د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

کانکور زده گی های آقای سپنتا (قسمت دوم)

عبدالصبور، قادری 23.07.2014 14:29

آقای سپنتا که خود را مفتخر به داشتن دوکتورا در علم سیاست می خوانند ، در نشستی در کابل در مورد اهداف و ماهیت طرح "حکومت وحدت ملی" ، و همچنان همزمان از طریق BBC اینبار چنین دور افشانی می فرمایند:

"آقای سپنتا گفته است که هدف از ایجاد نهادهای دموکراتیک، تضمین افغانستانی با ثبات، امن، دموکراتیک، کثیرالقومی و بدون سلطه طلبی است و زمانی که این نهادها به بن بست می‌رسند باید سیاست دموکراتیک راه‌گشا باشد."

آیا "داکتر عزیز ما" واقعا همچو چیزی گفته اند ویا BBC به پای شان این جمله و جملات بعدی را به پایشان تهمت می بندد؟

هرگاه آقای سپنتا همچو دور افشانیی فرموده باشند، لطفا یک بار بالای همین جملۀ خود غور وتعمق به خرچ بدهند که چه فرموده اند.

محترم آقای سپنتا باید مطلع گردند که علم سیاست "چیستان سرایی" نیست!

آقای سپنتا باید مطلع گردند که الف ، با یک بحث علمی تعریف اصطلاحات میباشد که مورد استفاده قرار می گیرند. کنار هم قرار دادن کلمات و اصطلاحات ، به گفتۀ خواهران و برادران ایرانی ما، " قلمبه و سولمبه" ره گشای پرابلمی نمی گردند.

آقای سپنتا باید قبل از آنکه برای زورگویی های بی مورد ، قانونشکنی های متواتر و امتیاز طلبی های آقای عبدالله و شرکای شان توجیه سازی نمایند ، باید به یک تعریف دقیق و علمی "دولت وحدت ملی" رجوع فرمایند!

همچنان آقای سپنتا باید توضیع دهند که "احساس نیم مردم افغانستان" را با کدام "احساس سنجی" تشخیص داده اند ، که بدین صورت ایشان می خواهند "راۀ گنجشککی" را برای آقای عبدالله و شرکای شان در دولت آینده باز نمایند.

"دولت وحدت ملی" به نظر علمی باید نگریسته شود نه به یک نظر سطحی!

ادامه دارد