د موضوعګانو سرپاڼه

سياست او روانې چارې

د حقاني ترورستي ډله د ماتې سره مخامخ ده

میرویس
06.11.2013

ګرانو وطنوالو ، السلام علیکم
د هغه وخت راهیسې چې د حقاني ډله د ترورستانو په جمله کې حساب شوې، دې دلې ګوښه ګیري اختیار کړې، او ویل کیږي چې نن سبا ددې ډلې قوماندانان ترې ناراضه شوي، او عمل یې ناروا او د ولس پر خلاف بولي. د حقاني ډله هم د طالبانو د ډلې په شان د خارج نه په افغانستان کې په حملو، قتلونو او د افغنستان د زیربنا په ورانولو ګمارل کیږي.
دا لاندې مضمون ګران افغانستان چاپ کړیدئ:
===
شبکهٔ حقانی در سراشیب سقوط قرار دارد
نیویاکر :- بر اساس گزارش روزنامه نیویارک تایمز از حدود ۱۸ ماه گذشته در عملیات تروریستی در ولایت خوست کاهش قابل ملاحظه به عمل آمده است و طبق این گزارش این کاهش ناشی از فروپاشی شبکه حقانی میباشد.
راپور می افزاید که شبکه حقانی در ولایت خوست حمایت کنند گان عمده خود را از دست داده است و از دست دادن آنها با عث شده تا در عملیات تروریستی شبکه حقانی از نیمه سال ۲۰۱۱ میلادی به این طرف بخصوص در ولایت خوست که این شبکه در آن فعالیت گسترده اشت، کاهش چشمگیر به عمل آید.
رهبری شبکه حقانی بدوش جلال الدین حقانی و سراج الدین حقانی میباشد و آنها این شبکه را از آن طرف مرز در پاکستان رهبری مینمایند و قرار گزارش فوق حمایت کنندگان عمده این گروه در ولایت خوست که عمدتأ از قوم جدران بودند و از پشتیبانی ای گروه دست کشیده اند و این امر دلیل ضعف شبکه حقانی در ولایت خوست توصیف شده است.
رحیم فیصل یکی از قوماندانان پیشین شبکه حقانی و رئیس شورای قومی جدران به نیویارک تایمز گفته اند که آنها به صورت رسمی با شبکه حقانی قطع روابط نموده اند.
به گفته ای آقای فیصل جنگ را که حقانی به پیش میبرد یک جنگ مقدس نمیباشد و این جنگ به خاطر پیاده نمودن اهداف آی اس آی به پیش برده میشود و یک جنگ بخاطر بدست آوردن دالر، کلدار و قدرت میباشد و ما به همین سبب از حمایت وی دست کشیدیم.
قوماندان دیگر شبکه حقانی بنام محمد علی ځدراڼ که وی نیز عضو شورای قومی جدرا ن میباشد به نیویارک تایمز گفته است که شبکه حقانی به فعالیت مکاتب، کلنیک ها و ساختمان سرک ها اجازه نمیدهد و ما هیچ دلیلی برای حمایت از او نمی بینیم.
وی در ادامه گفته است که ما دیگر مانند نسل گذشته از حقانی بصورت کورکورانه پشتیبانی نمی نماییم.


قادر خان
06.11.2013

میرویس خان برادر محترم،

شبکهء ناحقاني یک گروه بیچاره، مزدور، فروخته شده، نوکر، خدمتگار دشمنان منافق و شیطان صفتان بیگانه، بیسواد، گمراه، لعنتي، جاهل، آدمکش، جنایتکار، ویرانگر، عوام فریب، خاین، بیدین، کافر، رذیل، کذاب، و.... میباشند.

بعضی صفات دیگر این لعنتي ها فعلاً در خاطرم نیامد لطفاً شما اضافه نمایید.

باتقدیم احترام،


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more