د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

انتخابات شورا های ولایتی بلاخره به پایان رسید ، نتیجۀ آن چه شد ؟

افغان تحرک 28.10.2014 09:11

گفته میشود زورمندان قانونشکن که از راه های نامشروع در یک دهۀ گذشته به ثروت و دارایی های عامه دستبرد زده اند ، برای بقای ننگین شان ، در شورا های ولایتی مستخدمین شانرا ، از بجای نمایندگان واقعی مردم شریف و غیور ما ، نسب نموده اند!

باید لست های نام های این زورمندان قانونشکن و مستخدمین آنها که در شورا های ولایتی افغانستان عزیز جا بجا شده اند ، به طور کامل ، دقیق و با "اثبات ممکنه" در میدیای ملی ما بصورت واضع ، وسیع و گسترده پخش و تکثیر گردد ، تا در قدم اول مردم رنجدیدۀ ما از این وضعیت و این بی عدالتی ها مطلع شوند و بدانند که به جای نمایندگان واقعی شان چه "مهره های" نسب می گردد و ثانیا دیده شود که دستگاۀ عدلی و قضایی ما توانایی گرفتن چه نوع اقدامات قانونی ، در این قضایا ، را دارند!

نظر به گزارش "اخبار محور" مورخۀ پنجم عقرب ١٣٩٣ هجری شمسی مطابق به بیست وهفتم اکتوبر ٢٠١٤ میلادی، مثلا در شورای ولایتی ولایت بلخ از جملۀ جمعا ( ١٩ ) نمایندۀ شورای ولایتی آن ولایت شش نفر آنها توسط عطا محمد نور به شورای ولایتی آن ولایت راه پیدا نموده اند ، یعنی بصورت مستقیم و یا هم بصورت غیر مستقیم عطا محمد نور شش نفر از مستخدمینش را به شورای ولایتی ولایت بلخ توظیف نموده است. همین طور دیگر زور مندان قانونشکن در بقیه ولایات افغانستان نیز به همین تعداد و یا چیزی کم تر و یا بیشتر مستخدمین شانرا به حیث نمایندگان واقعی مردم در شورا های ولایتی ولایات کشور جابجا نموده اند ، که باید از نوع "بازی های کثیف" جلو گیری به عمل آید!

نمایندگان مردمان شریف و غیور ما در شورا های ولایتی ولایات کشور باید که نمایندگان واقعی مردم ما باشند ، نه مستخدمین بی سر و بی احساس چند لاشخور کمسوادیکه بالای شانه های مردم رنجدیده و در خاک و خون تپیدۀ ما اشتیاق زراندوزی و قدرت طلبی دارند. مردم رنجدیدۀ ما نیز از "دیو و دد ملولند" و در آروز و امید "انسان و انسانیت" دم تازه می کنند.

امید افغانهای صادق و آگاۀ ما باید در امر معرفی چهرۀ های لاشخواران مافیایی که با غضب دارایی های عامه ، امروز برای بقای زندگی ننگین خود ، با عدالت اجتماعی از در ریا پیش می روند و حتی از دسبرد در شورا های ولایتی نیز شرم و حیا ندارند ، غفلت نه ورزند ، تا در آینده های قریب و یا بعید ، صلح ، رفاه ، عدالت اجتماعی و ترقی نسیب مردم رنجدیدۀ ما گردد!

امید صاحبنظران در این رابطه نیز زیاد تر و دقیق تر بنویسند.

به امید صلح ، ترقی و رفاۀ مردم رنجدیدۀ ما


و من الله توفیق