د موضوعګانو سرپاڼه

اسلام، اسلامي شرعه او د اسلام تاریخ

ﺩ ﯾﻮﻩ ﺁﯾﺎﺕ ﻭﺿﺎﺣﺖ

عبدالسلام حنف
27.10.2016

ﺩ ﯾﻮﻩ ﺁﯾﺎﺕ ﻭﺿﺎﺣﺖ
لیکنه. عبدالسلام حنفي.
د ملحدانو د نیوکي جواب
ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﭘﻪ ﻗﺮﺍﻥ ﮐﯥ ﻓﺮﻣﺎﯾﻲ
. ‏[ ﺳُﻮۡﺭَﺓُ ﺑﻨﯽٓ ﺍﺳﺮﺁﺋﯿﻞ/ﺍﻻٕﺳﺮَﺍﺀ : 16‏]
ﻭَﺇِﺫَﺍٓ ﺃَﺭَﺩْﻧَﺎٓ ﺃَﻥ ﻧُّﻬْﻠِﻚَ ﻗَﺮْﻳَﺔً ﺃَﻣَﺮْﻧَﺎ ﻣُﺘْﺮَﻓِﻴﻬَﺎ ﻓَﻔَﺴَﻘُﻮﺍ ﻓِﻴﻬَﺎ ﻓَﺤَﻖَّ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ ﺍﻟْﻘَﻮْﻝُ ﻓَﺪَﻣَّﺮْﻧٰﻬَﺎ ﺗَﺪْﻣِﻴﺮًﺍ ﺍﻭ ﻛﻠﻪ ﭼﻲ ﻣﻮږ ﺩ ﮐﻮﻣﻲ ﺳﻴﻤﻲ ﺩ ﻫﻼﮎ ﻛﻮﻟﻮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻛﻮﻭ، ﻧﻮ ﺩ ﻫﻐﯥ ﺑډﺍﻳﺎﻧﻮ ﺗﻪ ﺣﻜﻢ ﻛﻮﻭ، ﺧﻮ ﻫﻐﻮﻯ ﭘﻪ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻴﻮ ﻻﺱ ﭘﻮﺭﻱ ﻛﻮﻱ، ﻫﻠﻪ ﻧﻮ ﭘﺮ ﻫﻐﯥ ﺳﻴﻤﻲ ﺩ ﻋﺬﺍﺏ ﻓﯧﺼﻠﻪ ﺗﻄﺒﻴﻘﻴږﻱ ﺍﻭ ﻣﻮږ ﻫﻐﻪ ﺑﻴﺨﻲ ﺗﺒﺎﻩ ﻛﻮﻭ ﺩﻭﯼ ﭘﻪ ﺩﯤ ﺁﯾﺎﺕ ﺑﺎﻧﺪﯤ ﺩﻭﻩ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ ﻟﺮﻱ . ﺍﻭﻝ ﭼﯥ ﭘﯿﺴﻪ ﺩﺍﺭﻭ ﺗﻪ ﺩ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﻣﺮ ﮐﻮﯼ ﭼﯥ ﺩﺍ ﯾﻮ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﺩﯼ .ﺩﻭﻫﻢ ﺩﺍ ﯾﻮ ﺳﺘﺮ ﻇﻠﻢ ﺩﺉ ﭼﯥ ﯾﻮﻩ ډﻟﻪ ﺧﻠﮏ ﺩﯤ ﺩ ﻓﺴﺎﺩ ﮐﻮﻟﻮ ﻟﭙﺎﺭﻩ ﭘﻪ ټﻮﻟﻨﻪ ﮐﯥ ﺭﺍﻭﭘﺎﺭﻭﻝ ﺷﻲ ﺍﻭ ﺑﯿﺎ ټﻮﻟﻪ ټﻮﻟﻨﻪ ﺩ ﻋﺬﺍﺏ ﻻﻧﺪﯤ ﺭﺍﺷﻲ ؟
ﺟﻮﺍﺏ . ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻪ ﻋﻘﻞ ﻭﺭﮐړﻱ ﺩﯼ . ﺍﻭ ﺑﯿﺎ ﻳﯥ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻭﺭﮐړﯼ ﺩﺉ ﭼﯥ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍﻭړﯤ ﺍﻭ ﮐﻪ ﮐﻔﺮ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﻭﯤ . ﺍﻭ ﺩﻋﺬﺍﺏ ﺍﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﻻﺭﻩ ﻳﯥ ﻭﺭﺗﻪ ﻣﻌﻠﻮﻣﻪ ﮐړﯤ ﺩﻩ . ﺍﻭ ﺩ ﺣﻖ ﺍﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﻓﺮﻕ ﯾﯥ ﻭﺭﺗﻪ ﮐړﯼ ﺩﺉ . ﻧﻮ ﮐﻠﻪ ﭼﯥ ﯾﻮ ﮐﺲ ﭘﻪ ﺧﭙﻞ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺳﺮﻩ ﺩﺍﺳﯥ ﯾﻮﻩ ﮐﺎﺭ ﺗﻪ ځﺎﻥ ﻭړﺍﻧﺪﯤ ﮐﻮﻱ . ﭼﯥ ﭘﻪ ﻫﻐﻪ ﮐﺎﺭ ﮐﻮﻟﻮ ﺳﺮﻩ ﺩﺍ ﮐﺲ ﺩ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺴﺘﺤﻖ ګﺮځﻲ ﻧﻮ ﺩﺍ ﮐﺲ ﺩ ﺧﭙﻞ ﻋﺰﻡ ﺍﻭ ﻗﺼﺪ ﭘﻪ ﺳﺒﺐ ﺳﺮﻩ ﺧﭙﻞ ځﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺗﻪ ﺗﯿﺎﺭﻭﯼ . ﭼﻲ ﺍﺻﻠﻲ ﻻﻣﻞ ﻳﯥ ﺩﯼ ﭘﻪ ﺧﭙﻠﻪ ﺩﺉ .
