د موضوعګانو سرپاڼه

نړيوال ښکيلاک او د لرو بر افغان دازادۍ غورځنګ

قدرت و خان خاني مهمتر از هر چیز است!؟!

صبور
13.11.2013

خواهران و برادران محترم سلام،

یک آگاه امور سیاسی که نمیخواهد نامش گرفته شود میگوید که دراین اواخر روابط تحریک طالبان پاکستاني (تي تي پي) و شبکه حقانی در حالت بسیار خرابی قرار دارد.
این آگاه مسایل سیاسی به این باور است که حلقه وابسته به حکیم اله محسود و جلال الدین حقانی دروزیرستان از نفوذ زیادی برخوردار اند و هردوگروپ از لحاظ قدرت و نفوذ با همدیگر در حد رقابت و دشمني های خاموشانه و سري قرار گرفته اند. افراد و قوماندانان حکیم اله محسود درمناطق قبائیلی دروزیرستان بسر میبرند مگر قوماندانان و افراد سرشناس شبکه حقانی دراسلام آباد اند .
قرارمعلومات این آگاه امور سیاسی، قوماندانان شبکه حقانی به شمول نصیرالدین حقانی دراسلام آباد ، مری ، ایبت آباد منازل زیبا دارند و مناسبات پنهان تجارتی درمناطق میرامشاه ، تل و خوست دارند و با موتر های مودل سال به اسلام آباد پشاور ایبت آباد ، مری و میرامشاه رفت و آمد میکنند درحالیکه افراد و قوماندانان حکیم اله محسود در وزیرستان مخفی اند و از مخفی گاه های آنان به جز اعضای شبکه حقانی دیگر هیچکس اطلاع نداشته است چرا که این دو دسته میان هم روابط نزدیک خانواده گی و خویشاوندی نیز دارند.
ازینگونه اسناد پیداست که تحریک طالبان پاکستاني (تي تي پي) از فعالیتها و قدرت نمایي های گروه حقاني، که اصلاً از یک قوم مهاجر و فراري از آنطرف سرحدات میباشند، که باید مانند دیگر مهاجران افغاني در فقر و بیچارگی زندگی نمایند؛ اما این گروه بهتر از وزیران و حتی خانان آن مناطق با شان و شوکت زندگی میکنند، بر آنها خوش نمیخورد.
در نتیجه همین آسایش و قدرت نمايي های گروه حقاني باعث خشم و نفرت در بین گروه طالبان و لشکر جنگوي و دیگران شده و ازین سبب است که دشمني های آنها به اندازهء رسیده است که حتی برای ازبین بردن یکدیگر دست به پلانها و نقشه های زده که درین اواخر ما شاهد بعضی از آن فعالیتها (قتل حکیم اله محسود و نصیرالدین حقاني) در منطقه بوده ایم.

ازین فعالیتها و دشمني های آنها مردم ما چنین نتیجه میگیرند که جنگها و ویرانگری های این گروه های گمراه فقط و فقط از برای بدست آوردن قدرت و مال دنیا بوده؛ نه از دین ونه هم از حالت مردم بیچاره کدام خبری دارند.
آنها تنها از نام دین و مردم به نفع خود استفاده کرده و در آینده نیز خواهند کرد.
و یک موضوع دیگر اینکه آنها برای بدست آوردن قدرت حتی از جان برادر سکهء (اصلي) خود میگذرند؛ چه رسد به جان یک مهاجر افغاني ویا خارجي آنطرف سرحد.

والسلام،


طیب زابلی *
14.11.2013

داصرف ددوو مجاهدو ډلو ترمينځ شیطنت او تبلیغات دی هیڅ حقیقت نه لری،بلکی دا بالکل د دوو وروڼو په شان ګذاره سره کوی،
او دغه اګاه امور شیطانی چی دنوم له ښودلو ډډه کړی ده داهم داوجه ده چی دا خبره هرچاته شیطنت ښکاری ،


صبور
19.11.2013

هموطن عزیز و خوش باور من جناب زابلی سلام،

قراریکه قبلاً نیز یاد آوری نموده ام، بازهم میگویم، اگر شما متوجه شوید، اول قتل حکیم اله محسود و بعد از یک مدت خیلی کم قتل نصیرالدین حقانی، توسط مردان تفنگدار، موترسایکل سوار، این خود چه را واضح میسازد، در حالیکه این دو شخص روابط فامیلی نزدیک و خویشاوندی داشتند، در یک مدت کم بطور نامعلوم و ذیرکانه به قتل رسیدند.
از نظر ما افغانها اینگونه قتلها یک موضوع را میرساند که این هردو در اثر مخالفت ها وبد بینی های قومی، قبیله یي، ویا هم مسایل قدرت و قدرت طلبی توسط همدیگر به قتل رسیده اند.
اگر شما خوش ندارید، حق دارید، مگر من هیچ موضوع دیگر را درین باره نمی بینم.

با احترام،


طیب زابلی *
21.11.2013

این صرف یک تصادف است


صبور
27.11.2013

برادر محترم زابلی صاحب امیدوارم که بازهم سلامهای بنده را بپذیرید،

خدا کند که صحتمند و سرحال باشید. من شخصاً از حسن نیّت و ایمان قوی شما بیحد خوشحالم، اما اگر بدانید که دشمنان دین و مردم مسلمان ما ازهمین ایمان راسخ و قلب پاک ما و شما چگونه به نفع خود و پلانهای شوم و ابلیسانهء شان استفاده میکنند، شاید آن وقت با من هم نظر شوید.
شخصاً خودم هیچگاه بر علیه دین مقدس اسلام (خدای نخواسته) حرف نه زده ام و انشأ الله در آینده هم نخواهم زد، اما تشویش و نگرانی من از آن انسانها و گروه های است که به نام دین و مذهب دربین مسلمانها شیطنت و تفرقه و برادرکشی را دامن میزنند.
مانند همین گروه های به نام اسلامي القایده، حزب گلبدین، حقاني (مزدور)، لشکر جنگوی، طالبان، و دیگران که همیشه زیر نام دفاع از دین مقدس اسلام به برادرکشی (مسلمان کشی) و ویرانگری دربین خود و امّت مسلمان تلاش کرده و میکنند.

به امید جواب خوب و منطقی شما،
والسلام،


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more