د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

پیام ضد قانونی آقای عطامحمد نور

احمد ولی، هدایت 14.08.2014 12:58

آیا آقای عطامحمد نوردر یک حاکمیت قانون به حیث یک والی بر حال یک ولایت افغانستان، که نماینده مستقیم ریس جمهور می باشد، حق فرستادن چنین پیام را دارد، که خود به حیث یک والی باعث تشنج در کشور و ایجاد بحران گردد؟

اخباری به نام "تاجیک میدیا" پیام آقای عطامحمد نور را نکته به نکته چنین تکثیر نمود:

" پیام استاد عطامحمد نور
نمایش از 16 تیر 1393
به نام خداوند دادگر و توانا

هموطنان عزیز ، مردم آزاده و سربلند افغانستان ، طاعات و عبادات تان قبول درگاه حق تعالی باد .
همانطوريكه بارها كوشيديم تا كميسيون انتخابات به خواست هاي برحق ما پاسخ دهد و آراي سفيد و سياه را از هم جدا و نتايج آراي حقيقي مردم را اعلان كند، اما ديديم كه چنين نكردند و بر خلاف خواست مليون ها شهروند اين كشور، اقدام به اعلام نتايج پر از تقلب نمود.

در حاليكه نتايج اعلان شده و هرگونه اقدامات كميسيون انتخابات در عدم حضور ناظرين تيم اصلاحات و هم گرايي، فاقد اعتبار و ارزش قانوني است، باور مندي مانسبت به كميسيون و استقلاليت آن نيز كاملا از بين رفته است.

اقدام امروز كميسيون و پشت پا زدن به خواست هاي مكرر قبلي مبني بر عدم اعلان نتايج تا زمان تصفيه آراي حقيقي از آراي تقلبي و در كنار آن آگهي جامعه جهاني از عواقب بحراني كه در زمينه ي حمايت و چشم پوشي از تقلبات گسترده، شكل گرفته است، زمينه هرگونه اقدامات بعدي را از حركت هاي وسيع مدني تا اعلام حكومت موازي، فراهم كرده است.هر گونه پيامد اقدامات بعدي ما بدوش حكومت و كميسيون انتخابات است.

بدين وسيله به اطلاع تمامي هواخواهان و طرفداران تيم اصلاحات و هم گرايي و آنانيكه به صداي ما لبيك مي گويند، رسانيده مي شود كه با تمام امكانات و توانايي، آماده حركت هاي گسترده مدني و گزينه هاي ديگر كه بمنظور پاسداري از آراي حقيقي شما روي دست گرفته مي شود، باشند.

ما متعهد به حفاظت هر رأي حقيقي هستيم و تا پاي جان از حق خواهي و عدالت طلبي باز نمي ايستيم.

و من الله التوفيق

ستر جنرال عطامحمد نور

رييس عمومي شوراي اجرائيه و والي بلخ"

منبع:
http://www.tajikmedia.com/index.php/1390-01-02-23-12-32/824-2014-07-07-22-01-58


تبصره: آقای عطامحمد نور که قدرت و زر اندوزی می خواهد چرا احساسات عامه را جریحه دار ساخت چرا خواب مردم شریف را ما با فیر های هوایی و مطالبات سیاسی نا ارام ساخت ؟

حاکمیت قانون در برابر چنین والی ما ، که هم ساختار دولتی زدایی میکند، هم احساسات عامه را جریحه دار می سازد و هم منحیث یک والی بر حال در مسایل انتخابات مداخلۀ شدید می نماید، چه حکمی دارد؟