ﺩﻭﻫﻢ ﺟﻮﺍﺏ . ﭘﻪ ‏( ﺍﻣﺮﻧﺎ ‏) ﻟﻔﻆ ﮐﯥ ﺩ ﺍﻣﺎﻣﺎﻧﻮ ﻗﺮﺍﺋﺘﻮﻧﻪ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﻱ .ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺠﺎﻫﺪ ﺍﻭ ﻧﻮﺭ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﻗﺎﺭﯾﺎﻥ ﺩ ‏( ﺍﻣّﺮﻧﺎ ‏) ﻟﻔﻆ ﭘﻪ ﺗﺸﺪﺩ ﺩ ﻣﯿﻢ ﺳﺮﻩ ﻭﺍﯾﻲ . ﻧﻮ ﭘﻪ ﺩﯤ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﯥ ﯾﯥ ﺑﯿﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﺩ ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻭ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﯿږﯼ . ﻧﻮﺗﺮﺟﻤﻪ ﺑﻪ ﯾﯥ ﺑﯿﺎ ﺩﺍﺳﯥ ﺷﻲ . ﭼﯥ ﻣﻮږ ﺩﻭﯼ ﺣﺎﮐﻤﺎﻥ ﺍﻭ ﺍﻣﯿﺮﺍﻥ ﻭګﺮځﻮﻭ . ﻧﻮ ﺩﻭﯼ ﻓﺴﻖ . ﺍﻭ ﻓﺠﻮﺭ ﻭﮐړﻱ . ﻧﻮ ﻣﻮﺟﺐ ﺩ ﻋﺬﺍﺏ ﻭګﺮځﻲ .ﺍﺫﺍ ﻗﺮﺃﺉ ﮐﺬﻟﮏ ﺍﻥ ﯾﮑﻮﻥ ﻣﻌﻨﺎﻩ ﺟﻌﻠﻨﺎﻫﻢ ﺃﻣﺮﺍﺀ ﻓﻔﺴﻘﻮﺍ ﻓﯿﻬﺎ . ﺗﻔﺴﯿﺮﺍﻟﻄﺒﺮﻱ .ﺍﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﺍﻭ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ ﺩﺍ ﻟﻔﻆ ﭘﻪ ﺗﺨﻔﯿﻒ ﺩ ﻣﯿﻢ ﺳﺮﻩ ﻳﻲ ﻟﻮﺳﺘﻠﻲ ﺩﺉ . ﭼﯥ ﻫﻐﻮ ﯾﯥ ﭘﻪ ﺧﭙﻠﻪ ﻣﻌﻨﺎ ﻫﻢ ﮐړﯤ ﺩﻩ . ﺣﺪﺛﻨﺎ ﺍﻟﻘﺎﺳﻢ، ﻗﺎﻝ : ﺛﻨﺎ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ، ﻗﺎﻝ : ﺛﻨﻲ ﺣﺠﺎﺝ، ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺟﺮﻳﺞ، ﻗﺎﻝ : ﻗﺎﻝ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ }ﺃﻣﺮﻧﺎ ﻣﺘﺮﻓﻴﻬﺎ { ﻗﺎﻝ : ﺑﻄﺎﻋﺔ ﺍﻟﻠﻪ، ﻓﻌﺼﻮﺍ . ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﻟﻄﺒﺮﯼ ﺍﻭ ﺍﺑﻦ ﮐﺜﯿﺮ .ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻓﺮﻣﺎﻳﻲ ﺩ ﺍﻣﺮﻧﺎ ﻣﺘﺮﻓﯿﻬﺎ . ﭘﻪ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﻲ .ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻮږ ﺍﻣﺮ ﺩ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﻭﺭﺗﻪ ﻭﮐړﻭ . ﻧﻮ ﺩﻱ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﮐﻮﻱ ﻧﻮ ﺩ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﻭګﺮځﻲ . ﺍﻭ ﭘﻪ ﺑﻞ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯥ ﺩ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ څﺨﻪ ﺩﺍﺳﯥ ﺭﺍﻏﻠﻲ ﺩﯼ ﭼﻲ ﺩ ﺍﻣﺮﻧﺎ ﻣﻌﻨﻲ ﺩﻩ ﺍﮐﺜﺮﻧﺎ ﻋﺪﺩﻫﻢ . ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻮږ ﯾﯥ ﻋﺪﺩ ډﯾﺮ ﮐړﻭ ﻧﻮ ﺩﻭﯼ ﻓﺴﻖ ﺷﺮﻭﻉ ﮐړﻱ . ﻧﻮ ﺍﻣﺎﻣﺎﻧﻮ ﺩ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﭼﯥ ﺩﻏﻪ ﻣﻌﻨﺎګﺎﻧﯥ ﺩ ﺩﯤ ﻟﻔﻆ ﮐړﻱ ﺩﯼ ﻧﻮ ﭘﻪ ﺩﯤ ﺁﯾﺎﺕ ﺑﺎﻧﺪﯼ ﻫﯿڅ ﺍﺷﮑﺎﻝ ﻧﻪ ﻭﺍﺭﯾږﯼ ﺍﻭ ﺩ ﻣﻠﺤﺪﺍﻧﻮ ﺩﻭﺍړﻩ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ ﺟﻮﺍﺑﯿږﯼ ﮐﻪ څﻮﮎ ﻟږ ﻓﮑﺮﻭﮐړﺉ .ﺍﻭﺱ ﺑﻪ ﻳﯥ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺩﺭﺗﻪ ﻭﻟﯿﮑﻮ .ﯾﻌﻨﻲ ﮐﻠﻪ ﭼﯥ ﺩ ﺑﺪ ﻋﻤﻠﻮ ﭘﻪ ﺳﺒﺐ ﮐﻮﻡ ﮐﻠﻲ ﯾﺎ ښﺎﺭ ﺗﺒﺎﻩ ﮐﯿږﯼ . ﻧﻮ ﺧﻠﮏ ﯾﯥ ﻫﻢ ﺩﺍﺳﯽ ﯾﻮ ﻧﺎڅﺎﭘﻲ ﺩﻓﻌﺘﺎً ﻧﻪ ﻧﯿﻮﻝ ﮐﯿږﻱ ﺍﻭ ﻧﻪ ﻫﻼﮐﯿږﯼ .ﺑﻠﮑﻪ ﺩ ﺣﺠﺖ ﻟﻪ ﺍﺗﻤﺎﻣﻪ ﻭﺭﻭﺳﺘﻪ ﺳﺰﺍ ﻭﺭﮐﻮﻝ ﮐﯿږﻱ . ﺍﻭ ﺩ ﻧﺒﯽ ﺍﻭ ﯾﺎ ﺩ ﻧﺒﯽ ﺩ ﻧﺎﺋﯿﺒﻨﻮ ﭘﻪ ﮊﺑﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻫﻐﻮﯼ ﺗﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﯿږﯼ . ﺧﺼﻮﺻﺎً ﺩ ﻫﻐﻪ ځﺎﯼ ﻣﺸﺮﺍﻧﻮ ﺧﻠﮑﻮ ﺗﻪ ﭼﯥ ﺩ ﻫﻐﻮﯼ ﻟﻪ ﻧﻪ ﻣﻨﻠﻮ ﻭﺭﻭﺳﺘﻪ ﺍﺛﺮ ﭘﺮ ټﻮﻟﻮ ﻟﻮﯾږﯼ ﻧﻮ ځﮑﻪ ټﻮﻝ ﻫﻼﮐﯿږﻱ . ﺧﻮ ﻫﺮﻭﻣﺮﻭ ﺍﻃﻼﻉ ﺍﻭ ﺧﺒﺮ ﻭﺭﮐﻮﻝ ﮐﯿږﻱ . ﮐﻠﻪ ﭼﯥ ﺩﻏﻪ ﻣﺘﮑﺒﺮﺍﻥ ﺳﺮﻩ ﻟﻪ ﭘﻮﻫﯥ ﺩ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﻧﻪ ﻣﻨﻲ ﺍﻭ ﭘﻪ ټﻮﮐﻮ ﺍﻭ ﻣﺴﺨﺮﻭ ﺳﺮﻩ ﺳﺮﻏړﻭﻧﻪ ﮐﻮﻱ ﻧﻮ ﭘﻪ ﺩﻏﻪ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﮐﻮﻟﻮ ﺳﺮﻩ ﻫﻐﻪ ﮐﻠﯽ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﻲ ﺍﻭ ﺩﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺩ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﺷﻲ .ﺍﺯ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﻟﻄﺒﺮﯼ ﺍﺑﻦ ﮐﺜﯿﺮ . ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﻟﻘﺮﺍﻥ . ﻭﮐﺎﺑﻠﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more