د موضوعګانو سرپاڼه

سياست او روانې چارې

نیروهای ملی افغان و شورشیان

aria
06.11.2013

با نزدیک شدن سال ٢٠١٤ بعضی ها به این عقیده اند كه گويا نيرو های ملی امنيتی افغان قابليت آنرا ندارند تا بر عليه شورشيان مبارزه نمايند. طبق بعضی گذارش ها طالبان قويتر شده بيشتر ميجنگند و گفته اند که حملات شانرا در فصل زمستان هم ادامه خواهند داد. و این تلاش ها بر عليه دولت شايعه پخش کردن و سبب إيجاد ترس و نگرانی امنيتی ميان مردم میباشد تا قابليت ها و اعتبار نيرو های امنيتی افغان را زير سؤال قرار دهند.

واضح است كه چالش هاي امنيتی هنوز باقيست، ولی نيرو هاي افغان روزانه اينرا نشان ميدهند كه آنها بر عليه شورشيان موفقانه مبارزه نموده و امنيت را در كشور حفظ مينمايند. به طور مثال و به اساس رسانه های افغان اخيراًيك فرد طالبان كه در جلب و جذب جنگجويان شورشی دست داشته است در ولايت شمالی بلخ دستگير شده و همینطور در ولايت كندز شاگرد ان مكتب از نزد اختطاف چيان نجات داده شده اند كه در رابطه به قضيه سه نفر اختطاف چی نيز دستگير شده اند. هم چنان دیروز يك فرد كه احتمال ميرفت حمله كننده انتحاری باشد به ضرب گلوله پوليس در نزديكی دروازه دوستی سرحد ميان افغانستان و پاكستان در ولايت جنوبی كندهار از پا درآمد که با این عمل از كشته شدن أفراد بيگناه جلو گيری صورت گرفت.

طوريكه جنرال دنفارد اين موضوع را نیز ياد آور شدند، يكی از عرصه های كه درآن موفقيت و مؤثريت نيرو های افغان قابل ذكر است عبارت از حقيقت است كه" با وجود كوشش های متواتر ، شورشيان اين قابليت را ندارند تا ساحات را از كنترل نيرو های ملی امنيتی افغان خارج سازند. با وجود افزايش تلفات و مجروحين ، قابليت و مؤثريت رزمي نيرو های ملی امنيتی افغان هم چنان قوی باقی مانده است." البته اين يك نشانه واضح است كه طالبان آنطوريكه ادعا ميكنند مؤفق نيستند، اما نيرو های افغان قويتر شده و قابليت های شان بيشتر از هر وقت ديگر افزايش يافته است.

شما به قابليت ها، مؤثريت و وظيفه شناسی نيرو های ملی امنيتی افغان در رابطه به فراهم سازی امنيت برای مردم و كشور شان چقدر باور داريد؟


قادر خان
07.11.2013

آریا جان تشکر از سوال خوب تان،

خدمت شما عرض شود که نیرومند شدن قوأی مسلح افغانستان، که متشکل از جوانان رشید و مسلمان افغانستان اند، مانند خار بر چشمان دشمنان داخلي و خارجي مخصوصاً همسایه های نا اهل و منافق ما چون پوکهای (فارسي زبان) و چټلخوران (اردو زبان) میباشند.

زیرا اگر ما یک اردوی قوی و پولیس فعال (که انشأ الله بزودی خواهیم داشت) داشته باشیم، دیگر به دست اندازي های دو طرف و نوکران آنها (طالبان جنایتکار و آدمکش) به آساني خاتمه خواهیم داد.

ازین خاطر است که چوچه های زرخرید آنها بعضاً درین فارم نیز دیده میشوند که با نوشتن کلمات پوچ و بی معنی اصلیت (نوکر بودن) شانرا آشکار میسازند.

بااحترام،


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more