د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

آقای حامد کرزی! این قالین "نایین ایرانی" در عقب تان از کجا شده و چه "فنکشنی" دارد؟

افغان تحرک 09.08.2016 23:26

به تاریخ هژدهم اسد ١٣٩٥ که مطابق میباشد با هشتم اگست ٢٠١٦م. برای تماشای سرویس های خبری پشتو و دری ، برای شنیدن و دیدن گزارش های نسبتا تازه از افغانستان، برای مطلع شدن از جریانات سیاسی روز، برای شنیدن و دیدن مستند ها از افغانستان، برای شنیدن تحلیل های سیاسی و بحث های گوناگون در رابطۀ افغانستان عزیز با شبکه های انتر نتی از جمله با نشریات پشتو و دری ( YOU TUBE ) پیوند اکترونیکی و یا ارتباط برقی صورت گرفت.

از جمله موضوعات جالب دیدنی و شنیدنی در ارتباط افغانستان عزیز مصاحبۀ آقای حامد کرزی با نیویارک تایمز توجه را به خود جلب نمود، که آقای حامد کرزی در آن مصاحبۀ تلویزیونی از موجودیت فساد گسترده در حکومت خود یاد می کند و می گوید از انجایی که حمله بر مفسدین اداری به انارشیزیم وهرج مرج و بی ثباتی می انجامید، وی آگاهانه به مفسدین اداری اجازۀ فساد اداری را داده بود، البته به امید این که همان پول های فساد اداری به داخل افغانستان به مصرف برسند و کشور را به جلومی برد به سمت "پیشرفت" سوق دهد.

حالا آمدیم بالای تبصرۀ "افغان تحرک" بالای این مصاحبه، این گفته و یا این "فلم" آقای کرزی با نیویارک تایمز که از طریق طلوع نیوز به تاریخ ٣٠ جولای ٢٠١٦م. در لابلای نشریات ( YOU TUBE ) نیز به نشر رسیده و هنوز در آدرس ذیل قابل دیدن و شنیدن می باشد:

منبع: https://www.youtube.com/watch?v=RqvZBn79-gU

تبصره:

بدون شک، خارج از امکان نیست که بعضی از "اقتصاد دانان کله آفتاب زده" و یا به اصطلاح عام "گنگس" و یا هم بعضی از "اقتصاد دانان کله یخ زده" که به اصطلاح عام باز هم "گنگس" معنی می دهد، این نوع "چرخش های سرمایه" را به پیشرفت اقتصادی افغانستان و یا به پیشرفت اقتصادی دوبی و یا هم به پیشرفت اقتصادی تاجکستان، ازبکستان و یا با پیشرفت اقتصادی کدام کشور مرتبط دانند، مگر سوال اصلی در این مصاحبه، این گفته و یا این "فلم" آقای کرزی با نیویارک تایمز چیزی دیگریست، و آن این است:

قراریکه در این "فلم" جناب حامد کرزی به مشاهده می رسد، در زیر میز آقای کرزی یک قالین "نایین ایرانی" به رنگ کریمی و سرمه ای قرار دارد! آیا این قالین "نایین ایرانی" نیز به خاطر "جلو گیری از هرج و مرج و جلو گیری از انارشی" در زیر میز دفتر آقای کرزی جا گزین گردیده است؟

سوالاتی بعدیی که در رابطۀ موجودیت قالین "نایین ایرانی" در زیر میز دفتر جناب حامد کرزی به اذهان رهیابی می نمایند از این قرار می باشند:

١. آیا جناب آقای کرزی این قالین "نایین ایرانی" را از پول شخصی جناب ایشان خریداری فرموده اند؟
٢. آیا لازم نیست که جناب آقای کرزی یک قالین مقبول افغانی را، که نمایندگی از تولیدات ملی ما می نماید، به دفتر شان فرش نمایند؟
٣. آیا تلویزیون طلوع در قسمت "تبلیغ قالین نایین ایرانی" نقش بارز تری را ایفا نموده است؟
٤. و یا اینکه آیا جناب آقای کرزی و نیز تلویزیون طلوع افغانهای ما را خدای نا خواسته "کور و کر" قیاس می کنند؟

٥. خلاصۀ کلام: آقای کرزی! این قالین "نایین ایرانی" در دفتر شما از کجا شده و چه می کند؟؟؟


نشود که آقای کرزی بگوید: " وی ای ره کی در اینجه مانده".

٦. جناب حامد کرزی چرا لطفا به جای قالین "نایین ایرانی" در دفتر تان، سم صفا یک قالین افغانی هموار نمی کنید؟


قراریکه از پانزده سال بدینسو بار ها گفته شده، این بار باز هم تاکید صورت می گیرد، که، چیزی که باید واضع باشد این است که اکثریت فقیر و مظلوم و بینوای افغان حوصلۀ هیچ نوع ( کلیپتوکراسی ) را ندارد، که ندارد!!!


به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!


به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!

به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!

به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه