم توپیرونه وجود لري؟
هیله ده چی له مثاله سره يي راته واضح کړۍ.
[quote:ff276adcd6="ځواکمن"] د خوانې او تنکۍ دموکراسۍ په لسیزه کې اسلام ملتپالنه او دموکراسي دریواړه جوخت پلي کیدل . او دا یوه زرینه او الهام بښونکې تجربه وه .[/quote:ff276adcd6]
له تکلیف درکولو څخه بخښنه غواړم، الله مو په ټولو روا کارونو کی موفق لره.
ورور مو: ساپی.
hamdard*
26.07.2007
[quote:076e354ea4="وطنمل"]قایم القام !
ایا دا بی پولو جهالت ندی چې د یو لیکونکی ( ښاغلی پتنګ) ګمان په بل لیکونکی (وطنمل) باندې کوې او بیا ځانته اجازه ورکوی چې سترګې پټې اوشونډې خلاصې کړې اوهغه څه دوړوې چې هیڅ چاته د ویلونه وي؟
که باور لرې چې وطنمل پتنګ دی ، نو پتنګ ته خو دې څو ځلې ځوابونه لیکلی اولیکلی یې شې ، نو بیا ولې پتنګ ته پخپله د هغه په نامه خطاب نه کوې چې اړونده ځواب درکړي ؟
ایا ددې خبرې کوم ثبوت لرې چې پتنګ وطنمل دی ؟ که یې نه لرې او هیڅکله یې لرلی نشې، نو ایا پخپله به دا ستره تیروتنه نه بولې چې په یو لیکوال د بل ګمان کوې او بیا دومره د انسانیت له چوکاټه وتلی بیشرمانه تورونه او تهمتونه پرې لګوې ؟
که له تاسره څوک دغسې چلند وکړي چې دیوه بل لیکونکی ګمان درباندې وکړي او دهغه په بهانه درته اخوانی، فاشیست یا جنایتکار او مرتجع ووایی ، څه ډول فکر اواحساس به وکړې ؟ ایا دغسې بیعقله انسان ته به له بیعقله پرته بل څه ووایې ؟
دا کوم عقل دی چې ددغو تورونوسره د وطنمل نومیادوې او لیکې :
[quote:076e354ea4]مگر همین اسلام تو طالبی نبود.مگر همین تول افغان تو مبلغ اندیشه های ترور ، دهشت ، وحشیگری ، نفاق امگنی ، دشمنی با تاج-یک و هزاره و ازبک نبود. مگر از روز اول نشرات خو.د تا به حال همان سیاست پنجابی ها را در رابطه با اقوام افغانستان تعقیب نمیکنی : شراندازی و ایجاد خصومت پشتون با سایر ملل. [/quote:076e354ea4]
ایاد وطنمل په نامه یوه لیکنه ښودلی شې چې دغسې څه پکې لیکل شوی وي ؟
زه حق لرم ستا هره لیکنه له همدې کبله ړنګه کړم چې د یوۀ په ګمان بل ته بدرد وایې اوکه دخپلو تیروتنو بښنه ونه غواړې همداسې به وشي .
اوس به راشو د :[color=white:076e354ea4] اسلام ، ملت ، وطن [/color:076e354ea4]
شعار ته ، وګوره چې دلته دموکراسی نشته او زما شعار نشی کیدای !
دادې یوه بله ړنده تیروتنه ده چې دافغان ملتیانو شعار پر وطنمل تپي !
افغان ملت که اسلام ته له یوه تش شعار پرته زیات رول ورکولای ، نو نوم به یې هم سوشل دموکرات ګوند نه ،بلکې دافغانستان ملی اسلامی دموکرات ګوند وای، حال داچې په دموکراسۍ یې ه ان ته خپله شکمن یې او یواځې افغان ملت یې بولې.
نو کله چې ستا په اند نه دموکراسی او نه اسلام دافغان ملت لپاره اساسی رول لوبوی نو بیا څنګه د اسلام ملتپالنې او دموکراسۍ په ژور وحدت غوښتونکو باندې دافغان ملتی ګومان کولی شې؟
څرګنده ده چې څوک دغه وحدت غواړی ،هغه نه افغان ملتی ،نه اخوانی ، نه خلقی ـ پرچمی اونه کوم لیبرال غرب وهلی سیاسی لوبغاړی کیدای شي .[/quote:076e354ea4]
سید وطنمل!
مقصدم از سید همان آقای فارسی، یا ښاغلی پښتو یا میستر انگریزی است. سید معنا و مفهوم دیگر را هم بیان نمیکند.
بهر صورت خوشوقتم که بالاخره به امر وجدان یا بنابر درک مسولیت آماده شدید تا از دشنام بازیها زیر نام مهمان و میلمه دست بردارید و از نام خود یعنی و طنمل (نام مستعار برای مسول سایت خلاف موازین حقوقی و اخلاقی است.) چند سطری را هم بنویسید که بازتاب دهندهء دیدگاه های شخصی خود تان است. در دنیای متمدن هرانسان حق دارد صاحب عقیدهء مستقل و منحصر بخود باشد و طبعا این حق را ندارد تا آنرا بر دیگران تحمیل کند. اسلام سیاسی که شما آنرا بهانه و دستاویز برای کتمان پندارها و عقاید خود ساخته اید برمبنای دفع و طرد عقاید دیگران و تحمیل عقاید خودی استوار است. ازینرو اسلام سیاسی مانع جدی در امر ترقی پنداشته میشود ودر ساختار های سیاسی و نطامهای حکومتی و دولتی اکثر کشور های اسلامی مردود است و مغایر با منافع حیاتی انسانها و شهروندان تلقی میگردد. این کمی در پیرامون شعار اسلام شما.
و اما در مورد شعار وطن ، ملت و دموکراسی شما آقای مدیر عمومی فاروم ذیلا نگاشته میشود.
آقای وطنمل !
هر گاه شما خود تان در سایت و فاروم تان بعضی از معیار های عادی و ابتدایی اخلاق انسانی و آداب معاشرت را رعایت میکرديد ، کسی درین فاروم جرات نمیکرد دشنام بازی کند. بدون شک بعضی از مهمانان شما مانند پتنگی آنقدر از جادهء اخلاق و انسانیت دور است که انسان ناچار میگردد با او درباره مسایل با منطق بحث نکند و به دشنام متقابل بپردازد.
در هر بحث باید مخاطب شما آدم با منطق باشد ورنه بحث به کجراهه و بیراهه میرود.
آه راستی حرف ما در مورد شعار های عام شما بود که در آینده ادامه خواهم داد.
شاد و پیروز و سعادتنمند باشید.
با عرض حرمت
قایم المقام همدرد
ډاکتر وطنمل
26.07.2007
ښاغلی قایم مقام،
اول : اوس دې دومره وښودل چې پتنګ بل او وطنمل بل لیکونکی دی، خو سره له دې دې بښنه نه ده غوښتې چې ولې مو په وطنمل د بل نفر تورونه لګولي او له بد رد کلماتو څخه مو کار اخیستی؟ تاسو په کوم دلیل ځان ته دا حق او امتیاز ورکوئ چې صرف په یوه ګمان او هغه هم غلط ګمان سره پر یوه بل لیکونکي تیری وکړئ ؟
۲: ما سیاسي اسلام غندلی ، خو برعکس د رښتیني اسلامي سیاست او اولسواکۍ
ترمنځ مې د ګډو اړخونو موجودیت ته اشاره کړې ده ، نو که ته په پښتو نه یې پوه شوی، خیر ، خو پوښتنه به دې کړې وه. د خواشینۍ ځای دی چې د پوښتنې پر ځای دې بیا تور او تهمت ته لاس اچولی چې ګواکې وطنمل د سیاسي اسلام دفاع کوي .
ته باید د خپلې خوږې ژبې دغه متل هیر نکړې چې ازموده را ازمودن خطا است او نور په دغه خطا لار تګ ته لکه د ړندو دغونډارو ویشتلو ته دوام ورنکړې . وګوره تا څومره بیځایه تهمتونه قطار کړي :
[quote:9161b81a77][color=white:9161b81a77]اسلام سیاسی که شما آنرا بهانه و دستاویز برای کتمان پندارها و عقاید خود ساخته اید[/color:9161b81a77] برمبنای دفع و طرد عقاید دیگران و تحمیل عقاید خودی استوار است. [/quote:9161b81a77]
اوبیا دغه لاندې خبره چاته کوې؟
[quote:9161b81a77]ازینرو اسلام سیاسی مانع جدی در امر ترقی پنداشته میشود ودر ساختار های سیاسی و نطامهای حکومتی و دولتی اکثر کشور های اسلامی مردود است و مغایر با منافع حیاتی انسانها و شهروندان تلقی میگردد[/quote:9161b81a77].
