فرستنده: جواد فروتن

"مصاحبه ای کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال و چهارده تبصره

پس از خبر: گفتگوی ویژه با کرام الدین کریم، رییس تعلیق شده فدراسیون فوتبال افغانستان
https://www.youtube.com/watch?v=IAWeScnvsVc

پس از اتهامات جدی در رابطه با تجاوز جنسی کرام الدین کریم رئیس معلق فدراسیون فوتبال افغانستان، وی برای اولین بار به یک مصاحبه ای تلویزیونی حاضر به سؤال و جواب شد. در این باره بعضی از تبصره ها سؤال های برخی از وطنداران ما را که کمتر دو و دشنام داشت از رسانه های اجتماعی جمع نموده، چهار ده تبصره و سؤال هموطنان ما را به طور نمونه و به مصداق متل مشهور به حساب مشت نمونه ای از خروار در این ارتباط از لابلای رسانه های اجتماعی که در آنها هموطنان ما تبصره و کومنت های کوتای شانرا مینویسند پیش کش هموطنان می نمایم که آنها از این قرار اند:

۱. مگر در افغانستان دیگر آدم یافت نمیشد که شخصی همچو کرام الدین کریم را ریس فدارسیون تیم فوتبال افغانستان مقرر نموده بودند؟

۲. ای خدا ! شما قضاوت کنید، مگر در تمام افغانستان ما یک ورزش دوست و یا یک ورزشکار واقعی پیدا نمی شود که این چنین فردی مشکوکی را فرستادند به ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان؟

۳. آیا این بی سواد با پیشتیبانی جمعیت و شورای نظار ریس فدراسیون فوتبال نشد؟

۴. آفرین و صد آفرین به این شیر ژورنالیست های جوان ما که با جرات و زبان شیوا در سخنوری، در جستجوی حقیقت و حقیقت یابی اند، همه ژورنالست های واقعی و آگاۀ ما موفق وپیروز باشند!

۵. چرا و به کدام دلیل منطقی این آقای اکرام الدین کریم نام را ریس فدارسیون تیم فوتبال افغانستان ساخته بودند. آیا او فهم رئیس بودن را داشت و یا دارد. لعنت به کسی که این چنین شخصی را به این مقام ریاست گماشته است.

۶. بلخصوص برای همچو موارد و قضایائی ای کاش ما واقعاً یک دستگاه قضایی عدلی واقعی با کیفیت عالی و اشخاص کارفهم و آگاهی می داشتیم. هر گاه در نهاد های عدلی وقضاىي افغانستان عدالت اجتماعی بشکل واقعی آن تأمین می بود و در آن جا ها افراد فاسد و فساد اداری رخنه نمی نمود، بزود ترین فرصت اقلاً مفسدان اداری ومجرمان هفده سال اخیر به جزای اعمال زشت شان رسانده می شدند!

۷. آیا این شخص که صحبت کردن خود را یاد ندارد لیاقت ریاست فدراسیون را داشت که وی را رئیس فدراسیون ساخته بودند؟

۸. قضیۀ این آدم سرخط رسانه های تمام جهان شد و پیش تمام جهان روی افغانها را سیاه کرد و بینی همه را از بیخ برید.

۹. کرام الدين در طول این یک ماه کجا بود؟ فکر میکنم که اول کیس خودرا جور نمود بعداً در رسانه ها ظاهر شد، فكر ميكند كه مردم ما عقل خود از دست داده و آنقدر کم عقل شده است که متوجه این طور شعبده بازی ها نمی شود. حتماً او عبدالله عبدالله کارک اش را جور نموده بعدش او را به رسانه ها فرستاده است.

