برای تامین صلح، امنیت، ثبات، قانونیت، عدالت اجتماعی، ترقی و رفاه در کشور، در قدم اول ما صلح بین الافغانی ضرورت داریم.

همچنان مبارزه با فساد اداری بدون تامین صلح، امنیت، ثبات و قانونیت نا ممکن در ناممکن میباشد!

تامین صلح، امنیت، ثبات، قانونیت، عدالت اجتماعی به خیر مملکت ما و به خیرو پیشرفت مردم ما می باشد!

در صورت موجودیت صلح و عدالت اجتماعی نسل جوان کشور، فرهنگیان کشور، منورین و متفکرین کشور علمای کشور همه و همه در تصمیم گیری ها و پلان های آینده کشور سهم بهتر، مثمرتر و رسا تری را ادا نموده می توانند که تا در این راستا مردم ما را به سمت رفاه و سعادت همراهی و همکاری نمایند.

با اشاره به ضرورت تامین صلح و ثبات در کشور باید باز هم با تاکید و تکرار به همه جوانب گفت که ما بدون صلح به هدف نمی رسیم، ما به صلح بین الافغانی ضرورت داریم، صلح را نه تنها در پیام بلکه در عمل نیز پیاده کنیم.

یک نکته واضح است که ملت افغانستان آرامی و رفاه می خواهد و این آروزوی آرامی و رفاه بدون گذشتن از کوچه های صلح و قانونیت نا ممکن می باشد. ما مردم افغانستان آرزومندیم تصمیمات طالبان و همچنان اقدامات حکومت افغانستان این را ثابت نمایند که آنها نیز با این خواسته های مردم مظلوم و فقیر ما همنوایی دارند و این خواسته های معمولی و بر حق مردم ما را هر چه زود تر بجا می آورند.

مردم افغانستان هیچ یک از موانع و سنگ اندازی های محیلانه و ماهرانه را در راه صلح، امنیت، ثبات، قانونیت، عدالت اجتماعی قبول ندارند و نخواهند داشت و رسیدن به هدف صلح بدون همکاری صادقانه ای طالبان و همچنان بدون همکاری صادقانه ای دولت افغانستان ناممکن است.

در این رابطه تقاضای مردم ما از جناب محترم ریس جمهور قبلی مملکت آقای حامد کرزی این می باشد، که، جناب ایشان نباید آله ای دست غوغا سالارانی شوند که مملکت را در هرج و مرج بیشتر می کشانند! خواهش مردم ما از جناب محترم ریس جمهور قبلی مملکت آقای حامد کرزی این است، که، جناب ایشان در همچو یک وضعیت بغرنج باید شانه به شانه با ریس جمهور فعلی ما جناب محترم دکتور اشرف غنی راه های معقول آمدن صلح و ثبات در کشور را جستجو فرمایند!

آقای حامد کرزی باید لطفاً در قدم اول مار های آستین را در کنار خود جا ندهند!

و من الله التوفیق

---------------------------------------------------------------
به امید اصلاحات وسیع اجتماعی در افغانستان عزیز
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما