د منتخب اسلامی جمهوريت بنسټونه او ارزښتونه
طالبان احکام اسلامی را از نو مینویسند!
صبور
27.01.2014
هموطنان عزیز سلام،
بهار سال ۱۳۷۳ و اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان را، که به حالت وخیم و رقت باری درآمده بود، اکثراً بخاطر داریم. خبر های ناهنجار و سراپا وحشت همه روزه در گوشه و کنار کشور بگوش میرسید. گروپهای خورد و کوچکی بوجود آمده بودند که صرف برای چور، چپاول و غارت مردم بیدفاع و مسلمان ما فعالیت های شانرا شروع نموده بودند.
درهمچنین شرایط و اوضاع نامناسب بود که خبر اختطاف دو دختر جوان از ولسوالی سنگسار، ولایت کندهار که توسط یکی از قومندانهای محلی صورت گرفته بود، بگوش مردم محل و مخصوصاً ملای مسجد (ملا عمر) رسید، زمانیکه ملای مذکور از شنیدن این خبر که دخترکان بیچاره را برای استفادهء ناجایز (جنسی) از قریهء نزدیک آنها اختطاف نموده اند، بیحد متأثر گردیده و برای رهایي آنها با باشندگان آن محل مشورت نموده که بعداً تصمیم به این شد که با ۱۵ مرد مسلح به خانهء قومندان مذکور حمله نموده و دخترکان را آزاد سازند، و بعداً همان کار را عملی کردند.
ملای مذکور و طرفداران آن دیری نگذشت که با اجرأی چنین فعالیتهای شایسته و خوب خود در گوشه و کنار کندهار مشهور شده و دربین مردم نام کشیدند، و مردم آهسته آهسته با اینگرو و فعالیتهای آنها که بعداً بنام (طالبان) مشهور شدند، زیاد تر آشنا گردیدند.
بعد از گذشت چند ماه آنها به پیشرفتهای زیادی در ولایات جنوبی و جنوب شرقی کشور حاصل کردند که به بسیار آسانی ولایت بعد ولایت را در تسخیر و زیرفرمان خویش درمی آوردند. همان بود که مردم پایتخت (کابل) که همه از جنگ های تنظیمی و قومی به جان رسیده بودند، با آغوش نسبتاً باز و امیدوارانه ورود این گروه (طالبان) را خیر مقدم نمودند، تا که آنها توانستند با تلفات بسیار اندک وارد پایتخت شوند.
و روی همین آرزومندی طالبان قدرت سیاسی کشور را بدست گرفتند و با پیروی از شریعت اسلامی دولت نام نهاد شانرا در افغانستان اعلام نموده و در اولین کار هایشان پایتخت کشور را از کابل به کندهار نقل دادند.
اما متأسفانه زمانی نگذشت که با تسخیر نمودن ولایات دیگر ویا قدرتمند شدن آنها، واقعاً که قدرت بد چیز است، همین گروهء مذهبی و مسلمانان شایسته به یک گروهء کاملاً ظالم و جاهلی تبدیل شدند ، که بعد از مدت کوتاهی دیده شد که آنها نه تنها که ازارشادات پاک آسماني واحادیث مبارک نبوی پیروی نمیکنند، بلکه با اجرای اعمال خلاف اسلامی خواستند که (نعوذُ بلله) دین اسلام را از سرنو بنویسند، مانند صد ها حوادثی که توسط طالبان عملی شد من صرف به سه حادثهء آن که خوشبختانه ملیونها نفر شاهد این سه حادثهء ضد اسلامی بوده اند را درین جا بطور نمونه برای شما نقل مینمایم.
موضوعات اولی و دومی آن در رابطه با قتل دو خانم که به جرم (زنأ) یکی در استدیوم ورزشی کابل و دومی در ولایت پروان تیرباران شدند، را کمی تشریح مینمایم. میدانم که هموطنان محترم شاید آن صحنه های وحشناک و ضد اسلامی را به خاطر داشته باشند، اما بازهم میخواهم درین قسمت به شما یاد آوری نمایم تا که یکبار دیگر بدانیم که طالبان چگونه بنام اسلام و دین بقدرت رسیدند و بعداً چه کارهای ضد اسلامی و ضد انسانی را انجام دادند.
با بوجود آمدن علم و تکنالوجی (کمره های تلویزیونی، و آژانسهای خبری) جهان دیگر به یک خانهء کوچکی تبدیل شده است، و اگر واقعهء دریک گوشهء از جهان صورت بگیرد، در کوتاه ترین وقت تمام جهان شاهد آن خواهند بود. همچنانکه همه دیدیم و به یاد داریم که طالبان در زمان قدرت خود خانمی را که یک چادری آبی رنگ در سر داشت، او را در پشت موتری وارد استدیوم ورزشی کردند، و بعد ازینکه یکی از آنها چند کلمهء را از روی کاغذی که در دست داشت، خواند خانم معصوم را بشکل بسیار بیرحمانهء با ماشینداری بر سر او فیر کرد و خانم بیچاره برزمین افتاد و جان داد.
در واقعهء دومی که بصورت زیاد مانند همین واقعهء اولی بود، دیدیم که یک زن بیدفاع را در ولایت پروان به زمین نشانده اند، ویک طالب جاهل بعد از خواندن یک کاغذ اورا بصورت بسیار نامردانه و نا انسانی تیر باران میکند، یکبار نه بلکه نو (۹) مرمی به تن بیجان آن زن معصوم فیر میکند.
هموطنان محترم، خدا را شاهد بگیرید، درهمین دو حادثهء که ذکر شد، کجایش به یک عمل اسلامی و یا پیروی از احکام دین مقدس اسلام میماند؟
بیاید که به صفت یک مسلمان قرآن پاک را باز نمایم و بخوانیم که خداوند (ج) در کلام مقدس شان به ما مسلمانها چه هدایت می نماید.
خداوند توانا درسورهء شریفهء النور آیهء مبارک دوم (۲) چنین میفرمایند:
سُوۡرَةُ النُّور
ٱلزَّانِيَةُ وَٱلزَّانِى فَٱجۡلِدُواْ كُلَّ وَٲحِدٍ۬ مِّنۡہُمَا مِاْئَةَ جَلۡدَةٍ۬ۖ وَلَا تَأۡخُذۡكُم بِہِمَا رَأۡفَةٌ۬ فِى دِينِ ٱللَّهِ إِن كُنتُمۡ تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأَخِرِۖ وَلۡيَشۡہَدۡ عَذَابَہُمَا طَآٮِٕفَةٌ۬ مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ (٢)
ترجمه: زن ومرد زنأ کار، بهریک از آنها صد ضربهء (شلاق) بزنید. و در امر دین خدا، در حق آنها رأفت و مهربانی پیش نگیرید. اگر بخدا و روز آخرت ایمان دارید. و بگذارید گروهی از مؤمنان در مجازات آنها شاهد و ناظر باشند.
هموطنان مسلمان، نظر به حکم قرآن کریم کجای این عمل طالبان مطابقت داشت به امر خداوند و قرآن کریم؟
این عمل طالبان نه تنها که مطابقت به احکام قرآنی نداشت، بلکه کاملاً مخالف آن بود، خداوند (ج) نه گفته اند که تنها زن را در محضر عام بیاورید و با چنان وحشیگری تیرباران نماید. حکم الهی نه فرموده است که تنها زن معصوم و بیچاره کشته شود، بلکه به هردوی آنها (زن ومرد) زنأ کار باید به هرکدام (۱۰۰) ضربهء شلاق در جلو چشمان مؤمنان زده شود، خلاص و بس. در کجایش فرموده شده که زن را بکشید و مرد را چون زور دارد، هیچ کاری نکنید حتی نامش را نیز بمردم نگوید.
واقعهء سومی را که در ولایت هلمند رخ داده است نیز هموطنان عزیز شاید به خاطر داشته باشند. که همان مسألهء سربریدن (۱۸) هموطن مسلمان ما بجرم ویا گناه برگزاری کردن یک محفل رقص و موسیقی بود که همه آن بیچاره هارا طالبان گمراه و مزدور سربریدند. بازهم عرض نمایم که اینکار طالبان در کجای قرآن شریف آمده است که برای اجرأی یک محفل رقص و آواز همهء آنها را سرببرید؟
بلکه ما احادیثی مبارکی داریم که حضرت محمد (ص) چندین بار با خانم شان حضرت بی بی عایشه صدیقه در محافل آواز خوانی اشتراک نموده اند. موسیقی و رقص که کدام عمل ضد اسلامی نیست، پس معلوم میشود که گمراهان طالب میخواهند که دین اسلام را از نو نوشته نمایند.
همچنان میتوان گفت که طالبان با اینگونه اعمال ضد اسلامی و ضد انسانی شان چه اندازه از دین حق و اسلام عزیز فاصله گرفته اند، همان شد که در آخر کار مردم مسلمان ما برضد این گروه جاهل و گمراه برخواستند و تا امروز مزه قدرت و حکومت داری از یاد آنها نرفته و نخواهد رفت، چرا که قدرت بسیار بد چیز است.
بدبختانه که اینگونه اعمال ضد اسلامی (قتل و کشتار) مسلمانان در وطن جنگزدهء ما هنوزهم توسط طالبان ادامه دارد، ما همه روزه شاهد هستیم که طالبان با ارسال نوجوانان ساده و بیخبر ما بشکل انتحاری ده ها و صدها هموطن مسلمان مارا در گوشه و کنار مملکت به شهادت میرسانند. در حالیکه در قرآنکریم به تکرار قتل و کشتار مسلمانها را خداوند (ج) منع قرار داده اند.
خداوند (ج) در سورهء شریفه النسأ آیهء (۹۳) چنین میفرمایند:
سُوۡرَةُ النِّسَاء
وَمَن يَقۡتُلۡ مُؤۡمِنً۬ا مُّتَعَمِّدً۬ا فَجَزَآؤُهُ ۥ جَهَنَّمُ خَـٰلِدً۬ا فِيہَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَيۡهِ وَلَعَنَهُ ۥ وَأَعَدَّ لَهُ ۥ عَذَابًا عَظِيمً۬ا (٩٣)
ترجمه: و هر کی مؤمنی را به قصد بکشد، جزأ و کیفر او دوزخ است که در آن خواهد ماند، و خشم و لعنت خدا بر او خواهد بود، و برایش عذابی بزرگ آماده شده است.
طالبان چرا نمیدانند که قتل و کشتن یک مسلمان تا چه اندازه در قرآنکریم منع فرموده شده است؟
ازین سبب است که میخواهم به هموطنان مسلمان خود بگویم که این گروه (طالبان) با اجرأی چنین اعمالی ضد اسلامی و ضد بشری نه تنها که از اسلام و قرآن پیروی نمیکنند، بلکه بر خلاف آنها نیز عمل میکنند، و خلاصه که میخواهند احکام دین مقدس ما اسلام عزیز را از سر نو بنویسند، الله اکبر.
