د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

عمل کرد غیر قانونی، قانونی صاحب!

عبدالصمد عطايي 17.04.2014 13:06

۱۳ سال بی امنیتي؟
۱۳ سال فساد اداري بی حد زیاد؟
۱۳ سال زجر دان مردم؟
۱۳ سال بی اعتمادی مردم بالای حکومت؟
۱۳ سال فقر بی حد و اندازه؟
۱۳ سال بی کاری بی حد و اندازه؟
۱۳ سال فرار متواتر جوانان از وطنشان؟
۱۳ سال عدم شفافیت در ادارات حکومت؟
۱۳ سال کشتار و بمباردمان مردم فقیر؟
۱۳ سال عدم شفافیت کمک های جامعه جهانی؟
۱۳ عدم شفافیت کارکردهای بعضی از کشورهای خارجی در افغانستان؟
۱۳ سال عدم انکشاف؟
۱۳ سال که منجر به میلیونر و یا هم شاید در این کشور فقیر منجر به بیلیونر شدن یک اقلیت کوچک گردید؟
و ۱۳ سال نابسمانی های دیگر؟

با این همه ای نابسمانی ها، آقای قانونی که نه برایش کسی رای داده و فرمایشی به کرسی معاونیت ریاست جمهوری نشست، حالا در فکر اینست تا باز هم مثل کنفرانس بن نطاقی اش را تمرین نمایید و حکومت ده سال آینده را به فرمایش خودشان بسازند.

از آقای قانونی باید پرسیده شود که خودش چرا از تقلب که صورت نگرفته بود و اکثریت به آقان کرزی رای داده بودند، در سال ۲۰۰۴ به دیپلوماتان خارجی شکایت مینمود.

و مهمتر ازین، دستاورد آقای قانونی در پست های وزارت داخله، معارف، ریاست پارلمان و عضو پارلمان چی بوده، که حالا میخواهد برای اکثریت و همه ای مردم افغانستان حکومت فرمایشی بسازد.

آقای قانونی هرگاه میدانید یا نمیدانید، شما باید بفهمید که این یک عمل و فرمایش غیرقانونی است: مردم افغانستان به اساس قانون به ریس جمهور آینده خویش رای داده اند و یا در دور دوم رای خواهند داد، و به امثال شما اجازه نخواهند داد تا در مقابل رای مشروع اکثریت مردم افغانستان قرار بگیرید و به فرمایشات غیر قانونی خویش ادامه بدهید.

به نقل قول از یک تلویزیون کابل، آقان قانونی این فرمایش را در صحبت هایش با یان کوبیش، نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان عنوان نموده است، نماینده محترم سازمان ملل متحد باید موقف خویش را روشن سازد و به مطبوعات بگوید که وی از گفته های آقای قانونی حمایت نمیکند و به قانون افغانستان و رای مردم افغانستان احترام مینماید.