۱۰. اکرام الدین کریم ریس فدارسیون تیم فوتبال افغانستان باید هر چه زودتر و بشکل درست و بمقابل و زوبروی مردم محاکمه شود. در غیر صورت چطور ممکن خواهد بود که مردم افغانستان دختران پاک خودرا اجازه دهند نزد همچو افراد و اشخاصی به تمرین فوتبال و یا به تمرین کدام ورزش دیگری بروند؟

۱۱. آدم های لچک، بی ناموس و زنا کار که با عث آزار و اذیت دختران و زنان میشوند و با دختران پاکدامن افغانستان کار نا شایست می نمایند، باید به جزای اعمال شان برسند. رئیس فدراسیون فوتبال بودن یک مسؤلیت است. چه ارتباطی این مرد با ورزش و سپورت دارد که وی را یک چند کلابردار به حیث رئیس فدراسیون فوتبال کشور نسب نموده اند، آیا با چندین ازین دوشیزه ها همخوابی نموده و به پول و ترور دهنشان را بسته است؟ در مملکت ما دختر خانمها به خاطر نام خود و عزت خانواده خود صداهای خود را خفه میکنند، این نوع افراد خائین و دروغگو رفیقهای همچون عبدالله عبدالله، عطا محمد نور و ثارنوال و غیره و غیره دارند. به جرئت میگویید که یک اتهام است، دلش هم جمع است که کسی یک موی سرش را هم کم کرده نمیتواند ، کاش در امریکاه میبود ۲۵ سال زندان میرفت .تشکر از ژورنالستهای جوان و با غرور ، همهٔ تان رسوایش نمایید بس است خفه بودن، مرگ بر ظالم و بر مظلومی که از خود دفاع نکند.

۱۲. این طور آدم ها آبروی افغانستان را برده اند و می برند فقط آدم قطعی آمده است که این چنین آدم های احمق را رئیس انتخاب کردند.

۱۳. دولت افغانستان جهت تحقیق در بارۀ چنین ادعا ها و اثبات راست و دروغ از روان شناسان ماهر و دستگاه های دروغ سنج استفاده کند و سوالات هشیارانه ای قاضی ها باید هر شانسی را از آدم های دروغگو بگیرد.

۱۴. او مردکه جنایتکار اگر در افغانستان نظم و قانون می‌بود تو رییس بزرگ‌ترین فیدراسیون ‌ورزشی کشور میشدی !!! تو چه وقت و چقدر فوتبال کرده ای ؟ باز از نام حجاب استفاده میکنی، از اصطلاحات انشاالله و جهاد استفاده میکنی. گپ هایت هم درست معلوم نیست، لوده لوده گاهی افراد مشخص داخلی میگی و گاهی افراد مشخص‌خارجی. باز یکدفعه هم میگی در اینکشور نظم و امنیت است. این بیوجدان چه می‌گوید او‌ادم کش جنایتکار ! تو توضیح کن که چقدر پول حرام و سرمایه گرد آورده ای؟ در زمانیکه امرصاحب حیات بود تو مرتکب چقدر جنایات شده بودی ؟ اگر امرصاحب زنده می‌ بود آیا تو‌چنین مقامی را غضب کرده میتوانستی ؟ او بی وجدان آیا تو به زور جنایات دوران دزدی‌های جهادی ات وسرمایه حرام و محافظین جنایتکارات چندین بار و پی هم به چوکی ریاست فدراسیون به زور نچسپیده ای ؟ او بیوجدان تو از ملت افغان گپ می‌زنی در حالیکه تو یک جنایتکاری بیش نیستی . میگویی دیگران چرندیات می گویند، خوب گوش کن دیگران اصلا چرندیات نمیگویند ( که تو آنرا چلندیات هم میگی). این تو بی وجدان هستی که سراپا دروغ و چرندیات گفتی، از لوده گی زیاد گپ های خودت هم نمی فهمی جرندیات میگویی و راست مردم را ( تو بی عقل چلندیات میگی) . بهرصورت سارنوال کرام الدین عنقریب از دوران فرعونیت سقوط خواهی کرد."

---------------------------------------------------------------------
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید تأمین حقوق زنان و تأمین حقوق تمامی اتباع افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما