د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

آیا سوچ امر تظاهرات "جنبش روشنایی" در لین برق وارداتی کشور ایران بستگی دارد؟

افغان تحرک 10.12.2016 11:46

برق سوختاندن و بل برق سوختاندن "جنبش روشنایی" به روز پنجشنبه ۱۸ قوس ١٣٩٥ در شهر کابل چه معنی دارد؟

جالب است، در عین حالی که "جنبش روشنایی" قانونشکنانه مالیات و پول برق افغانستان را نمی‌دهد، یک موسسۀ برق و انرژی کشور ایران در افغانستان، در پی سرمایه گذاری می باشد!

چند روز قبل یک موسسۀ برق و انرژی کشور ایران در افغانستان، از تلاشها و کوشش هایش یاد آور شده، در میدیا نیز تلاشها و کوشش های همین موسسۀ برق و انرژی کشور ایران اخبار و گزارشاتی به نشر رسید که یک موسسۀ برق و انرژی کشور ایران در افغانستان، در پی سرمایه گذاری می باشد.

هنوز یک هفته از این خبر داغ سپری نشده است که جنبش به اصطلاح "روشنایی"، و یا اعضای جنبش روشنایی در یک مظاهره به گفتۀ خود شان "نافرمانی مدنی" شانرا اعلان نمودند و بل های برق و یا " قبض‌های برق" شانرا به آتش زدند و قانونشکنانه اعلان نمودند که مالیات و پول برق افغانستان را از این به بعد نمی پردازند.


اولا باید شورای رهبری جنبش روشنایی با اصطلاحات "طوطی سا" خود باید اصطلاح "نافرمانی مدنی" خود را تشریح، تعریف و معنی نمایند!

زیرا در زبان دری تعبیری که از اصطلاح نامانوس "نافرمانی مدنی" صورت می گیرد، "نافرمانی مدنی" را میتوان "یاغی گری" و یا "باغی گری" تعبیر نمود. چنانچه شخصی که و یا اشخاصی که بر ضد مدنیت و بر ضد نظم مدنی اجتماع قانونشکنی و "نا فرمانی" اش را اعلان نماید، "یاغی"، "باغی"، "قانونشکن" و "فرمان قانونی شکن" معنی می دهد!


سوالی اصلی در این است که آیا همان یک موسسۀ برق و انرژی کشور ایران که می خواهد تاسیساتی در افغانستان داشته باشد، جنبش روشنایی را به "نافرمانی مدنی" تشویق نموده است؟

آیا جنبش روشنایی که تا به حال اصطلاحات نامانوس را از کشور ایران وارد می کرد، تصمیم گرفته است که از این بعد برای واردات برق کشور ایران نیز در افغانستان ضمینه سازی های را راه اندازی نماید؟

ورنه "سوختاندن برق و بل برق" و "نافرمانی مدنی" در عین زمانی که کشور ایران در ساحه صادرات برقش در افغانستان می کوشد، چی معنی دیگری می تواند داشته باشد؟



-----------------------------------------------------------------------------

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!

به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!

به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!

به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!

به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما