د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

عبادات او معناۀ

zafar s zadran
18.04.2007

                
                                             بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام علیکم ګرانو لوستونکو او کتونکو!

عبادت د انسان دفطرت چغه اودهغه دروح تقاضاده٠
انسان چه ځه هم د ځان نه لوې یا زوره ور ګنړی دې نو یا خو ئی تری ویره کړی ده
او یائی تری امید لرلې دی او د هغه په وړاندی ئی  د عاجزئ سر ښکته کړی دی٠
که چری د غلط محول یا غلط تربیت په وجه هغه دالله په وړاندی خپل تندی نه ښکته کوې نو د ځان نه د لاندی
درجی ته خدای خبرچه ځومره مخلوق ته سجده لګوې ،ونې،کاڼی،اوبه،هوا،لمر،سپوږمې او ددی نه علاوه ځناور
او حشرات الارض که چری په دغوکښی د طاقت اولوئې یوه ذرۀ هم وینې نو له هغونه معبود جوړه وې او خپل تندی
ورته لګوی او د هغو د رضاکولو د پاره نذرونه او منښتې وړاندی کوی٠
هغه چه وائې٠
 (هغه یوه سجده چه تاته مشکله ښکارې هغه به یو بنده د زرګونوسجدونه خلاصوې)
الله تعالئ انسان له اراده او اختیاراو عقل او شعورورکړی دې چه د هغی په وجه هغه د دنیا د ځنی څیزونو
ځښتن شې او چه ځنګه ئی غواړې په هغه توګه په هغی کښی تصرف کولی شې خو ولی که انسان د ارادی او اختیار او دعقل او شعور صلاحیتونه
او د هغۀ د تدبیرونو سره که چری دا ټول کائنات او د دی کائنات د ننه چه الله تعلئ کوم اسباب د ژوند ،رڼا،هوا،اوبه فضا و غیره
پیدا کړی او د دوې د ننه چه ئی یوه ټوله او هم اهنګې پیدا کړی ده٠
که چری دغه ټول د بنیادم د کوشیشونو ملګرتیا اونه کړې یا ئې توله باقې پاتی نه شې نو بیا خو  د هغه اراده او اختیار اد عقل
او شعور ټول اوچت الوت به ښکاره شې،او د هغۀ حیثیت به په دنیا کښی د یو بیکاره اندام پشان شې، نو چه کائنات په تسخیر کولو او د ژوند داسبابو په 
پیداکولو کښی د انسان ځه دخل نیشته نو بیا پکار دې چه بنیادم د خپلی ارادی او اختیار او عقل اوپوهې، د استعمالولو شروع
د یو الله دشکر اداکولو نه اوکړې، او دا شکر ویستل دی صرف تر ژبی پوری محدودنه وې بلکه دخپل وجود په نذر کولو کښی
دی هم د ځه ډیل ځرګندونه نۀ کوې، د هغه د شکر اداکولوډیر زیات مظاهردې خود ټولونه لوئی مظهرئی عبادت دی٠
او دغه حقیقت قران مجید داسی بیان کړی دی :-وماخلقت الجن والانس الالیعبدون o  (الزاریات) 
معنې :ما انسانان اوپیریان د خپل عبادت دپاره پیدا کړی دې ٠
عالمانودعبادت تعریف دغایه٠٠ الحب اوغایه٠٠ الذل ،په لفظونو سره کړی دې 
یعنی دعبادت مغزدادی چه بنده د الله په مخکښی د زیات محبت او د خپلی زیاتی پستئ او کمزورئ سره ټیټ شې
دغه وخت د بنده او د الله ترمنځه ټولی پردی لری شې او انسان لکه چه الله پاک سره خبری کوې،
په حدیث کښی راځې چه کله بنده مونځ اداکوې نو هغه وخت هغه د خپل رب سره د راز خبری کوې او د دغه حدیث
قدسی مطلب هم دغه دی چه پکښی ئی فرمائیلی دې چه ما مونځ د خپل ځان او بنده تر منځه ویشلی دی،
یعنی هغه زما ثنا وائی او زما حق ادا کوې،او بیادخپل ځان د پاره ځه غواړې٠
اسلام د خپل دعوت او تعلیم ابتدا د توحیدنه کړی ده،د توحید مطلب دا دی چه الله تعالئ ددی ټول کائنات خالق اوګنړلی شې٠
او دا هم چه هغه په خپل  قدرت دا ټول کائنات سمبالوی او په دی کښی د هغه ځوک شریک نیشته،او ځوک دی د هغه نه لوئی 
اوچت او کامل او نه ګنړلی شې،هغه هر بنیادم ته نیږدی دی او د هغه دعا اورې ځکه نو دضرورت په وخت دی دهغه په وړاندی 
د سوال د پاره لاس اوږد کړې او هغه دی داطاعت او عبادت مرکزجوړ کړی شې،
د هغه نه دی امید اولرې او ویره دی تری اوکړې، که چری دهغه د درګاه نه علاوه انسان بل ځای خپل تندی ښکته کړې 
نو دا د انسانیت توهین دی، داسی انسان انسان نه دی بلکه دځناورونه هم لاندی دی٠
د خدای تعالئ د داسی تصئور سره چه کله انسان عبادت کوې نو په حقیقت کښی د هغه فطرت ته ارام او روح ته ئی تازګې رسې او هغه په خپل زړه 
او مازغو کښی یو قوت ،باور ارام او یووالی محسوسوې او د دی نه اپوټه چه د چا نیازمندئ په ډیرو خدایانو تقسیم وې نو هغوئ 
په خپل فطرت او روح کښی د ارام او یکسویئ په ځای فکری ګډوډوالی او یوه خلامحسوسوې قران مجید دغه حالت په یو مثال کی بیان کړی دې٠
فرمائی،
ضرب الله مثلارجلافیه شرګا متشاکسون ورجلاسلمالرجل هل یستویان مثلا (سوره زمر)
ژباړه -الله تعالئ (دموحداومشرک په باره کښی) یو مثال بیان کړی دی چه یو سړۍ(مرئیی) دی چه پکښی څنی شریکان دې، 
او هغوی په خپلو کښی په ضددی،او یو بل سړی دی چه پوره د یو سړی(مرئیی) دی نو ایا د دی دواړو حالت یوشان کیدی شې؟

  ظفر څډراڼ


zafar s zadran
18.04.2007

   اسلام علیکم !

د عبادت معنی!
د عبادت لفظې معنی فرمانبردارې ،اطاعت کول اود عاجزئ د ځرګندولودی٠
خو په اسلامې شریعت کښی صرف د اطاعت او فرمانبردارئ نوم عبادت نه دی بلکه په کښی
هر هغه کار عبادت دی چه بنده ئی د الله دکتاب او د رسول الله صلئ الله علیه وسلم د سنتو
مطابق اوکړې اودهغۀ مقصد پکښی د الله تعالئ  رضا او اجر او ثواب وې٠
یعنی په اسلام کښی اطاعت ګذار او فرمانبردار هغه چا ته وائیلی شی  چه پورتنی
 دواړه شرطونه پوره کوی د دغه دوه شرطونو په پوره کولو که چری بنده غواړې 
نو خپل خوراک ځښاک خوب او ویښه تردی چه د خپل نفس د خواهش پوره کول
هم عبادت جوړ ولی شې  او په اخرت کښی د اجر او ثواب مستحق جوړیدیشې٠
په بی شماره احادیثو کښی دا خبره ښودلی شوې ده، په یو حدیث کښی دی چه
مبارک (ص)فرمائیلی دی چه د سړی شرمګاه کښی هم نیکی ده، ورته او وئیلی
شول چه ایا د خپل شهوت په پوره کولوکښی هم نیکی ده نو مبارک (ص)
او فرمائیل ،ایا که چری هغه په حرام ځائ کښی خپل خواهش پوره کولو نو ګناه
به نۀ وه نو داسی چه په حلال ځائ کښی ئی خپل شهوت تر سره کړو نو د دۀ 
د پاره اجر دی ٠

     ظفر ځډراڼ


zafar s zadran
18.04.2007

  ګډی ګډی سلامونه تاسو محترمو کتونکو او لوستونکو ته !

     داجذبه به ځنګه پیدا کیږی  :!:
د عبادت دا صحیح او عامه جذبه به ځنګه پیدا کیږې، او تاسو به ئی تقاضی 
ځرنګه پوره کړئ؟
د دی دپاره اسلام یو همه ګیر پروګرام ورکړی دی ، د دی پروګرام یوه برخه هغه
خاص عبادتونه دې چه مونږه ئی د مونځ،روژی،حج او زکات په نومونو یاد ؤو٠
دا عبادتونه په خپله هم عبادت دی  اود عبادت د عامی جذبی پیدا کولوسبب
هم دی٠
په دی عبادتونو کښی مانځه ته یو خاص اهمئیت حاصل دی ٠
د دی په ذریعه  چه د عبادت او اطاعت جذبه ځومره راپورته کیږې ٠
هم دغه وجه ده چه نور عبادتونه خو په کال کښی یو ځل یا په عمر کښی یو ځل
فرض کړی شوې دې خو مونځ په روځ کښی پنځه ځله فرض کړی شوی دې ٠
د مانځه په باره کښی قران مجید په ١٠٩ ځایه زور ورکړی دی او د حضور
صلئ الله علیه وسلم وینا ده چه مونځ د دین ستن ده ٠
چاچه مونځ قائم کړو هغه دین قائیم کړو او چا چه داستن راوغورزوله نو هغه لکه
چه د دین عمارت راوغورزولو ،
او فرمائیلی ئی دی چه ،
د کفر او ایمان تر منځه هم مونځ پوله ده ٠

    ډیره مننه دتاسو له لوست نه ٠
      اسلام د زنده باد وې امین ٠

  ظفر ځډراڼ


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more