د موضوعګانو سرپاڼه

طب او نباتي روغتیاپالنه

بادرنګ

پتوال
23.06.2013

:::::::
نام انگليسي بادرنګ : Cucumber

نام علمي: Cucumis sativus

خيار از نظر طب قديم سرد و تر است و خنك كننده بدن مي باشد و به هضم غذا كمك مي كند .
--------------------------------------------------------------------------------
اثرات درماني:
يار عطش را تسكين مي دهد و ملين است .
*خيار حل كننده اسيد اوريك است ،مرض نقرس را درمان و خون را تصفيه مي كند .
*سوپ خيار نفخ (باد شکم) را از بين مي برد و ادرار آور است.عصاره برگهاي له شده خيار ايجاد تهوع مي كند بنابراين در مسموميت ها و اختلالات دستگاه جهاز هاضمه مصرف مي شود .
*اشخاصي كه ناراحتي معده دارند نبايد در مصرف خيار زياده روي كنند زيرا ممكن است باعث اختلال در دستگاه هضم گردد.خيار نفاخ است چون سريعا در معده فاسد مي شود هميشه بايد آنرا قبل از غذا خورد كه به هضم غذا كمك كند . كسانيكه نمي توانند خيار را خوب هضم كنند بايد آنرا با نمك بخورند .
*خيار را حلقه حلقه كرده و روي پوست صورت بگذاريد چين و چروكهاي صورت را از بين ميبرد و صورت را جوان مي كنداگر پوست شما چرب است خيار را با آب مقطر بپزيد و با اين آب صورت خود را شستشو دهيد.اگر مي خواهيد هميشه لطافت پوست خود را حفظ كنيد هر روزه از اين لوسيون استفاده كنيد :يك خيار معمولي را با دو ليون آب بجوشانيد تا حجم آن يك ليوان شود سپس آنرا صاف كنيد و بگذاريد سرد شود بعد 50 گرم بادام خام و پوست كنده را آسياب كرده و با اين آب مخلوط كنيد و بهم بزنيد و با پارچه صاف كنيد و به محلول صاف شده 250 گرم الكل سفيد و يك گرم اسانس گل سرخ اضافه كنيد و كاملا هم بزنيد هر روز از اين لوسيون طبيعي به صورت خود بزنيد تا پوست شما هميشه جوان بماند .

(تهیه کننده سلیمان ابراهیمی)


OK
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more