والسلام،
ع کريم حليمي
27.01.2014
سلام او احترام نه وروسته ،
[quote:5a58d9acd8]بهار سال ۱۳۷۳ و اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان را، که به حالت وخیم و رقت باری درآمده بود، اکثراً بخاطر داریم. خبر های ناهنجار و سراپا وحشت همه روزه در گوشه و کنار کشور بگوش میرسید. گروپهای خورد و کوچکی بوجود آمده بودند که صرف برای چور، چپاول و غارت مردم بیدفاع و مسلمان ما فعالیت های شانرا شروع نموده بودند.
درهمچنین شرایط و اوضاع نامناسب بود که خبر اختطاف دو دختر جوان از ولسوالی سنگسار، ولایت کندهار که توسط یکی از قومندانهای محلی صورت گرفته بود، بگوش مردم محل و مخصوصاً ملای مسجد (ملا عمر) رسید، زمانیکه ملای مذکور از شنیدن این خبر که دخترکان بیچاره را برای استفادهء ناجایز (جنسی) از قریهء نزدیک آنها اختطاف نموده اند، بیحد متأثر گردیده و برای رهایي آنها با باشندگان آن محل مشورت نموده که بعداً تصمیم به این شد که با ۱۵ مرد مسلح به خانهء قومندان مذکور حمله نموده و دخترکان را آزاد سازند، و بعداً همان کار را عملی کردند.
ملای مذکور و طرفداران آن دیری نگذشت که با اجرأی چنین فعالیتهای شایسته و خوب خود در گوشه و کنار کندهار مشهور شده و دربین مردم نام کشیدند، و مردم آهسته آهسته با اینگرو و فعالیتهای آنها که بعداً بنام (طالبان) مشهور شدند، زیاد تر آشنا گردیدند. [/quote:5a58d9acd8]
دغه نقل ټول ساخت او بافت دی ، حقیقت نه لري
محترم او مکرم صبور صاحب !
یوه پوښتنه لرم ، تاسو د رجم او سنګسار حکم منئ ؟؟
درنښت
صبور
30.01.2014
برادر نهایت محترم حلیمي صاحب اسلام علیکم و رحمة الله،
تشکر از لطف شما، ما افغانها واقعاً به شخصیتهای دانسته و عالم مانند شما ضرورت داریم که با همچنین رهنمای هایشان ما را همیشه لطف نمایند.
در بارهء سنگسار نظر بنده را پرسیده بودید، من منحیث یک مسلمان هر آن موضوعیکه در قرآن کریم و احادیث مبارک رسول اکرم حضرت محمد (ص) یاد آوری شده است، صد در صد قبول دارم.
موضوع سنگسار در چند احادیث یادآوری شده است، قسمیکه دریک موضوع میخوانیم که یک مرد نزد حضرت محمد (ص) آمد و گفت یا رسول الله من مرتکب زنأ شده ام.
حضرت بمردم گفتند که اورا باسنگ بزنید که برود، مردم او را با سنگ زدند و آن مرد از نزد حضرت فرار کرد و دور شد، اما مردم محل او را تعقیب کردند، و با زدن سنگها اورا کشتند.
زمانیکه مردم واپس نزد رسول اکرم (ص) آمدند، حضرت از ایشان پرسید که چه کردید، آنها گفتند که او را کشتیم.
اما رسول (ص) به آنها فرمودند: که من به شما نه گفتم که او را بکشید، من گفتم که فقط او را از پیش نظرم دور کنید.
ما باید بخاطر داشته باشیم که حضرت محمد (ص) را خداوند رحمان منحیث (رحمت العالمین) فرستاده بودند.
اما ما درین چند دهه شاهد کارها و اعمالی از طرف گروه های چون القاعده، طالبان و منافقان دیگران هستیم که اکثراً از خشونت های قبیلوی، فتنه های قومی، کینه های منطقوی و هزاران جنایتات دیگری که اصلاً هیچ کدام رابطهء با احکام دین مقدس ما اسلام عزیز ندارند، مگر آنها زیر نام دین و مذهب سر مردم اجرأ میکنند که برای ما مسلمانها قابل قبول نمیباشد.
به امید رهنمایي های بیشتر شما،
بااحترام،
میرویس
31.01.2014
محترم صبوراو عالي جناب ع. کریم حلیمي صاحب، السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته.
صبور وروره، ستاسې لیکنه مې سرتر پایه په دقت ولوستله، او د عالیقدرحلیمي ځواب او پوښتنه مې هم ولوستل.
د صبور صاحب، په څرګندونو علاوه نور هم داسې پیښ شوي چې محترمو طالبانو، نه یوازې دا چې دداسې کوم شرعي ثبوت نه پرته چې عیني شاهدان تیرشي، او د زناکارۍ عمل لکه شریعت چې ویلي، همغسې ثبوت کړي، او د زنا شریکباڼي اعتراف پرې وکړي، يه پټو سترګو او یو اړخیز ډول زنانه یا چانواري کړې او یایې د خپلې کورنۍ سره تبعید کړیده، او نارینه چې په یوه حالت کې زنا کارد طالبانو د قوماندان ورورؤ، سترې سترګې کرزي. که تاسې غوښتي وي، ټوله کیسه یې درته کولای شم.
محترم ع. کریم حلیمي صاحب، لکه څنګه چې مې اوریدلي زناکاران باید سنګسار شي، د طالبانو لخوا د هغوی چانواري کول، د حدودو نه د طالبانو سر غړونه، نه بلل کیږي، اویا په حدود کې د طالبنو تصرف نه ګڼل کیږي؟
لکه څنګه چې صبور صاحب ویلي، چې په فرانکریم کې د زنا کارانو د سنګسارۍ په برخه کې کوم آیت شریف وجود نلري، او یوازې د اسلام د ستر پیغمبر محمد صلی الله علیه وصلم حاضرینو ته امر کړئ ؤ چې هغه زنا کار دې، د ډبرو په ویشتلو تر هغې و ځغلوی چې د انظارو نه غیب شي، نه دا چې سنګسار یې کړي او ویې وژني.
حلیمي صاحب، پدې برخه کې ستاسې پوهه څه ده؟
په درنښټ.
pattang
31.01.2014
ميرويس خانه که شکمنه چټلي چېرې پيداشي نو دخپل صليبي بادار
دخوشالې لپاره غومبر وهې او ګرځې پرې راګرزې !
[[حليمي صيب نده واضح کړې چې کوم شی واقعت نلري ]]!
ايا دحليمي صيب دغه شاهدي چې پخپله په صحنه کې نوو دمحکمې
لپاره دقبلېدو وړ ده ؟ نه هغه هيڅ وخت نشي کېدی !
دا نور درواغ دې هم له پښتو او هم له اسلامه وتلي ! که څوک ستا
په خبرو چې دابتدایې انسان مفکوره پکښې پرته ده اعتبار وکړي نو
هغه به ستا پردود [واحدالحجروي ]انسان وي !
داچې ته لېبراله غربي ديموکراسي غواړې هغه ستا خپل کار دی خو په
درواغو د خپل ايمان مه خرڅوه !
[quote:12cf7fba86="میرویس"]محترم صبوراو عالي جناب ع. کریم حلیمي صاحب، السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته.
صبور وروره، ستاسې لیکنه مې سرتر پایه په دقت ولوستله، او د عالیقدرحلیمي ځواب او پوښتنه مې هم ولوستل.
د صبور صاحب، په څرګندونو علاوه نور هم داسې پیښ شوي چې محترمو طالبانو، نه یوازې دا چې دداسې کوم شرعي ثبوت نه پرته چې عیني شاهدان تیرشي، او د زناکارۍ عمل لکه شریعت چې ویلي، همغسې ثبوت کړي، او د زنا شریکباڼي اعتراف پرې وکړي، يه پټو سترګو او یو اړخیز ډول زنانه یا چانواري کړې او یایې د خپلې کورنۍ سره تبعید کړیده، او نارینه چې په یوه حالت کې زنا کارد طالبانو د قوماندان ورورؤ، سترې سترګې کرزي. که تاسې غوښتي وي، ټوله کیسه یې درته کولای شم.
محترم ع. کریم حلیمي صاحب، لکه څنګه چې مې اوریدلي زناکاران باید سنګسار شي، د طالبانو لخوا د هغوی چانواري کول، د حدودو نه د طالبانو سر غړونه، نه بلل کیږي، اویا په حدود کې د طالبنو تصرف نه ګڼل کیږي؟
لکه څنګه چې صبور صاحب ویلي، چې په فرانکریم کې د زنا کارانو د سنګسارۍ په برخه کې کوم آیت شریف وجود نلري، او یوازې د اسلام د ستر پیغمبر محمد صلی الله علیه وصلم حاضرینو ته امر کړئ ؤ چې هغه زنا کار دې، د ډبرو په ویشتلو تر هغې و ځغلوی چې د انظارو نه غیب شي، نه دا چې سنګسار یې کړي او ویې وژني.
حلیمي صاحب، پدې برخه کې ستاسې پوهه څه ده؟
په درنښټ.[/quote:12cf7fba86]
طیب زابلی *
01.02.2014
السلام علیکم ورحمة الله
میرویس صیب له طالبانو سره دبغض په وجه له صریح
اسلامی احکامو او حدودو څخه انکار کوی،
داپه کوم حدیث کی راغلی دی چی رسول الله صلی الله علیه وسلم
صحابه کرامو ته وویل چی دا سړی په ډبرو ویشتلو سره له انظارو څخه
غیب کړئ؟ وژنئ یی مه،
بلکی رسول الله صلی الله علیه وسلم دا ورته ویلی دی :ارجموه) سنګسار یی کړئ
په ډبرو یی ووژنئ،
او درسول الله صلی الله علیه وسلم په امر سره یو سړی نه بلکی ډیر خلک رجم شوی دی
او ټول سنګسار شوی او وژل شوی دی،نه دا چی له انظارو غیب شوی دی،
له سنګسار څخه انکار په دین کی ښکاره تحریف او لویه ګمراهی ده
عمرابن خطاب رضی الله عنه یو وخت پر منبر ولاړ وو او داسی وویل:
(سنګسار دالله (ج) حکم ده چی پر رسول الله یی نازل کړی ده،رسول الله صلی الله علیه وسلم سنګسار کړی ده،ابو بکر صدیق سنګسار کړی ده موږ به سنګسار کوو او په آخره زمانه کی به داسی ګمراهان پیدا سی چی له سنګسار څخه به انکار کوی،)
او رسول الله صلی الله علیه وسلم ویلی دی چی په آخره زمانه کی به بې علمه جاهلان خلک فتوی ورکوی ځانونه به هم ګمراه کړی او نور به هم ګمراه کړی،
مطلب دا میرویس صیب په سیاست کی چی هرڅه وایی هغه ستا کار ده
خوپه دینی مسائلو کی چی علم نه لري بیا ګوتی مه پکی وهه،
بل دادرته وایم چی ته خو یومثال وړاندی که په کومه محکمه کی
ته حاضر وی چی طالبانو پریوښځه یاسړی بې اقرار او شاهدانو دسنګسار
حکم وکړ؟ او که هسی بی ځایه تورونه لګوی،
[ عن جابر قال رجم النبي {صلى الله عليه وسلم} رجلاً من أسلم ورجلاً من اليهود وامرأة]
[عن ابن عباس قال : قال عمر : قد خشيت أن يطول بالناس زمان حتى يقول القائل : ما نجد الرجم في كتاب الله عز وجل ، فيضلوا ، بترك فريضة أنزلها الله عز وجل ، ألا وإن الرجم حق إذا أحصن الرجل وقامت البينة ، أو كان الحمل ، أو الاعتراف ، فقد قرأناها ، وقد رجم رسول الله صلى الله عليه وسلم ، ورجمنا بعده]
pattang
01.02.2014
زابلی صيب اسلام عليکم !
داسې مالوميږي چې cia نه يواځې کلتوري مکروبونه
په کار اچولي دي بلکې په اسلامي احکاموکې یې مکروبونه پيدا کړي دي
چې اسلام هم اول لکه دعيسويانو مذهب له لارې کوږ کړي او بيایې له
عقيدوي صحني ځخه وباسي !
د اسلامي پوهانو دا وظيفه ده چې دغه د اسلام دضد مکروب په خپله
اسلامي عقيده او اسلامي پوهې سره له ټولنې ځخه وشړي ، رسوا او
منزوي یې کړي !
متوجه اوسۍ انتي اسلامي وېروس افغانستان ته راغلی !!
ع کريم حليمي
02.02.2014
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
درنو او مکرمو او محترمو وړونو ، صبور صاحب ، میرویس صاحب ، پتنګ صاحب ، او طیب زابلی صاحب ، هیله مندیم چې تاسي او له دوستانو سره روغ او جوړ اوسی ،
ستاسو له جوابي لیکنو نه مننه کوم ، او کور مو ودان
تاسو له ما نه هم پوښته کړې وه ،
الحدود : زه د (حدود ، قصاص ، دیات ) په باب خپل شخصي نظر نه لرم ، زه قران او حدیث نبوي په سر او سترګو منم ، او بس
د زاني او زانیة په باره کښی رب العزت داسي فرمايي چه :
الزانية والزاني فاجلدوا كل واحد منهما مئة جلدة ولا تأخذكم بهما رأفة في دين الله إن كنتم تؤمنون بالله واليوم الآخر وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين .
پښتو معنیٰ : زنا كاره ښځه او زناكار سړى ، له دواړو نه هر يو سل درُى ووهئ.او پردوى باندې د زړه ســـــــــوې احســـــاس دې دالله د دين په باب په تاسې كې نــــــــــــــــــــــه پارېږي كه تاسې پرالله تعالٰى او داخرت په ورځ باندې ايمان لـــــــــرئ.او هغو ته د سزاوركولو په وخت كښې دې د مؤمنانو يوه ډلــــــــــــــه موجوده وي
او په بل آیات کریمه کښي داسي فرمايي چه :
الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما البتة نكالاً من الله والله عزيز حكيم
پښتو معني يې : محصن او محصنه هغه وخت چه دوی زناوکړي نو پسله هغه ئې سنګسار کړی ، دوی دواړه سنګسار کړئ له جهته د عذاب یعني
له جهته د حــــــــــــــد هغســــــــــــــــي حد چه ثابت وي له الله پاک څخه ، الله پاک غالب او خاوند د حکمت دی
درنښت
pattang
02.02.2014
دقدر وړ حليمي صيب اسلام عليکم!
داخو ماته د کلي دمسجد له ملا صيب او خپلو سپين ږيريو نه مالومه ده
که چېرې مجرده ښځه/نجلی او مجرد سړی/ځوان زنا وکړي نو مرګ يې
ناروا دی او سزا یې دورې وهل دي [څو دورې ؟ اوس مې هيرې شوې
دي ] او که مجرد نوي بايد سنګسار شي !
داچې هغه وخت ټوپک نه وو نو ځکه سنګسار ذکر شوی او که څرنګه بل
حکمت دی ؟؟ زمونږ په خواکې به یې په ډزو وژل او زما يوه واقعه
په ياديږي چې سړی یې په ډزو مړ که او ښځې په تېښته بل قام ته پنا
يووړه !
حليمي صيب کولی شې چې موضع ته وضاحت ورکړې؟
ـ که هلک او نجلۍ مجردان وي نو سزا یې دورېې دي او بايد نکاح
سره وتړي ! څو دورې او څرنګه ؟ هګۍ په تخرګ کې نيول کيږي ؟
-که سړۍ متاهل وي او ښځه نه او يا بر عکس وي نو شرعي جزا یې
به یې څرنګه وي ؟
که پردې اړه عملي مالومات راکړې مننه !
ع کريم حليمي
02.02.2014
دروند او محترم پتنګ صاحب ، وعلیکم السلام و رحمة الله و برکاته
[code:1:0f3ac5206e]داچې هغه وخت ټوپک نه وو نو ځکه سنګسار ذکر شوی[/code:1:0f3ac5206e]
نه نه ! ګرانه داسي نه ده چه : توپک نه وو ، غشي خو وه
ګرانه داچه په نص (صریح ، واضح او روښانه کلام ) کښي فارجموهما
فرمایلي دي ، نو طرز عمل باید رجم وي ، د ډبرو په طرز عمل کي حکمت داسي دی چه : کله چه اوله ډبره ور غورځول کيږي او پر سر او کلګي (رأس )ولګیږي ، [color=green:0f3ac5206e]انسان بې حسه شي [/color:0f3ac5206e] نور چه هر څومره ډبري ور غورځوو هغه ئې د مرګ سبب کیري ، بیله کوم عذاب نه
و مجرم ته جزا او سزا ور کول حــــــــق ده ، خو د داسي جزا او سزا حق نه لرو چه د جزا او سزا په طرزعمل کښي ، مجرم عذاب او سکنجه وویني یا احساس کړي ، د مجرم په عذابول هم جــــــــــرم دی
ابـــــــــــداً په شریعت کښي د مجرم و [color=red:0f3ac5206e]تعذیب[/color:0f3ac5206e] ته حق نسته
نوټ : سحرايي محکمې ، او جرګې د جزا حق نه لري ، جرګې او سحرايي محکمې شرعاً تنها او نتها د جوړي او روغي حق لري ( فأصلحوا بينهما)
[quote:0f3ac5206e] که هلک او نجلۍ مجردان وي نو سزا یې دورېې دي او بايد نکاح
سره وتړي ! څو دورې او څرنګه ؟ هګۍ په تخرګ کې نيول کيږي ؟
[/quote:0f3ac5206e]
د نکاح د عقد په وخت کښي ، که د عقد الفاظو ته دقت وکړو ، علماء له داسي الفاظ نه کار اخلي ( [color=red:0f3ac5206e]تا قبوله کړې وه !!!!!!، [/color:0f3ac5206e][color=cyan:0f3ac5206e]او قبوله کړېده [/color:0f3ac5206e])یعني په ماضي او مستقبل په دواړو وختونو کي مشروعیت پېدا سي
او د هګۍ په تخرګ کې نيول سبب : چه قاضي د خپل قانوني قدرت څخه سوء استفاده و نه کړي ، یا ویلی سم چه د سوء استفادې مخه ونیول شي ، ( Abuse of power)
[quote:0f3ac5206e]که سړۍ متاهل وي او ښځه نه او يا بر عکس وي نو شرعي جزا یې
به یې څرنګه وي ؟ [/quote:0f3ac5206e]
ستاسي سوال یو بدیهي ، اظهر من الشمس رامعلومیږي ،
د هجرت په زمانه کښي په مدینه المنوره کي ، یو سړي پر یوې ښځی تېرئ وکړی ، او ښځي نارې او غالمغال جوړ کئ ، مهاجر ئې کمک ته راغله ، او په سړي پسي ئې هڅي وکړي ، سړی ئې ونیولی ، او را ئې وستلی و دا ښځی ته او ښځي وویل چه هم دغه سړی دی ، نو وروسته ئې د واړه و سردار عالم ته را وستل ، سردار عالم ښځي ته رخصت ور کړ ، او سړی ئې سنګسار کئ . (سنن الترمذي ، باب ما جاء في المرأةِ إذا استکرهت علی الزنا)
او چه راسو د مجرد او متاهل و پوښتني ته : د مجرد د سنګسار حق چاته نسته ، په فاعل او مفعول کي ،چه هر یو متاهل وي هغه رجم کیږي ، او مجرد به په دروو وهل کیږي
درنښت
pattang
02.02.2014
حليمي صيب ډيره مننه !
دافغانستان ټولنه ډيره ډيره وروسته پاتې ده ! په خينوځايو کې دشرعي
احکاموپرځای دودي او قومي احکام ، لارې او چارې عملي کېږي !
نو که دتيږې پر ځای چې په سر یې پرې ولي ترڅو چې بې حسه شي
ولې اوس پېچکاري نه ورکول کيږي ؟
ايا داسې يو عمل به دشريعت مخالف وي ؟
ع کريم حليمي
02.02.2014
[quote:8837573d52]ولې اوس پېچکاري نه ورکول کيږي ؟
ايا داسې يو عمل به دشريعت مخالف وي ؟ [/quote:8837573d52]
د اولي ډبري او پېچکارۍ نتیجه بې حسي ده ، نو بیا ولي پېچاري وکاره وو ، پېچکاري د بنده تجربه ده اما سنګسار د الله ج حکمت دی
،که پېچکاري ور کړو نو په دستور إسلامي او قاعده اسلامي کښي نه منونکې مداخله ده
درنښت
صبور
04.02.2014
هموطنان محترم سلام اعلیکم و رحمة الله،
برادر نهایت گرامی حلیمی صاحب تشکر ازینکه موضوع اصلی را یک بار دیگر بیاد همه آوردید چنانکه من نیز یاد آوری نموده بودم، که کجا بود آن مرد یکه آن عمل شیطانی (زنأ) را انجام داده بود؟ زنأ که تنهایی نمیشود.
چنانچه شما نوشته اید:
د هجرت په زمانه کښي په مدینه المنوره کي ، یو سړي پر یوې ښځی تېرئ وکړی ، او ښځي نارې او غالمغال جوړ کئ ، مهاجر ئې کمک ته راغله ، او په سړي پسي ئې هڅي وکړي ، سړی ئې ونیولی ، او را ئې وستلی و دا ښځی ته او ښځي وویل چه هم دغه سړی دی ، نو وروسته ئې د واړه و سردار عالم ته را وستل ، سردار عالم ښځي ته رخصت ور کړ ، او سړی ئې سنګسار کئ . (سنن الترمذي ، باب ما جاء في المرأةِ إذا استکرهت علی الزنا)
برادر محترم زابلی شما نوشته اید: [ما نجد الرجم في كتاب الله عز وجل] یعنی که سنگسار در قرآن شریف موجود بود.
پس لطف نماید به ما بگویید که اگر در قرآن کریم موجود بوده در کدام بخش او بوده و حالا چه شده است؟
زیرا هیچ قدرتی در جهان نمیتواند که قرآن کریم را تغییر بدهد، قرار خداوند (ج) در سُوۡرَةُ الحِجر چنین فرموده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿۹﴾
ترجمه: [بدون شک ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده ايم و قطعاً نگهبان آن خواهيم بود.]
زابلی صاحب راجع به آن حدیث که من نقل کرده بودم، شما سوأل نموده بودید که:
داپه کوم حدیث کی راغلی دی چی رسول الله صلی الله علیه وسلم
صحابه کرامو ته وویل چی دا سړی په ډبرو ویشتلو سره له انظارو څخه
غیب کړئ؟ وژنئ یی مه.
نشانی ویا معلومات آن حدیث مبارک چنین است:
سورة القيامة الآية 15
المسألة الرابعة قوله تعالى: {وَلَوْ أَلْقَىٰ مَعَاذِيرَهُۥ} ومعناه لو اعتذر بعد الإقرار لم يُقبل منه. وقد اختلف العلماء فيمن رجع بعدما أقرّ في الحدود التي هي خالص حقّ الله؛ فقال أكثرهم منهم الشافعيّ وأبو حنيفة: يقبل رجوعه بعد الإقرار. وقال به مالك في أحد قوليه، وقال في القول الآخر: لا يقبل إلا أن يذكر لرجوعه وجهاً صحيحاً. والصحيح جواز الرجوع مطلقاً؛ لما روى الأئمة منهم البخاري ومسلم أن النبيّ صلى الله عليه وسلّم رد المقرّ بالزنى مراراً أربعاً كل مرّة يُعرِض عنه، ولما شهد على نفسه أربع مرات دعاه النبيّ صلى الله عليه وسلّم وقال: «أبكَ جنون» قال: لا. قال : «أُحْصِنتَ» قال: نعم. وفي حديث البخاريّ: «لعلّك قَبّلت أو غمزت أو نظرتَ». وفي النّسائيّ وأبي داود: حتى قال له في الخامسة «أجامعتها» قال: نعم. قال: «حتى غاب ذلك منك في ذلك منها» قال: نعم. قال: «كما يغيب المِرود في المُكْحَلة والرِّشاء في البئر». قال: نعم. قال: «هل تدري ما الزنى؟» قال: نعم؛ أتيت منها حراماً مثل ما يأتي الرجل من أهله حلالاً». قال: «فما تريد مني»؟ قال: أريد أن تطهرني. قال: فأمر به فَرُجم. قال الترمذيّ: وأبو داود: فلما وجد مَسَّ الحجارة فَرَّ يشتد، فضربه رجل بلَحْي جَمَل، وضربه الناس حتى مات. فقال النبي صلى الله عليه وسلّم: «هَلاَّ تركتموه» وقال أبو داود والنَّسائي: ليتثبت رسول الله صلى الله عليه وسلّم، فأما لترك حَدّ فلا. وهذا كله طريق للرجوع وتصريح بقبوله. وفي قوله عليه السلام: «لعلك قَبَّلْتَ أو غمزتَ» إشارة إلى قول مالك: إنه يقبل رجوعه إذا ذكر وجهاً.
[تفسير القرطبي]
درین حدیث شریف رسول الله (ص) بصورت واضح فرموده اند که من بشما نگفته بودم که آن مرد را بکشید، تنها گفتم که اورا باسنگ بزنید تا از پیشرویم دور شود.
در آخر باید یاد آور شوم زمانیکه در قسمت نوشته های محترم پتنگ خواندم که ایشان نوشته اند:
حليمي صيب ډيره مننه !
(طالبان) ډيره ډيره وروسته پاتې ده ! په خينوځايو کې دشرعي
احکاموپرځای دودي او قومي احکام ، لارې او چارې عملي کېږي !
واقعاً خوشحال شدم، زیرا که هدف من نیز همین است تا به هموطنان عزیزم چهرهء اصلی طالبان را که با نادانی ها و بیسوادی هایکه دارند، احکام خداوندی را اکثراً بصورت نادرست ویاهم در بعضی مواقع خلاف آنها عمل میکنند، همانطوریکه در سه (قصه) بالایی اشاره نموده ام، که متأسفانه طالبان از روی جهالت و نادانی از قوانین پاک آسمانی سرپیچی کرده و از اوامر نادرست و غلط اشخاص بیگانه (دشمنان دین و مردم ما) پیروی میکنند.
بازهم تشکر از لطف و پشتیبانی های هریک شما عزیزان.
والسلام،
pattang
04.02.2014
صبور خانه زما خبرې د غلطې کړې دي ما د طالبانو نوم ندی اخيستی
ما دافغانستان اولس او خلک ياد کړي دي چې طالب یې هغه منوره اوعادله
طبقه دی! دانور خو ټول يا جنګي جنايتکاران ، يا خلقيان او يا جهادي
قمار بازان او اسلام خرڅونکي دي !!
صبور
07.02.2014
برادر محترم پتنګ صاحب، شما نوشته اید:
[صبور خانه زما خبرې د غلطې کړې دي ما د طالبانو نوم ندی اخيستی ما دافغانستان اولس او خلک ياد کړي دي، دافغانستان ټولنه ډيره ډيره وروسته پاتې ده ]
با عرض معذرت من خواستم که گناه شما را کمتر سازم، چرا که شما به تمامی ملت غیور و مجاهد ما توهین نموده اید، اما بازهم اکثریت هموطنان باانصاف و متدین ما با این طرز دید ویا نظریهء شما کاملاً مخالف خواهند بود، زیرا که شما تمام مردم شریف و نجیب افغانستان را عقب مانده ویا نادان و جاهل خطاب نموده اید.
اما من تنها یک گروپی از افغانها (طالبان) را که نظر به سادگی ویا نادانی هایشان بجای اینکه اوامر خداوند (ج) را اطاعت و پیروی نمایند؛ از اوامر منافقان چون القایده و مزدوران حلقه بگوش آنها (طالبان خارجی) پیروی و اطاعت میکنند.
ما افغانها میخواهیم که به آنعدهء از هموطنان فریب خوردهء خود خاطر نشان سازیم که این گروه ها زیرنام دین و مذهب به قتل و کشتار مردم مسلمان و مظلوم ما کمر بسته اند، همچنان سه مثال زنده برایتان پیش کردم، چرا شما بازهم خود را به نافهمی ویا بیخبری میزنید؟ آیا آن مثالهای زندهء که نوشته ام، درست نیست؟ ویا اینکه شما طرفدار و امیدوار آمدن چنان شرایط (خدای نخواسته) هستید؟
ما افغانها دشمنان مردم و کشور خود را بسیار بخوبی شناخته ایم، از همان سبب است که مردم غیور و مسلمان ما دیگر گروه های جنایتکار چون القایده، طالبان و ناحقانی را قبول ندارند، و با همه نیرو و توان شان با آنها مبارزه خواهند کرد، انشأ الله و تعالی.
والسلام،
pattang
08.02.2014
[quote:6bd3b00376] افغانها دشمنان مردم و کشور خود را بسیار بخوبی شناخته ایم، از همان سبب است که مردم غیور و مسلمان ما دیگر گروه های جنایتکار چون القایده، طالبان و ناحقانی را قبول ندارند، و با همه نیرو و توان شان با آنها مبارزه خواهند کرد، انشأ الله و تعالی. [/quote:6bd3b00376]
ته وروره خوشې لګيايې ! دوښمنان ستاسو په منځ کې خپلې چړچې کوي
او تاسو غلوي تاسو یې ښه پېژنۍ خو تاسو هم ګډ کار ورسره کوۍ!
اتل
12.03.2014
السلام علیم
صبور وروره، د پتنګ چرګ یوه پښه لري. د یوه سړي تکیه کلام [چي دي] ؤ. خلکو ورته ویل چې دا تکیه کلام ستاسې په خبرو کې ځنډ راولي، بې حده زیات یې استعمالوی، دا تکیه کلام نور بند کړه.
هغه په ځواب کې وویل[چې دي، دا تکیه کلاک چې دي، چې پرې مړ هم شم چې دي، نه بندوام چې دي].
پتنګ هم چې دي، چې که طابان چې دي، که هرڅومره چې دي، د اسلام سره چې دي، او ولس سره چې دي، خیانت وکړي چې دي، نه پریږدي چې دي.
پتنګ صاحب چې وایي چې ملک پس پاتې دئ، خو په تیره یوه لسیزه کې طالبانو نور هم د قهقرا لورته ټیل وهلئ او لا یې لاس ندې ترې اخیستئ او نور یې ځپي.
پتنګ په آلمان کې د غرب د پرمختګونو په امتیازاتو چړچې کوي، او غرب بیا غندي هم.
پتنګ یې هم خوري او هم مښوکه څنډي.
الله جل جلاله دې پتنګه ته عقل ورزده کړي.
که عقل لري، نو ورله پکار دي چې دافغانستان د سرسپرده دښمنانو د غلامۍ نه لاس وخلي او مسلمان پښتون افغان شي. چې دي.
پتوال
23.06.2014
درنو ګډنوالو ته سلامونه او نېکې هیلې!
۱- په ورزشی ستدیوم کې پیښه په سخت مجرد شکل بیان شوې ده ، حال داچې په زناکارې ښځې باندې د محکمې حکم مخکې صادر شوی او اعلام شوی و نو د شهادت او شاهدانو مسله هم به کې حل وه نو ځکه په زرګونو خلکو له جملې څخه به ورزشي ستدیوم کې یو تن هم د نوموړې ښځې په ویشتلو باندی جزیترین عکس العمل، تنقید ، پوښتنه اویا تش هیبت قدرې هم ونه ښوده او دا سزا ورته طبیعی او بالکل نورمال وبریښدله .
۲- رجم د سنګسار ته وایی او اړونده ایت شریف یې محترم استاد حلیمي صاحب بیا ن کړ، خو متاسفانه تاسو له دغه قرانی استناد څخه کار نه اخلئ او یواځې په حدیث استناد کوئ، حال داچې په حدیث باندې له موجود ایت څخه وروسته استناد کیږي.
همدارنګه هغه ښځه چې د الله رسول له سزا څخه معاف کړه او یواځې زنا کار سړی یې په سزا ورساوه، هغه زنا کاره نه وه ، ځکه چې د زور له لارې پرې تیری شوی و نو معاف شوه.
۳- که څه هم په ټوپک ویشتل شرعی شکل نه دی خو طالبانو د درد د کموالی او د وژلو د آسانۍ له پاره دغه ډول ته ترجیح ورکړې ده چې تعمیمول یې سم نه دي.
۴- په نڅا او موسیقی مرګ په اسلام کې نشته، خو لکه څنګه چې د ورزشي ستدیو ټوبکي رجم مجرد بیان شوی کیدای شی داپیښه تر هغې هم زیات مجرده (ناسمه) بیا شوی وي او حقیقت یې بل ډول وي، که نه نو موسیقی او نڅا خو هېڅکله د مرګ سزا نه لري!
زما په اند د طالب تیروتنې په دینی اړخ کې دومره نه دي خو په ملی اړخ کې زیاتې او خطر ناکې دي، که د ISI له فشار څخه آزاد شي نو ملی خطاګانې به هم ونه لري. نو دا باید د عام قانون په توګه ومنل شی :
څوک چې د وطن آزادي غواړي پخپله باید آزاد اوسي که نه نو دبری په صورت کې به هم وطن له خپلې غلامۍ سره په نوې غلامۍ اخته کړي.
دا تریخ برخلیک د هیواد خلکو دوه ځلې د مجاهدینو اوبیا شمالی ټلوالې له لاسه ولید او طالبان هم ترې نه لومړی ځل مستثنا پاتې وو او نه به هم بل ځل مستثنا پاتې شي !!! کُلُّ یَومٍ بتر !
.