د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

تروریزم حزب جمعیت و شورای نظار

افغان تحرک 03.07.2015 14:17

قبل از آنکه به نوع تروریزم حزب جمعیت و شورای نظار بپیچیم، برای وضوح موضوع، به تعریف اصطلاحات "ترور" و "تروریزم" پرداختی صورت میگیرد.

ترور در زبان فرانسوی، به معنای دهشت و دهشت افکنی است، کلمۀ "دهشت" از دهش "عربی" گرفته شده و تقریبا "حیرت" ، "سرگشتگی" و "سراسیمگی" معنی میدهد. بعضی ها اصطلاح "ترور" را به معنای "وحشت و خوف" می پندارند. به هر صورت، امروز اصطلاح " ترور" که مأخوذ از Terreur بوده، در اکثر نظریات به معنای قتل سیاسی به وسیلۀ اسلحه متداول شده‌ است.

اصطلاح "تروریزم" را نیز میتوان مختصرا "گرایشات به وحشت" و یا هم "وحشت‌ گرایی" خلاصه کرد. امروز اکثر قتل های سیاسی در چوکات تروریسم پدید آمده و از سوی دیگر بسیاری از گروه‌ های وحشت گرا نیز از تاکتیک قتل سیاسی استفاده می‌کنند. هدف و یا اهداف یک قاتل سیاسی و یا هدف و یا اهداف قاتلین سیاسی یک شخصیت معین و یا میباشد و اسلحه ، انبار های اسلحه و یا دیپو های اسلحه برای قتل و از میان بردن اشخاص معین استفاده می‌شود. گاهگاهی هدف و یا اهداف یک اقدام و یا هم هدف و یا اهداف اقدامات تروریستی جمعی میباشد. قاتلین سیاسی انسان های را قتل و نابود می‌کنند که به ذوق و نفع شان برابر نباشند.

در علم سیاست به کارها و یا اعمال خشونت آمیز و غیر قانونی حکومت‌ ها برای سرکوبی مخالفان خود و ترساندن آنها اصطلاح "ترور دولتی" استفاده صورت میگیرد و نیز کردار گروه‌ ها ، گروپ ها و یا هم کردار احزابی که برای رسیدن به هدف‌های سیاسی خود دست به کارهای خشونت آمیز و هراس انگیز می‌زنند، تروریزم نامیده می‌شود. همچنان حملاتی مانند اقدام تروریست‌ ها در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ م. عملیاتی تروریستی به شمار می‌رود.

متاسفانه در افغانستان عزیز در سی و هفت سال اخیر برای بعضی ها ، برای بعضی گروه‌ ها ، گروپ ها و یا هم برای بعضی احزاب "تروریسم" به یک نوع روش زندگی ، به یک نوع به اصطلاح "فعالیت سیاسی" تبدیل گردیده است. نظر به تعاریف بالایی، بدون شک همینطوری که حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ م. در داخل امریکا را عملیاتی تروریستی خوانده می توانیم، میتوان حملۀ امریکا بالای دولت طالبان را نیز به بحث گرفت، که آیا نظر به تعریف "ترور دولتی" نمی توان در سال ۲۰۰۱ م. حملۀ امریکا بالای دولت طالبان را نیز یک نوع "تروریزم دولتی" نامید؟ به هر صورت ازآنجاییکه موضوع اصلی بحث این نبشته چیزی دیگریست، سطور این نبشته معطوف اند به " تروریزم حزب جمعیت و شورای نظار" .

در اینجا نظر کوتاه و مختصری می اندازیم به آخرین رویداد مهم هفته: یعنی به گردهم آیی آقای عبدالله عبدالله، آقای عطامحمد نور، آقای امرالله صالح ، آقای یونس قانونی و دیگر متنفذین حزب جمعیت و شورای نظار در کنار "دیپوی اسلحۀ غیر قانونی" آقای احمد خان (احمد جان، محمد خان و یا محمد جان نام).

در این جا سوالاتی مختلفی مطرح میباشند که از این قرار اند:

١- این قومندان حزب جمعیت در ولایت پروان این همه سلاح های غیر قانونی را برای انجام کدام نوع اعمال "تروریستی" ، از کجا و به چه منظوری بدست آورده است؟