آیا د ځان ګمان ماته کوې ؟ که یې نه کوې، نو بیا دغه بیغام دې څه معنی ؟ .
[quote:9161b81a77]این کمی در پیرامون شعار اسلام شما. [/quote:9161b81a77]
که د مخکینیو تیروتنو بښنه دې نه غواړې، خیر، خو نورې دې تیروتنې بس که ، ستا له له غوښتنې پرته درته زه یوه هم نه بښم !
یادونه : وطنمل مستعار نه بلکې زما تخلص او د فامیلي نوم په ډول مې په پاسـپـورت کې درج دی. داچې Vorname مهم نه دی د اختصار له پاره مې ترې صرف نظر کړی او بس .
27.07.2007
دروند ورور وهاج سافي او ګرانو لوستونکو السلام علیکم و رحمت الله و برکاته !
وروره د سیاست په کچه چې څوک د مسلمان ولس ولسواکیزه حقوق نفې کوي، آزاد ، ټولګړي ، پټ او عادلانه ټول ټاکنې نه پلې کوي ، ولس ټاکلی مشروع حکومت نه لري ، فردي او بشري حقونه نه پیژني، د نارینه او ښځینه اتباعو د کار او تعلیم د چانس او خود ارادیت په برخو کې له توپیر او تبعیض نه کار اخلي ، دغه ډول څکومت که هر څومره ځان اسلامي وبولي نه اسلامي دی او نه اسلامي سیاست لري . ددوی اسلام سیاسي دي او دغه لاره د سیاسي قدرت د ګټلو، ساتلو له پاره
د دیکتاتورۍ لاره ده چې په رښتینې اسلام کې نشته.
اخواني خوځښتونو او وهابي واکمنیو تر نن ورځې پورې مسلمان ولس ته د غه ولسواکیزه حق نه ورکړی او نه یې ورکول مني چې حکومت باید دمسلمان ولس
اراده ( ملي حاکمیت ) تمٍثیل کاندي . حال داچې په رښتیني اسلام کې دراشدینو خلیفه ګانو حکومت د مسلمان ولس (امت) په بیعت او ازادو رایو سره قایم کړی
او په هر مهمه (سیاسي) چاره کې د ولس مشوره اخیستل شوې ده !
څرګنده ده چې د ابو بکر صدیق(رض) په مقابل کې یو بل اصحابي هم کاندید شوی او لږ شمیر بیعتونه ورسره شوي وو خو ویې نه شوه ګټلای ! ننني سري، آزاد، عام او عادلانه ټولټاکنې بل څه نه دي، بلکې د هماغه اسلامي بیعت ورکولو او بیعت اخیستلو بشپړ شوې بڼه ده او بس ، خو میراٍثي بادشاهیود اسلام دغه ستر دموکراتیک اصل او بنسټیز ه سیاسي لار فلج کړې او د خپلې دیکتاتورۍ د پراختیا له پاره یې سیاسي اسلام یعنې اخوانیزم ، وهابیزم او په سلګونو نورو «اسلامي » فرقوته مخه کړې ده ، چې د ټولو ګډه موخه تل د ولسواک اسلامي حکومت مخنیوی دی او بس !
د داود خان د کودتا او حکومت د څرنګوالي په اړه خبرې اوږدې دي اوپه بل فرصت
کې به پرې وغږیږو. ښه به داوي چې د « ملي حکومت او د هغه تیروتنې» تر سرلیک لاندې پرې بیل بحث پیل شي . تر هغه ټول په لوی آلله سـپـارم .
په درنښت
موضوع
و.افغان
27.07.2007
[quote:1d5fa287d0="ځواکمن"]دروند ورور وهاج سافي او ګرانو لوستونکو السلام علیکم و رحمت الله و برکاته !
وروره د سیاست په کچه چې څوک د مسلمان ولس ولسواکیزه حقوق نفې کوي، آزاد ، ټولګړي ، پټ او عادلانه ټول ټاکنې نه پلې کوي ، ولس ټاکلی مشروع حکومت نه لري ، فردي او بشري حقونه نه پیژني، د نارینه او ښځینه اتباعو د کار او تعلیم د چانس او خود ارادیت په برخو کې له توپیر او تبعیض نه کار اخلي ، دغه ډول څکومت که هر څومره ځان اسلامي وبولي نه اسلامي دی او نه اسلامي سیاست لري . ددوی اسلام سیاسي دي او دغه لاره د سیاسي قدرت د ګټلو، ساتلو له پاره
د دیکتاتورۍ لاره ده چې په رښتینې اسلام کې نشته.
[/quote:1d5fa287d0]
دروند ورور ځواکمن صاحب!
وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته.
وروره خبره دی منم، او بیخي صحي ده، په اسلام کی باید حاکم داهل حل او عقد دشوری د خلکو له خوا وټاکل شي، او دغه اهل الحل والعقد باید دامت مسلمه پوه، تکړه او مخور خلک وي، چی په رښتیا سره دامت مسلمه نمایندګي وکړاي شي، انتخابات اسلام کی نشته، خو البته انتخابات دغی قضیی ته نږدی ده، او زه يي داوس وخت یو ضرورت بولم، اګر که انتخاباتو کی کله نا اهله انسان هم منځ ته راتلاي شي، چی دپيسو له لیاری يي خلکو کی لار کړي وي، او دخپلو لویو موخو لپاره حکومت ته ورسیږي، البته داهل الحل والعقد په واسطه رسیدونکۍ ولسمشر همیشه اهل وي، او که اهل نه وي، نو اهل الحل والعقد يي لیري کولاي هم شي.
پاتی شوه، چی ولسمشري، په میراث شي، او یا يي یو پادشاه دخپلی کورنۍ لپاره ملکیت وګڼي،او یا په زوره ونیول شي، نو دا په اسلام کی نشته، او که څوک يي اسلام پوری ورتړي نو هسی دورغ وايي.
تاسی چی څنګه سیاسي اسلام تعریف کړۍ، زه درسره موافق یم، البته ځما ستاسو هغی خبری باندینه وم پوهیدلۍ، چی دسیاسي اسلام څخه تاسی تعبیر په هغه اسلام پالنه کړی وو، چی دولسواکۍ سره ټکر خوري.
خو زه بیا دغه رنګ اسلام پالنی ته اسلام پالنه نه وایم، بلکه یوه خودخواهي يي بولم، چی کوونکۍ يي دخپلی خودخواهۍ لاس ته راوړلو لپاره داسلام له نوم څخه کار اخلي.
البته یوی خبری ته مخ اړوم، او هغه دا چی که یومسلمان پادشاه په غیر شرعي یا غیر اسلامي طریقي پادشاهۍ ته ورسیږي،او په خپل ټول اقلیم خپل حاکمیت او امن ټینګ کړي، نو ځمونږ دین دی وخت کی پر مسلمانانو تبعه وو دهغه اطاعت واجبوي، په هغه څیزونو کی چی دالله اطاعت وي،
او په دغه مسلمان پادشاه خروج ناروا بولي، او هغه هم ددی په خاطر چی دمسلمانانو وینه له توئیدو بچه شي، او ددغه خروج یو بل لوي فساد منځ ته را نه وړي، کوم چی دحالي فساد څخه غټ وي، مګر په هغه حال کی خروج حلال بولي، چی دپادشاه څخه ښکاره قطعي دکفر کار یا خبره واوریدل شي، داسی کفر چی ټولو خلکو ته ښه ښکاره وي، او دقیامت په ورځ انسان کولاي شي، چی هغه دالله جل جلاله مخی ته دحجت او برهان په څیر پیش کړي، او له دی سره سره یو بل شرط هم دی، چی په دغه خروج مفسده عظمی مرتبه نه شي، که چیرته بیا لوي فساد منځ ته راتلو، نو بیا دغه خروج هم حرام دی.
ددی مثال زه د سردار داود دحکومت ورکولی شم، اګر که هغه دخلقیانو په لاس چپه شو، خو که مسلمانانو د هغه دحکومت دچپه کیدو کوښښ کړی وی، دا به دهغوي لپاره هیڅ جائزه نه وه، ځکه سردار داود یو مسلمان وو.
خو بیا دربانی حکومت دشرعي نګاه څخه ددی قاعدی لاندی ځکه نشي راتلاي، چی هغه یواځی په کابل یوه ساعت هم پوره حاکمیت نه دی ټینګ کړۍ.
نو که دلته یو داخلي پاڅون وشو، او په هغی دربانی حکومت وغورځيد، نو دشرعی له نګاه نه هغه حکومت ته هیڅ اعتبار نه ورکول کیده، او نه دملل متحد دقانون په لحاظ رباني ولسمشر شمیرل کیده، ځکه چی پاڅون دداخل څخه وو، او ټول افغانستان يي په خپل لاس کی ونیو، یا آکثره سلنه يي لاس ته راوړه، خو افسوس چی سره له دی هم، رباني خپله چوکۍ کـــونی پوری تړلی وه، او په ملل متحد کي يي سیټ موجو دوو، بلکه ډیرو هیوادونو هغه په رسمیت پیژنده.
خبری ډیری دي، خو یوی نقطی ته بیا اشاره کوم، چی داسلام په مقدسو احکامو کی په هغه مسلمان حاکم چی خپل سلطت يي پراخ کړی وي، او سیمه يي پوره په ولکه کی راوستی وي، او کافر شوی نه وي، نو په هغه باندی خروج ناروا دی، ولو که دغه حاکم په غیر مشروع او غیر اسلامي طریقی حکم ته رسیدلی وي.
او دی باره کی حدیثونه ډیر زیات دي.
او دغه اسلامي حکم ددی لپاره دی، چی دمسلمانانو وینه له توئیدو بچه شي، او بیځایه څوک مړه نشي.
ځواکمن صاحب: تاسی کولاي شۍ، چی دصحیح مسلم شریف کتاب پرانیزۍ، او کتاب الاماره په کی راواړوۍ، او دهغی لاندی ابواب ولولۍ.
[color=white:1d5fa287d0]محترم او دروند ورور ځواکمن صاحب، په آخر کی ستاسی پام دپوهنمل احمدزي صاحب لیکنی ته رااړوم، چی هغه هم زما دخبری تایید کوي، دغه لیکنه په بینوا ویبپاڼه کی نن دشنبی په ورځ غرمه خپره شوه: [/color:1d5fa287d0]
[color=red:1d5fa287d0]د خالص بابا سياسي دريځ (پوهنمل زاهدي احمدزى)[/color:1d5fa287d0]
د خالص با با سياسي دريځ روښانه و او هغه داسې، چې د خپل ژوند تر پايه پورې پر سوچه اسلامي سياسي دريځ ټينګ ولاړ و. په سياست کې يې ديني او عقيدوي بدلون ته اجازه نه ورکوله، دين يې له سياست څخه نه قرباناوه، بلکې شرعي سياست يې د دين يوه برخه ګڼله. د ځينو نورو جهادي ليډرانو په څېر يې سياست ته پر دين باندې ترجيح نه ورکوله. په دې معنا چې د وخت له غوښتنو سره سم به کله سلفيان شول، کله به شيعه شول او کله به حنفيان هم شول....مګر مولوي خالص د سوچه اسلامي سياست څښتن و، هغه په خپل سياسي دريځ کې په هيڅ قيمت او له هيچا سره هم معامله نه کوله. هغه په افغانستان کې د سوچه اسلامي نظام د قيام پلوي و. هغه دا هم نه غوښتل، چې په خپله دې يعنې مولوي صيب خالص دې هرو مرو واکمن شي، څو اسلامي سياست حاکم وګرځي، بلکې د هغه په اند هر څوک چې وي، ده ته قبول دى، خو په دې شرط چې په هېواد کې سياسي نظام قايم کړي او د مولوي خالص دغه درې ګونې جهادي اهداف پلي کړي:
[color=white:1d5fa287d0]١-دبا ديانته مشرانو په سلا مشورې به د اسلامي دولت مشر ټاکلى شي.
٢-د دولت اساسي قانون به قران او حديث وي.
٣-اسلامي دولت مکلف دى، چې په هېواد کې به شرعي حجاب پلى کوي
.٤-اسلامي جهاد ته به دوام ورکوي.
