د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

كانديدان خوشنام

سميع الله آريا 19.06.2009 16:08

د ليکوال څو نورې لیکنې

ټول

در دو طرف سرك ميدان هوايي در طول شب عكسهاى كانديدان خوشنام كرزى صاحب و معاونين اش ( فيلد مارشال محمد قسيم فهيم و فيلد مارشال محمد كريم خليلى) بالاى عكسهاى يك كانديد ديگر نصب شده بودند و اشخاصيكه اين عكسها را نصب مينمودند، عكسهاى كانديد ديگر را از جاى بيجاى ساخته و بعضى آنها را پاره هم كرده بودند. اين كدام كارى غير معمولى نيست، براى كانديدان خوشنام اين عمل يك عمل عادى بشمار ميرود.

در عكسهاى اين كانديدان خوشنام، شهارهاى چون: راه ما راه صلح است و ما افغانستان متحد و قوى ميخواهيم هم ديده ميشدند. خوبتر خواهد ميبود كه به عوض اين شعارها اين نوشته ميشد: ما صلح را نه ميشناسيم و نقاق و ذلت افغانستان هدف ماست.

ممكن كرزى صاحب كوشش ميكند كه با انتخاب اين دو كانديد خود را و افغان ها را فريب داده ميتواند؟ در فكر اين قوماندانان، صلح زمانى ممكن است كه آنها بر چوكى قدرت نشسته باشند و در غير آن به لوچكهاى خود ميگويند كه صلح و آرامش را برهم بزنيد.

يك كانديد خوشنام ديگر بنام شهلا عطا عكسهاى مرحوم داود خان را در پوسترهاى خود چاب نموده است تا از اين طريق مردم را فريب دهد. گفته ميشود كه اين كانديد خوشنام و رفقايش در زمان حكومت كمونستان مقام و محبوبيت خاصى داشتند، و حالا در كنار ريس ولسى جرگه شخصيت قانونى امورات سياسى خود را به پيش ميبرد.

اين كانديد خوشنام وكيله پارلمان نيز ميباشد ور چهار سال پارلمان از اين كانديد خوشنام حرفى شنيده نشده كه به ارتباط مسوده قانون، نظارت از امورات حكومت و نماينده گى از مردم چيزى بگويد.

ديروز سخنگوى كميسيون انتخابات به مطبوعات گفت كه اين كانديد خوشنام تا به حالا دارايى خود را هم با كميسيون ثبت نه نموده است. معلوم ميشود كه اين كانديد خوشنام مثل بعضى از كانديدان خوشنام ديگر صرف براى مختل نمودن پروسه انتخابات و صدمه زدن به ملت و مردم افغانستان در سياست سهم ميگيرند.

افغانان نه ميفهمند كه كانديدى مثل اين خانم ۱۰۰۰۰ راى را چطور جمع نموده اند؟ و كميسيون انتخابات بايد به اين كانديد خوشنام بگويد كه هرچه زودتر عكسهاى مرحوم داود خان را از پوسترهاى خود دور كند.