٢- نظر به گزارشاتی این قومندان حزب جمعیت در ولایت پروان سلاح های ذیل را در "دیپوی اسلحۀ غیر قانونی" خویش، از طریق ایران و روسیه به دست آورده، و وقتا فوقتا به اختیار "دار و دستۀ خویش" قرار می داد:
- یکهزار و هشت صد میله راکت RPG-7
- دوهزارو بیست و پنج میله PKM روسی ساخت پیکا
- یک صدو هفتاد و شش میله "دشکه روسی"
- سی و شش هزار و چهل و یک میله کلاشنیکوف روسی AK-47
- بیست و دو هزار و نود چهار میله تنفگنچه های TT
- پنج صدو چهل عدد ماین های ضد تانک
- یکهزارو دوصد عدد بم های دستی "گرنت"
- هفت صد عدد بم های های "دمپر"
- هفت صد کارتن مرمی های کلاشنیکوف
- هشت صدو شصت و پنچ کارتن مرمی های پیکا
- دوصد و سی و هشت کارتن مرمی های دشکه
- سه صد کارتن مرمی های تنفگنچه های TT
- سه صدو بیست و پنج کارتن مرمی های تنفگنچه های میکروف
- به مقدار دو صد و هشتاد صندوق مرمی های RPG-7


حالا سوال متوجۀ آقای عبدالله عبدالله، ریس اجرایۀ دولت افغانستان و همچنان سوال متوجۀ آقای ربانی وزیر خارجۀ دولت افغانستان میباشد، که لطفا جواب بگویند که این جنگسالار شان برای "ترور کدام انسانها" این همه اسلحه و مهمات "جنگی-تروریستی" را بصورت غیر قانونی بکار می برده است؟

مگر مملکت وزارت داخله، وزارت دفاع، ریاست امنیت ملی و بلاخره قانونیتی ندارد که همچو جنگسالاری برای "ترور انسانها" و انجام اعمال ترورستی این همه اسلحه و مهمات "جنگی-تروریستی" را بصورت غیر قانونی از ایران و روسیه بدست آورده، با استفاده از آنها، به هزاران هزار اعمال جنایی، بی امنی ها، "ترور انسانها" و انجام اعمال ترورستی دست باز پیدا نموده است؟

هر روز در هرگوشه و کنار افغانستان انسانهای بی گناه ، فقط به "جرم" وطندوستی و علاقه به عدالت اجتماعی ترور می شوند، هر روز در هرگوشه و کنار افغانستان انسانهای بی گناه ، مسلحانه مورد چور و چپاول قرار می گیرند، هر روز در هرگوشه و کنار افغانستان بی امنی ها ، بی ثباتی ها ، تعرضات مسلحانه به مال و ناموس مردم به گوش ها می درایند و دو باره از گوش ها می برایند، مسول همه این جنایات، بی بند و باری ها، قانون شکنی ها و تعرضات مسلحانۀ مافیایی کی ها اند؟

نزد کشور های خارجی "اشک تمسا ریزی"، خود را "بوقلمون وار" با صد حیله و نیرنگ، به صد رنگ دلخواۀ هر کشوری جلوه دادن، مگر در داخل "خون از دماغ مردم فقیر افغانستان کشیدن" کار کی ها اند؟

- اگر تورن اسماعیل منزل شخصی مرحوم مجید زابلی را می دزدد و یا چور می کند، می گویند چیزی نگویید که تورن اسماعیل "مجاهد" است.
- اگر عطا نور جیب های خود را و بانک ها را برای منافع شخصی خود، اقارب و نزدیکان خود پر نمود، از مال ملت مظلوم و فقیر و از غصب دارایی های عامه برای خویش زر اندوزی نمود می گویند چیزی نگویید که عطا نور روزی "مجاهد" بوده است.
- حالا نیز که به اصطلاح "دزد با پشتاره اش" گیر آمده است، همه اعضای با نفوذ حزب جمعیت در پروان گرد هم جمع شده عبدالله عبدالله را پیش کرده اند که برو بگو که این همه بلی این همه اسلحه و مهمات "جنگی-تروریستی" را بصورت غیر قانونی ایران و روسیه در اختیارش گذاشته ، مگراو "یک مجاهد است".

آقای عبدالله عبداللۀ "چپق سالار" که کلیکسون چند صد چپق و یا پیپ تنباکو را در خانۀ صالونش نگهداری و سخت مواظبت می فرمایند، باید اینرا هم بلاخره ملتفت شوند که "مجاهد بودن" و "مجاهد بازی" هم حد و اندازۀ دارد !!!

تمام متنفذین حزب جمعیت و شورای نظار و همچنان همه گروپ ها و احزاب دیگر در افغانستان باید بدانند که داشتن انبار سلاح و یا داشتن دیپو های اسلحه و مهمات جنگی فقط و فقط "مونوپول دولت است" ، یعنی منحصر به دولت افغانستان میباشد، نه به شبکه های "مافیایی-تروریستی" !


به امید صلح، امنیت، ثبات، ترقی و رفاه در افغانستان عزیز