سياست او روانې چارې
وايي (ښځې د نارینه و په شان مساوي حقونه لري)
ع کريم حليمي
26.01.2018
سلامونه او احترام
په طبعت كي مساوات نه ليدل كيږي ، او بعضي مخلوق مساوي حقوقو غوښتنه لري
كوم شئ چه په طبعت كښي وجود و نه لري پس نو څوک ئی لہ کومہ او څرنګہ ورکړي او لہ کوم ځای نہ بہ ٸې واخلي ؟؟
درنښت
ع کريم حليمي
28.01.2018
درنو او محترمو لوستونكو تاسو ته سلام او احترام په عرض رسوم
په ټول جهان كښي لوی او قوي اصل دا دی چه : چه قانون به په مساوي ډول پرنارينہ او ښځنه ، پر مسكين او ثروتمن ، پر زور واك او كمزوره ، پر چاغ او ډنګر بہ پہ مساوي ډول تطبق کيږي ، كه داسي ونسي نو بيا ويلی سو چه عدالت برهم او درهم دی
یا وایو چہ : پہ دغه ټولنه كښي عدالت نسته .
دا خو معلومه سوه چه مونږ انساني ټولنه دا حق لرو چہ مساوات غواړو پہ محکمہ کښي ۰
او محڪمہ هغه یګانہ مؤسسه ده چه استقلال لري يعني (وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ )
دوهمه خبره دا ده چه : په هر ټولنه كښی يو تعداد بد اخلاقۍ ستہ ، د مثال په ډول : تعصب کول لہ یوې طبقي خلقو سره بد اخلاقي ده ، د ښځی سرہ ، يا د نرښځي سره تعصب ، او يا د اوپره طبقې سرہ تعصب كول وغيره وغيره د ټیټ قد ، معيوب ، چاغ او پندانو خلگو سره تعصب . تعصب يعني د عن عن عن تر نامه لاندي كوم فرد يا كومه طبقه له پښو اچول
د نن عصر سياسي نظامونو ته په كتو ، سياستوال داهڅه او كوښښ کوي چہ د ټولني اقتصادي نظام داسي انضباط كړي چه : خلگ په درو طبقو كي و ساتي ، بډایه، متوسطه ، او د مسكینۍ تر خط لاندي ، ولي چه انسانان د قانون له نظره مساوي دي
امما ، انسانان په استعداد كي مساوي ندي ، پس لازمه ده چه په درو طبقو كي ئي وسآتي په داسي انداز چه تعصب به له هيڅ يوې شعبې او نژاد سرہ نہ تر سرہ کیږي
درنښت
ع کريم حليمي
28.01.2018
په جهان كښي ټول تولیدی شرکتونہ او پابریکې مجبوریت لري چہ: درې ډولی تولیدات ولري ، ولي چه د ټولني اوسېدونکي يو د بل سرہ مساوي نہ دي او هر يو فرد د ټولني د جلا استعداد (لوړ او متوسط او أدنا ) خوندان دي ، پس پابريكې خاوند مجبوره دی چه هر ماډل موټر په درې ډولہ جوړ کړي ، موټران هم په ظاهره يو شکل معلوميږي ، اما قدرت او استعداد او آسپاور كي ئي ډېر فرق لري، پس نو موږ چہ کوم صنعتی تولیدات کوو ، د مساوات مرائت نه ساتو ، اما ! د موټر په خرڅېدلو کي د تعصب حق نه لرو ، كه نور ،سپين ، چپك او چغر ، ع غ راسي او قيمّت ئې پرې کولی سي
د موټر رانیول ئی حق دی ، يعني هر څوک د خپل اقتصادي استعداد په انداز سودا كوي
دا ټول بیان معنی دا چہ په دا درې ضلعي جہان کښي مساوات نسته ، او نه ئي ضرورت سته
ښہ مثال ملالی یوسفزۍ كېدای سي ، ملالی د خپل كلي له نجونو نه د لوړ استعداد خاونده ده ، ملاله د هري بلي نجلي سره نه ده مساوي او د قانون او دستور له نظره بهتره هم نده
درنښت
ع کريم حليمي
28.01.2018
په ټولنه كښي ( natural aptitude or skill )مستعد ثروتمند اوسېدونکي مكلف دي
او ورته لازمه ده ، چه له هغو انسانانو سره چه استعداد نه لري ، د ژوند کولو له پاره سهولتونه ورته برابر كي ، بېلہ تعصب نه ، كمك كول دا معنی نہ چه كه د كم استعداده شخصيت غاښ مات سي نو ټولنه به و دغه بي استعداده شخص ته implant غاښ تہیه كوي ، نه د ايمپلانت حق نه لري ، البته یو عادي پلاسټکي غاښ ئي حق دی چه ټولنه ور ته تهيه كړي (صلة الرحم )
پس په دغه فرضيه كښي ہم مساوات نسته
درناری
ع کريم حليمي
29.01.2018
په هر مملكت كښي درې درجې تعلیم یافتہ خلگ سته ، د ليسانس درجه ، باچلر درجه ، ماسترۍ او ډاکترئ درجه
پس نو د علمي درجې لہ نظره هم مساوات نه ليدل كيږي ، او تجربه د علم مور ده ، نو ويلی سم چہ هر انسان د جلا تجربې خاوند دی یعني د پوهي له نظره هيڅ فرد لہ بل فرد سره مساوي ندی (وللعلم درجات من حيث الشك والظن واليقين)
کہ پورته دلائل عقل ته د منلو وي ، نو زموږ و دانشمندانو او د نوبل د جایزې وړنکو تہ نہ ښایږي چه په ټولنه كي د مساوات او مساوي حقوقو غوښتونکي سي ٠
مونږ چہ په غربي نړۍ کي اوسیږو په دې سبب نہ اوسیږو چه دلته په ټولنه كي مساوات سته ، دلته چه مونږ د خوښۍ ژوند تېرہ ؤ ،ولي ؟چه د غربي ټولني په ميثاق ملي په متن او تأويل او مانا كي تعصب نسته ، البته ښه ټولنه هغي ټولني ته نہ ویل کیږي چه سړي او افراد ئي بی تعصبه وي !!!!! ښه او بهتره ټولنه هغه ټولنه ده چه په دستور او ليكلو عنعناتو كښي ئې تعصب نوي !!
پس نو دمساوات غوښتہ مه کوئ ، د تعصب ريښې کاږئ او تعصب به له منځہ وړو
دا تعصب دی چه خوندي او لوڼي او مندي له درس او تعليم نه بي برخي كوي
تعصب دی چه اقوام يو أوبل سره بد بخته كوي ، جهد به تر يوم القيام جاري وي په جهد او تلاښ کي عیب او خلل نسته ، دا د تعصب سبب دی چه ناروا ويني بهيږي ۰
مساوات او مساوي حقوق غوښتنہ د سماوي کتاب سرہ ټکر دی، او د عقيدې زیان دی
درنښت