٥-مرتد شويو عناصرو ته به شرعي مجازات ورکوي.[/color:1d5fa287d0]
دغه راز مولوي صيب، چې څومره ماته معلومه ده، د سياست او دولت ګټلو په خاطر يې خپل فقهي مسلک او سياست هم نه دى بدل کړى. ماته ښه په ياد دي، کله چې په ١٣٧٠هـ ش کال کې دليندۍ په دېرشمه نېټه، چې د١٩٩١م کال د دسامبر له شلمې نېټې سره سمون خوري، د استاد سياف د اتحاد اسلامي او د مولوي صيب محمد يونس خالص د ګوند تر منځ د ننګرهار په کچه د يووالي په مسله د ننګرهار په ګوړوکو کې د استاد سياف د شمشاد په جهادي غونډ کې د دواړو تنظيمونو تر منځ غونډه وه. زه په هغه وخت کې د دعوت او جهاد په پوهنتون کې استاد وم. په کدر علمي کې د شمول په اړوند له الحاج سيد محمد حنيف سره، چې د استاد سياف د ګوند د لوګر ولايت جهادي امير و او د استاد سياف د اجرايه شورا مهم غړى هم و، لاړم. شمشاد ته چې ورسېدو، مولوي صيب هم له خپلو جهادي قومندانانو او د خپل ګوند د اجرايه شورا له غړو سره هلته راغى. د دواړو لوريو ترمنځ غونډه پيل شوه. د غونډې د جريان په مهال د ماسپښين دلمانځه وخت شو، د جمعې مبارکه ورځ وه. د لمانځه لپاره تيارى ونيول شو، دسلو کسانو په شاو خوا کې وګړي موجود وو، مولوي صيب خالص د امامت لپاره وړاندې شو، ماته يې مخ راواړاوه او په خندا کې يې را ته وويل: زمونږ د احنافو په نېز په کليو او بانډو کې د جمعې لمونځ، د جمعې د وجوب او ادا د شرطونو د نه موجوديت له امله فرض نه دى. له همدې کبله نن هم مونږ د ماسپښين لمونځ کوو، نه د جمعې لمونځ. ما ورته وويل: مولوي صيب سمه ده، مونږ هم دغه مسله ستا فتوا ته سپارو. مونږ ګردو د ماسپښين لمونځ ورپسې ادا کړ.
[color=red:1d5fa287d0]مګر هيچا به دا نه وي اورېدلي، چې مولوي صيب محمد يونس خالص په نورو اسلامي فقهي مسلکونو [color=green](دمسلکونو څخه مقصد فقهي مذهبونه دي، نه شیعه اوسني، ځکه دیته فقهی مسلکونه نه ویل کیږي وهاج ساپی)[/color:1d5fa287d0] نيوکه کړې وي يا يې کوم متعصبانه غبرګون ښودلى وي، ځکه چې مولوي صيب محمد يونس خالص يو روڼ اندى عبقري عالم و او په ګردو ديني مسايلو کې د حق تابع و.[/color][color=white:1d5fa287d0]
د مولوي صيب محمد يونس خالص د دولت د رييس په ټاکلو کې له عمومي انتخاباتو او ټول ټاکنو سره شديد مخالف و، چې له همدې امله په ١٣٦١ل کال کې کله چې د اوه ګوني اتحاد په شورا کې د اسلامي دولت د ريسس د انتخاباتو موضوع مطرح کړى شوه، مولوي صيب خالص د خپل کوند فقهاو او علماو ته امر وکړ چې په اړونده موضوع کې د اسلامي شريعت په رڼا کې شرعي فتوا صادره کړي. هغوى هم غونډه وکړه او د امام الحرمين جويني الشافعي (عبدالمالک بن ابي محمد) متوفى ٤٧٨هـ په کتاب کې غياث الامم استدلال کړى دى، چې د رييس د دولت لپاره عمومي ټولټاکنې شرعي صبغه نه لري، بلکې د دولت رييس بايد د اهل العقد د الحل د غونډې له لارې وټاکل شي. داسې عقد او حل، چې غړي يې ديني عالمان وي، دويم عادل وي. يعنې د کبايرو مرتکب شوى نه وي،درېيم نارينه وي، څلورم متقي وي، پېنځم د تدبير ځواک لرونکى وي او بيا د اهل العقد والحل د شورا د ګردو غړيو حضور هم شرط نه دى لکه چې امام الحرمين ويلي دي[/color:1d5fa287d0]
پوهنمل زاهدي احمدزى
ورور مو: ساپی.