د موضوعګانو سرپاڼه

سياست او روانې چارې

گلبدینی ها مطالعه نمایند

دهزاد
07.09.2014

شناگران نهر خشک!

وحید «مژده»

در دوران جهاد علیه اتحاد شوروی، حزب اسلامی در پیشاور دفتری در شمشتو داشت که مردم محل آن منطقه را «وچ نهر» یا نهر خشک می نامیدند. وجه تسمیهء این منطقه به وچ نهر این بود که سالها قبل دولت پاکستان غرض گسترش نظام آبیاری به اطراف پیشاور، نهر آبی را به همین منظور تا به این منطقه حفر نمود و البته در مقابل از زمینداران محل که از آب آن نهر در زراعت استفاده می کردند خواهان تکس بود اما از آنجائیکه مردم از این زمین ها بصورت للمی هم حاصل بدست می آوردند و به آب نهر نیازی احساس نمی کردند، حاضر به پرداخت مالیه به حکومت نشدند و حکومت محلی هم آبی را که به این نهر جاری بود بست و نهر خشکید.

از آن نهر فقط در کنار جاده ای که به شمشتو می رفت و در جائی که بعدا دفتر حزب اسلامی در آنجا تعمیر شد، آثاری برجا مانده بود و به همین دلیل این منطقه به نهرخشک یا وچ نهر مسمی گردید. دفتر حزب اسلامی هنوز هم در کنار آن نهر خشکیده پابرجاست و مقر شاخه ای از حزب اسلامی که رهبری آنرا حکمتیار به عهده دارد، هنوز هم در همین محل در کار منافقت و تلاش در جهت فریب اذهان ملت فعال است که بیشترین تبلیغات شان از طریق نشریهء شهادت صورت می گیرد، غافل از اینکه منبع اطلاعات مردم امروز فقط نشریهء شهادت ارگان دروغ پراکنی جناح «وچ نهر» نیست!

نشریهء شهادت در این اواخر لبهء تیز تبلیغات خود را متوجه اینجانب ساخته و نویسندگان مزدور آن علیه من موضع گرفته اند. در ابتدا من نمی خواستم به مزخرفات این گروه جواب دهم و باخود گفتم که بگذار ورشکسته های میدان سیاست، با دادن فحش و دشنام احساس حضور در میدان سیاست نمایند. اما این گروه که من آنها را «وچ نهریان» می خوانم در چند شمارهء پیاپی به من بعنوان کسی که به نمایندگی از طالبان به مخالفت با «داعش» پرداخته ام، حمله کرده اند. بنابراین تصمیم گرفتم تا در جواب آنهائی که «سرحق بر ورق شعبده ملحق» می کنند، چند سطر بنویسم. شناگران نهر خشک به من دشنام می دهند که چرا من نوشته ام ابوبکر بغدادی شخصی مجهول الهویه است؟

این مزخرف نگاران حتی وقتی این سوال را مطرح می سازد که ملامحمد عمر رهبر طالبان زنده است یا نه؟ بازهم پای مرا به میدان می کشند که گویا اعلامیه های ملامحمد عمر را وحید «مژده» می نویسد!

هرچند این مسئله به من ربطی ندارد وسخنگویان طالبان مشخص اند اما چون جناب شان نام مرا در این رابطه بمیان آورده اند من فقط به آن جناب از قول ملامحمد عمر حتی اگر زنده هم نباشد وبقول نویسندهء شهادت «حتی استخوان هایش هم خاک شده باشد» می گویم که:

به پاگرفتن تابوت من مناز رقیب

هنوز مرده ی من زنده ی ترا بار است

این گروه بحدی وقیح و بی شرم اند که در حالیکه نمایندگان شان در کابل برای حذف نام حکمتیار از لیست سیاه امریکا مشغول عجر و التماس به دولت کابل اند، باکمال وقاحت منکر هرگونه رابطه با حکومت دست نشاندهء کابل می شوند. در شرایطی که بخش بزرگی از خانوادهء آقای حکمتیار در کابل با کمک مالی همین حکومت دست نشاندهء امریکا زندگی می کنند، شناگران نهر خشک همچنان به انکار خویش پا می فشارند.

درحالیکه حکمتیار حکومت کابل را دست نشانده و انتخابات تحت سلطهء بیگانگان را نامشروع می خواند اما بازهم به حمایت از یک کاندید می پردازد و تحلیل بلندبالائی هم ارائه می دهد که مجاهدین به کاندیدای ما رای می دهند و ما در دور اول انتخابات پیروز می شویم و انتخابات به دور دوم نمی رود! اگر شما واقعا به این باور بودید که تعیین نتیجهء انتخابات بدست خارجی هاست پس جناب شما به کدام دلیل انتخابات را تائید می کنید و حتی به پیروزی کاندیدای تان در دور اول انتخابات اطمینان دارید؟ به تو باید گفت سیاست مدار کارکشته!!

رسانه ها کلپ تصویری از جناب داکتر غیرت «بهیر» نمایندهء حکمتیار را به نشر می سپارند که می گوید حزب اسلامی حاضر است میان اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله برای رفع اختلافات وساطت کند اما چون هردو تیم انتخاباتی این پیشنهاد را رد می کنند، جناب حکمتیار به دادن فحش ودشنام به رسانه هائی که این خبر را نشر کرده اند می پردازد و منکر پیشنهاد وساطت میان دو کاندیدا می شود! شما فکر می کنید که ملت کور است؟

اما روی سخن من به نویسندگان متملق و اطرافیان چاپلوس جناب حکمتیار است و به آنان می گویم که افرادی چون شما این مرد را به این روز انداختید و تباه کردید! کسانی که هرشب برای وی خواب های دروغین می دیدند که گاهی بر اسپ سفید سوار است و یا گاهی هم در حرم به فرشته ها(!) امر بالمعروف و نهی از منکر می کند! ابعاد این تملق کار را بجائی رسانیده که اکنون حکمتیار دچار این توهم است که شاید مهدی آخرزمان باشد. جالب است که از شناگران نهر خشک، آنانی که در گذشته چنین خواب های فرمایشی را برایش می دیدند، اکنون اکثر شان در کابل زندگی می کنند وبیاد خاطرات گذشته می خندند!

در پایان به جناب حکمتیار می گویم: شما مرا به این دلیل که هوادار داعش نیستم می کوبید و هواداران داعش را مجاهد می نامید. داعش یک گروه سلفی است و شما بعنوان کسی که علیه سلفی ها کتاب نوشته اید چگونه اطمینان دارید که این گروه با شما کنار خواهد آمد؟ از جانب دیگر اگر واقعا داعش یک گروه همفکر شماست و شما با آنها تعلق خاطر دارید پس چرا با این گروه علنا اعلام بیعت نمی کنید؟ داعش که حضور گروهی چون النصره را برنمی تابد، آیا شما را خواهد پذیرفت؟ شما خبر دارید که ابومصعب السوری از همفکران ابوعمر البغدادی و ابوبکر البغدادی درمورد شما چه نوشته است؟ فقط همینقدر می گویم که اگر بدست آنان بیافتید، اگر سر دیگران را با کارد تیز ببرند، سر شما را با کارد کند خواهند برید!

دنیا از سالهای دههء هشتاد قرن بیستم بیش از سه دهه فاصله گرفته است اما شما هنوز هم درهمان دوران زندگی می کنید. نشریهء شهادت امروز اخبار یک ربع قرن قبل و وقایع جنگ مجاهدین با اتحادشوروی را با عکس های همان زمان به دست نشر می سپارد. بیائید گذشت زمان را باور کنید و بدانید که شنا در «نهر خشک» نشان سلامت عقل نیست!


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more