د لوی، مهربان او بخښونکي خدای په نامه

وکيلي

15.12.2016 11:19    |   وکيلي په ادبیاتوکي دشاعرځلښت :

دشعر يا لکوال اند او احساس د ده په ليکنه ياشعر کي څرګنديږي٠


04.12.2016 11:58    |   وکيلي دطعبیت آغېزه:

دطبعيت قانون اوسمون په نړۍ اوکائناتو کي ٠


28.10.2016 17:26    |   وکيلي هرشی خپل ځای لري:

خبره ده که کار دئ هرشی خپل ځای اومقام لري؛نه بې سره ګډوو!


28.09.2016 11:04    |   وکيلي ګل او بلبل:

د شاعر خيال او احساس له طبعيت نه!


15.02.2016 10:17    |   وکيلي د«یې ګانو» نوې څېړنه :

ديې ګانو نوي څړنه اوکتنه٠


19.12.2015 15:55    |   وکيلي په پښتوکي اصطلاحګاني :

داصطلاح مانا اوتفسیرپه پښتوژبه کي .


23.09.2015 08:56    |   وکيلي دبل ترامر لاندي

چي افلاتون د زمانې سې که په فرمان وې دبل ظاهـرحال دي لا څه، کله با طیني جهان وي خپـل عـقل پـوهه احساس دي ټول کار کوي وبل ته په ظاهره کار ټول ستا وي پټ سرو سامان وي دبل


19.09.2015 11:53    |   وکيلي دحمزه باباویو بیت ته لنډه کتنه

دحمزه بابا د غزل څخه ديوبيت مختصره شرحه ٠


31.08.2015 23:01    |   وکيلي د نړۍ حال!

دانسان له خاورو به اخر منګي جوړه وي٠


22.07.2015 09:33    |   وکيلي په ژبه کي دکلام پښویه

دژبي طبعي اصول اوقايده په ټولنه کي او د دوی په لهجو کي اود طبعیت له مخه ورته کتل .


14.07.2015 09:32    |   وکيلي دان الحق ناره

دمنصور په دارېده ٠


04.07.2015 10:51    |   وکيلي کلاسیک شعر ته یوه کتنه

شعراو د هغه زړه يا کلاسيک اړخ ٠


27.02.2015 09:09    |   وکيلي ریا

له ريا اودين پلورونو نه ليري ګرځۍ ٠


25.02.2015 09:51    |   وکيلي ادعانه کوم حق غواړم

پښتو دهرپښتون حق دی٠


11.02.2015 23:08    |   وکيلي دپښتولیکنه به معیاري سي؟

زماپه آند داپوښتنه دهريوه زړه سواندي پښتانه سره چي لیکنه کوي یوارئې په سرکي راګرځي . چي داژبه په کلوکلود معیاري کېدو په چوکاټ وه خولاتراوسه معیاري نه سوه؛ددې لامل به څه وي اوکومي ستونزي ئې په مخ کي پرتې دي؟ ترهغه ځایه چي خبریم او زماسره لیکل سوي معلومات سته دپښتو دژبي نه معیاري کېده څو مهم ټکي دي، چي دپښتوژبي د معیاري کېدوخنډګرځېدلي دي؛ دغه څومهم ټکي به په لاند ډول سره تشریح سي .


03.02.2015 10:03    |   وکيلي شعرهنردی

دژبي له ادب له مخي شعر هنردی٠ دغه خبره په شعرکي ويل سوې٠


23.01.2015 10:09    |   وکيلي دلنډیو فلسفه

دلنډیو پایل او ویونکي ئې څرګند نه دي . ډېرو شاعرانو،ادیبانو،لیکوالانو اودقلم خاوندانو پر لنډیوڅېړني کړي،خودلنډیوپایل اوویونکي ئې نه دي څرګند کړي،داځکه چي دلنډیو ویونکي یویا دوه کسه نه دي . دلنډیو ویونکي زښته ډېر دي . دپښتنونارینه وو ښځو لنډۍ ویلي دي . لنډۍ دپښتنووټولوپرګنوته منسوب دي . لنډۍ خاص الخاص دپښتو ژبي دکلتوري ادب یوه ځانګړې شعري موزونه نمونه ده،چي دغسي یوشعر په بله ژبه کي،چي دټولني له خوا ویل سوی وي نه دی لیدل سوی . دغه راز شعر ته موږ دټولني عامه شاعري وایو.په دغه شاعري کي (لنډۍ) زموږ پښتانه نراو ښځي ونډه پکښې لري ؛خوزه په دغه شاعري کي دښځو ونډه ډېره بولم . ددغوناڅرګندو پسې به دلته ډېري هلي څلي ونه کړو؛ خو دومره به ووایو،چي لنډۍ لاهغه مهال ویل سوي دي،چي پښتانه خواره واره وه او دسندونو پر ژیو او غاړود خراسان، اریانا اوسپین غره په لمنوکي ئې ژوند کاوه . کلاسیکي لنډۍ ترډېره بریده یوه یوه ویل سوې ده اوپه دغه یوه لنډۍ کي ویونکي خپل ټوله غوښتنه بیانه کړې ده . لنډې دمانا په لحاظ یاني لنډه ونیه یا خلص بیان یا فرد . دبولګي په توګه یوه کلاسیکه لنډې ګورو : اوښانو بیا غاړي کږې کړې ««« مالدار روان دي بیا دوی نور ملکو له ځینه


29.12.2014 22:42    |   وکيلي ټولنه دروزني ترزره بین لاندي

په ټولنه کي کړه وړه،دوداوخویونه پخپل مهال اوځای پوري د ټولني اړه لري اوپه تېرېدو سره دمهال بدلون یااوړون مومي . دغه اوړون ډېرسوکه وي،که چیري بهرني عوامل پر ټولنه آغېزه ونه کي پخپله ئې بدلون ډېر پڅ وي .بهرني عوامل طبعي آفتونه (وچکالي،سېلاوي طوفانونه،طوفاني بادونه اوزلزلې)،خپل منځو کي جنګونه اوبهرني خوځښتونه داهغه عوامل دي،چي پرټولنه آغېزه کوي او په ټولنه کي بدلون چټکه وي .


26.12.2014 21:28    |   وکيلي ساقي

خماریـم دعمروګــرځــم پــرپــردیـــومــیــخــانــو سـاقي راسه یارانه به کــو تـازه د پـخــوانـو پـــه پــــردیــــومـیـخــانـــوکـي کله یاران وي یـــاره ګــرځـــم خــــوشــــي پـــر انـــګــــړو د پــــردو باري کله به وخت راسي چي مجلس وي دیارانو


18.12.2014 09:55    |   وکيلي څوفلسفي خبري

څوداولنوخبري په شعرکي