د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

مشکل تراشی در انتخابات افغانستان پروژۀ ایران است

محمد صدیق ، انوری 11.07.2014 12:55

ایجاد شرایط نا مناسب ، تفرقه اندازی و سوق دادن افغانستان به سوی بی ثباتی یک طرحی مهندسی شده از جانب رژیم ایران است ، که با پیش انداختن آقای محقق و سرازیر ساختن پول های ایران ، بلخصوص در هنگام انتخابات ریاست جمهوری افغانستان سرعت بیشتر پیدا نمود.

انتخابات افغانستان فرصت خوبی به رژیم ایران میسر ساخته تا از وضعیت فعلی افغانستان برای مطالبات و امتیازطلبی های منطقه ای و بینالمللی اش سو استفاده نماید: یعنی از یک طرف در افغانستان بحران می آفریند و از جانب دیگر می خواهد ، بعدا ، به حیث یک میانجی ، به حیث یک اکتور منطقه ای در سطوح بینالمللی ، بلخصوص به امریکا دست همکاری در قسمت حل بحران افغانستان بدهد و بدان وسیله خود به کمایی امتیازاتی منطقه ای و بینالمللی برسد.

آله ساختن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از طرف رژیم ایران در ارتباط مسقیم با مصارف گزاف انتخاباتی آقای محقق و ستاد انتخاباتی آقای عبدالله میباشد. همچنان زمینه سازی برای گسترش بی ثباتی و تفرقه اندازی در اذهان مردم افغانستان از یک دهۀ اخیر بدینسو ، از طریق رسانه های " ایران محور افغانستان" ، که یک بخش عظیمی از میدیای افغانستان را تشکیل می دهد ، روی دست قرار داشت و بدان منظور تبلیغات وسیعی هم صورت می گرفت و می گیرد.

در سیزده سال اخیر حتی ارتباطات تعدادی از اعضای ولسی جرگۀ افغانستان با رژیم ایران ، تقدیم نمودن خریطه های پلاستیکی مملو از پول به اراکین دولتی افغانستان ، فعالیت های شبکه های استخباراتی و همچنان ملکی ایران ، فعالیت های کمیتۀ به نام "کمیتۀ امداد خمینی"، سفر های متواتر هلیکوپتری سفیر ایران به نقاط مرکزی و دیگر مناطق افغانستان، دخیل بودن سپاه قدس ایران در نا آرامی های افغانستان بلخصوص در نا آرامی های اخیر در هلمند در برخی از رسانه ها خبر ساز بوده است. آیا این همه فعالیت های اشکار و پنهان رژیم ایران در داخل افغانستان برای کدام منظوری بوده است؟

آیا اگر رژیم ایران با این همه مصارفی برای اوگزاف هدف کحمک به مردم افغانستان را میداشت ، پس چرا چهار مهاجر بی چارۀ افغانستان را که در مملکت اش پناه برده بودند ، اینقدر آزار و اذیت می کرد؟

از اینجاست که به گفتۀ مردم شریف هرات ما " دمب خروسش بالایی می گیرد" ، یعنی به اصطلاح در زیر کاسه نیم کاسه های وجود دارند:

مثلا: اگر پول های رژیم ایران نمی بود ، آیا میتوانستند آقای عبدالله عبدالله و آقای محقق به چهل و چند فیصد رای "پاک و یا نا پاک" برسند ؟
اگر کسی این ادعا را رد می کند ، پس لطفا بفرماید بگوید که آقای عبدالله عبدالله و آقای محقق نظر به کدام کمال شان به چهل و چند فیصد رای "پاک و یا نا پاک" دسترسی پیدا کرده می توانستند؟

به هر صورت صحنه سازی های آخر آقای عبدالله عبدالله را ، چه صحنه سازی های "درون خیمه" و چه هم صحنه سازی های "بیرون خیمه" را ، نمی توان بیرون از نفوذ رژیم ایران در تیم آقای عبدالله عبدالله و مطالبات رژیم ایران در سطوح منطقه ای و بین المللی محسوب نمود.

با وجودیکه آقای عبدالله عبدالله در ظاهر امر خود را منتظر امر وزیر خارجۀ امریکا جلوه می دهد ، اما در اصل وی منتظر امر بعدی رژیم ایران به نظر میرسد ، تا این پیام از کانال آقای محقق به وی برسد.

رژیم ایران خود را همسایۀ دلسوز و هم دین و هم فرهنگ جلوه می دهد ، مگر ماهرانه پلان های مخربش را پیش می برد. سیاست رژیم ایران در افغانستان را باید تحت مطالعات قرار داد.

کسب آموخته های روز افزون مردم افغانستان باید پروسۀ مداخلات بی شرمانۀ رژیم ایران را در افغانستان قطع نمایید و یا اقلا به کندی مواجه سازد. آله سازی مذهبی ، زبانی و همچنان سیاست های چند پهلویی و یا چندین بعدی رژیم ایران را باید تحت مطالعات دقیق و همه جانبه قرار داد.

همه افراد و اشخاص آگاه و صادق افغانستان باید لطفا این موضوع و موضوعات دیگری را که به مردم رنجدیدۀ ما و به آیندۀ مردم رنجدیدۀ ما ارتباط می گیرند ، از طریق "زره بین های ملی" تحت بررسی و ارزیابی های دقیق علمی قرار دهند ، تا انکه حقایق موضوعات به مردم رنجدیدۀ ما واضع گردند.

با عرض احترام