آیا طالبان شوق زور زدن با ملت افغان را دارند؟

قسمی که ذبیع الله مجاهد سخنگوی طالبان به نظر طالبان را به مطبوعات پخش نموده است، معلوم میشود که طالبان به تمدید آتش بس و مذاکرات بین الافغانی بی علاقه گی نشان میدهند و شوق آنرا دارند که بعد از ختم عید سعید فطر دو باره به افغان کشی ها ادامه داده و یا افغان کشی ها را تقویت و حمایت کنند!

نخست قابل تذکر میباشد، اینکه اکثریت مطلق افغانها به این نظر اند که انسان ها از طریق مذاکره و مفاهمه مشکلات شانرا حل و فصل میکنند، نه از راهٔ کشت و کشتار ها. از طرف دیگر زمانی که اکثریت مطلق افغانها بر علیهٔ افغان کشی ها و به طرفداری آتش بس، صلح دایمی، مذاکره و مصالحه و مفاهمه آواز شان را بلند نموده اند، پس طالبان کی اند و یا کی ها اند که با بی عقلی تمام و خشونت پروری زشت سرنای افغان کشی را به صدا می آورند؟

آیا رهبران و سخنگویان طالبان که هر کدام در گوشهٔ خود را از شر جنگ پنهان نموده اند، واقعاً مردان جنگی و با غیرتی اند و یا اینکه نو جوانان و جوانان احساساتی، کم تجربه و مظلوم را در راهٔ کشتار برادران کم بضاعت و مظلوم افغان شان به جنگ و کشت و کشتار تحریک و تقویت میدارند؟

آیا طالبان سر تمبه فکر می کنند که افغانهای که از ناز غیرت جواب سرتمبگی های روسیه، امریکا، ایران، پاکستان، ... و غیره کشور های دنیا را داده اند و میدهند، جواب چهار طالب سرتمبه و چهار طالب ناقص العقل را به دست شان داده نمی توانند؟

یا این که طالبان به تمدید آتش بس، آتش بس دایمی، صلح بین الافغانی، مذاکره و مصالحه و مفاهمه رو می آورند، یا اینکه ملت غیور افغان طالبان سر تمبه را، بلخصوص طالبان مزدور را از پنهان گاه های شان بیرون آورده، از گوش های شان گرفته در پای محاکم شفاف و عادلانهٔ افغانی می کشانند!


امید طالبان سرتمبه بلاخره از یک نوع خواب غفلت شان بیدار شده به سمت یک آتش بس دوامدار و به سمت یک صلح دایمی قدم بگذارند، تا آنکه به دیگر مشکلات و مشقات مردم و کشور ما رسیدگی صورت گرفته بتواند!

و من الله التوفیق

---------------------------------------------------------------------------
به امید یک آتش بس دوامدار و یک صلح دایمی در افغانستان
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما